16 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Yemeksepeti’nden 2018 Lezzet Almanağı
Haberler

Yemeksepeti’nden 2018 Lezzet Almanağı

Marketing Türkiye
24 Aralık 2018
2 dk okuma

Yemeksepeti, 2018’de kullanıcılara ilettiği yaklaşık 250 milyon porsiyon yemeğin analizini yaparak her yıl olduğu gibi Türkiye’nin yemek alışkanlıklarına ışık tuttu. Yemeksepeti’nin 2018 lezzet almanağında; sipariş detaylarından lezzet trendlerine, indirim tutarlarından şampiyon kullanıcılara kadar birçok detay bulunuyor.

Yemeksepeti, 2018 yılında Türkiye’nin dört bir yanından verilen 250 milyon porsiyon siparişini inceleyerek yemek alışkanlıklarımızla ilgili yeni eğilimleri, asla vazgeçemediklerimizi ve diğer ilginç detayları ortaya koydu.

2018’e lezzet bakışı:

  • 2,7 milyon yeni üye ile beraber Yemeksepeti, 11 milyon üyesi ile adeta bir ülke oldu. Öyle ki, Yemeksepeti’nin üye sayısı İsveç ve Avusturya’nın nüfusundan daha kalabalık hale geldi.
  • Yemeksepeti kullanıcıları 2018 yılı boyunca yaklaşık 27 bin tekil restorandan yemek siparişi verdi.
  • Yemeksepeti sistemine bu yıl 14 bin yeni tekil restoran katıldı.
  • Kullanıcılar siparişlerin yüzde 75’ini mobil uygulamalardan verdi.
  • En çok siparişin verildiği ilk 3 il nüfusla bağlantılı olarak İstanbul, Ankara, İzmir olurken, Eskişehir, Antalya, Bursa, Adana, Denizli, Kocaeli ve Konya ilk 10’da yer aldı.
  • Tüm şehirler içerisinde sipariş cirosunu en çok artıran iller; ortalama 3 kat artışla Burdur, Karabük ve Karaman oldu. Bu illeri ise sırasıyla; Düzce, Çankırı, Tokat, Kastamonu, Kahramanmaraş, Mardin ve Amasya izledi.
  • Yemeksepeti kullanıcıları sadece sipariş vermekle yetinmediler, bol bol da yorum yaptılar ve restoranlara puan verdiler. Kullanıcılar yıl boyunca toplam 3,4 milyon yorum ve 4,9 milyon puanlama yaptılar.
  • Yıl boyunca kullanıcıların en çok yemek yedikleri ay Aralık, lezzete en düşkün oldukları gün ise pazar oldu.
  • 22 yaşındakiler ise en çok siparişi vererek liderliği ele geçirdi.
  • En çok sipariş veren burç ise oğlak oldu.
  • Ders çalışırken yemeksiz olmaz diyerek en çok siparişi veren kampus ise İstanbul Teknik Üniversitesi Ayazağa Kampüsü oldu. Onu ise Bilkent Üniversitesi Merkez Kampüsü izledi.
  • Yemeksepeti kullanıcıları 2018’de de indirimli lezzetlerin tadına doydular. Kullanıcılar yaklaşık 200 milyon TL indirimden faydalandılar.

2018’in favori lezzetleri:

  • Yılın sipariş lideri geçtiğimiz yıl da olduğu gibi burger oldu. Yemeksepeti kullanıcılarının bir yıl boyunca yedikleri burgerleri üst üste koysaydık, yüksekliği dünyanın en yüksek dağı olan Everest’in yüksekliğinin 210 katı oluyor.
  • Geçtiğimiz yıl 5. sırada yer alan döner, bu yıl büyük bir atağa geçti ve sipariş sayısını %70 artırarak listenin ikinci sırasına yerleşti.
  • Lahmacun bir önceki yıla göre bir basamak gerileyerek 3. sırada yer aldı. Yemeksepeti kullanıcıları bir yıl boyunca 16 milyon lahmacun yedi. Bu lahmacunları yan yana koysak 280 futbol sahası ediyor.

2018’de atağa geçen lezzetler:

  • Türk insanının vazgeçilmezi olan kahve, bu sene siparişlerini tam 2 kat arttırdı. En çok sevilen kahve çeşidi ise latte oldu.
  • Atağa geçen bir diğer lezzet ise %70 artışla deniz ürünleri oldu.
  • Bu yıl diğer en büyük atağı yapanlar ise %70 ile döner ve onu takiben %65 ile çiğ köfte oldu.
  • Kahvaltı siparişleri de %65 artış ile bu yılın favorilerinden olurken; bu kategoride en çok Ayvalık tostu ve kaşarlı tost sipariş edildi.

Farklı kategorilerdeki gözde ürünler:

  • 2018’de 6,5 milyon sipariş alan dünya mutfağının bu seneki favorisi İtalyan mutfağı oldu.
  • Kullanıcılar bu yıl Vegan lezzetlere daha fazla ilgi gösterdiler ve geçen yıla göre siparişleri %92 arttırdılar.
  • Dürümcüler bu sene Adana dürümden şaşmadı ve 2,5 milyon adet sipariş ettiler.
  • Tatlıcılar bu sene 1 milyondan fazla sufle yiyerek bu lezzeti liderliğe taşıdılar.
  • Çorbacıların favorisi değişmedi. Kullanıcıların tercihi mercimek çorbasından yana oldu.
  • 2018’de toplam 7 milyon pide siparişi veren pide düşkünlerinin en gözde çeşidi ise kıymalı pide oldu.

Şampiyon kullanıcıdan bir yılda 1.633 adet sipariş

Bu yılın sipariş rekorunu 1.633 siparişle İstanbul’da yaşayan bir kullanıcı kırdı. Diğer rekorlar ise 1.623 adet siparişle Samsun’dan ve 1.295 adet ile yine İstanbul’dan geldi.

1 Yazlıklara talep yok, kapanın değil satanın elinde kalıyor
Yazlıklara talep yok, kapanın değil satanın elinde kalıyor
2 Ekonomik tsunami tüketiciyi nasıl etkiliyor?
Ekonomik tsunami tüketiciyi nasıl etkiliyor?
3 Hakkında soruşturma başlatılan Spotify, Türkiye'den çekilmeyi değerlendiriyor
Hakkında soruşturma başlatılan Spotify, Türkiye’den çekilmeyi değerlendiriyor
4 EspressoLab'in yeni uygulaması: EslabFinder ya da "EslabTinder"!
EspressoLab’in yeni uygulaması: EslabFinder ya da “EslabTinder”!
5 İstanbul Boğazı’nda kaçak yapı yıkımı başladı: Baylan Pastanesi’nin eklentisi kaldırıldı
İstanbul Boğazı’nda kaçak yapı yıkımı başladı: Baylan Pastanesi’nin eklentisi kaldırıldı
Güncel Haberler
Süperman sayesinde "köpek sahiplenme" aramaları yüzde 500 arttı
Süperman sayesinde “köpek sahiplenme” aramaları yüzde 500 arttı
Airbnb ve Paramount'tan mavi bir macera: Şirinler Köyü Belçika ormanlarında gerçek oldu
Airbnb ve Paramount’tan mavi bir macera: Şirinler Köyü Belçika ormanlarında gerçek oldu
Labubu çılgınlığı Pop Mart’ın kârını yüzde 350 artırdı
Labubu çılgınlığı Pop Mart’ın kârını yüzde 350 artırdı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Yapay zeka artık işten çıkarma kararlarında da söz sahibi
Haberler
Yapay zeka artık işten çıkarma kararlarında da söz sahibi
İrem Alimoğlu
1 hafta önce
Otomobil ilanlarında dönüşüm: Genç, benzinli ve otomatik araçlar öne çıkıyor
Haberler
Otomobil ilanlarında dönüşüm: Genç, benzinli ve otomatik araçlar öne çıkıyor
İrem Alimoğlu
1 gün önce
Marketing Türkiye’nin “Pure Italian” rüzgarı İstanbul İtalya Başkonsolosluğu’nda esti
Haberler
Marketing Türkiye’nin “Pure Italian” rüzgarı İstanbul İtalya Başkonsolosluğu’nda esti
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Kültür-sanat sürdürülebilirliğin eylem aracıdır
Haberler
Kültür-sanat sürdürülebilirliğin eylem aracıdır
Marketing Türkiye
18 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.