11 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Süper Lig gelirleri 3,2 milyar TL’ye ulaştı
Haberler

Süper Lig gelirleri 3,2 milyar TL’ye ulaştı

Marketing Türkiye
14 Kasım 2018
3 dk okuma

Aktif Bank, Türk futbolunun gelirlerini ve ekonomik görünümünü mercek altına aldığı Futbol Ekonomi Raporu – EkoLig’in üçüncü sayısını yayınladı.Süper Lig, futbol ekonomisinin 3 büyük gelir kalemi olan maç günü gelirleri, naklen yayın gelirleri ve ticari gelirlerde son iki sezonda yüzde 40’a varan bir büyüme elde etti. 2016-2017 futbol sezonunda 2,3 milyar TL olan Süper Lig’in toplam gelirleri, 2017-2018 sezonu sonunda 3,2 milyar TL’ye ulaştı.

Aktif Bank’ın 2016 yılından bu yana düzenli olarak spor kamuoyu ile paylaştığı, Türkiye’nin en kapsamlı raporu EkoLig’in yeni sayısı 14 Kasım 2018 Çarşamba günü, Aktif Bank Genel Müdürü Dr. Serdar Sümer ve Passolig Genel Müdürü Ceyhun Kazancı’nın ev sahipliğinde basına açıklandı. Toplantıda; başta Türkiye Futbol Federasyonu (TFF) yetkilileri ve kulüp temsilcileri olmak üzere Türk futboluna destek veren birçok kuruluşun yöneticileri de yer aldı.

Avrupa futboluna yön veren liglerin ve Süper Lig’in gelirlerini inceleyen EkoLig Raporu’nun futbol ekonomisine entelektüel katkı sağlamasını ve aksiyoner düşünce üretimini teşvik etmesini umut ettiklerini dile getiren Aktif Bank Genel Müdürü Dr. Serdar Sümer, “Geçtiğimiz sezon 1 milyar TL’lik finansal büyüme elde eden Spor Toto Süper Lig’in, global bir marka olma yolunda hızla ilerlediğini görmekteyiz. Yılda 50 milyar doları aşan küresel futbol pazarındaki büyük rekabette, saha içindeki başarıdan bağımsız istikrarlı bir finansal büyüme, futbolun bütün paydaşlarını yakından ilgilendirmektedir.” ifadelerini kullandı.

Ceyhun Kazancı: 3 büyük gelir kaleminde de artış oldu

Son iki sezonda Avrupa futbolunda ve Süper Lig’de öne çıkan finansal gelişmeleri basın mensuplarıyla paylaşan Passolig Genel Müdürü Ceyhun Kazancı, “Avrupa’nın en hızlı büyüyen liglerinden biri olan Süper Lig’de geçtiğimiz sezon naklen yayın gelirleri 1,5 milyar TL’ye, maç günü gelirleri yüzde 52 oranında artışla 400 milyon TL’ye ulaşırken; 18 takımın 250’den fazla reklam ve sponsorluk anlaşmasından elde ettiği ticari gelirler de 1 milyar TL’yi geçmiştir. Bütün bu gelişmeler, Türk futbolunun global anlamda marka olma yolunda emin adımlarla ilerlediğinin de bir göstergesidir.” ifadelerini kullandı.

Sahada Galatasaray, gelirlerde Beşiktaş şampiyon oldu

2017-2018 sezonunu şampiyon olarak tamamlayan Galatasaray, 2016-2017 futbol sezonunda 347,2 milyon TL olan gelirlerini, yüzde 49 oranında artırarak 517,5 milyon TL’ye yükseltti. 2017-2018 futbol sezonunda yüzdesel anlamda gelirlerini en çok artıran lig şampiyonu Galatasaray olsa da gelir sıralamasının zirvesinde Beşiktaş yer aldı. 2016-2017 futbol sezonunda 521,1 milyon TL kazanarak ligin gelir yarışında ilk sırasında yer alan Kara Kartallar, 2017-2018 futbol sezonunda da finansal yükselişini sürdürüp; 729,1 milyon TL geliriyle sezonun en fazla kazanan takımı oldu.

Ligin başarı öyküsü, Göztepe A.Ş.’nin

2016-2017 sezonu sonunda, 4 Haziran 2017 tarihinde oynanan Spor Toto 1. Lig Play-Off finalinde Eskişehirspor’u yenerek 14 yıl sonra Süper Lig’e geri dönen Göztepe, 2017-2018 futbol sezonunda saha içindeki başarılı performansı ve seyirci desteği ile ligin en dikkat çeken ekiplerinden biri oldu.Sezonu 49 puanla ligin 6. sırasında tamamlayan İzmir temsilcisi, 100 milyon TL’ye yakın geliriyle sportif başarısını finansal tablolara da yansıttı.Göztepe, 2017-2018 sezonunda tribünlerdeki seyirci ortalamasını yüzde 73 oranında artırarak 7 bin 99’a yükseltti. Bunun yanında Süper Lig’de bileti veya kombinesi olduğu halde maça gelmeyenlerin ortalaması yüzde 25,3 iken, Göztepe maça gelmeyen taraftar yüzdesi en az takım olarak (yüzde 7,4) tribün desteği açısından ligin ilk sırasında yer aldı.

 

Rakamlarla EkoLig

  • Son 2 sezonda toplam 6,4 milyon kişi stadyumlarda Süper Lig maçlarını seyretti.
  • 2016-2017 sezonunda 8.940 olan Süper Lig’in seyirci ortalaması, 2017-2018’de yüzde 43 oranında artışla 12.821’e yükseldi.
  • 40.778 seyirci ortalaması ile ligin seyirci şampiyonu Galatasaray oldu.
  • Yüzde 166’lık artışla seyirci ortalamasını en fazla oranda artıran takım Akhisarspor idi.
  • Süper Lig takımları sezon boyunca 400 milyon TL’ye yakın maç günü geliri kazandı.
  • En fazla maç günü geliri olan takım: Galatasaray (128,5 milyon TL)
  • En fazla bilet satan: Fenerbahçe (297.270 adet)
  • Süper Lig’in ortalama bilet fiyatı: 69,85 TL
  • Bilet başına en fazla gelir elde eden: Galatasaray (161,80 TL)
  • Bilet başına en az gelir elde eden: Demir Grup Sivasspor (17,02 TL)
  • Avrupa Kupaları’nda oynanan 15 maçı 350 bine yakın kişi stadyumlarda seyretti.
  • Ligin seyirci şampiyonu stadyumu: Ali Sami Yen Spor Kompleksi TT Stadyumu (833.597)
  • 2017-2018 sezonunda 1 milyondan fazla sporsever Passolig Kart aldı. Sezon sonunda kart sayısı 4,1 milyona ulaştı.
  • Taraftarların yüzde 15’i Passo Mobil Uygulaması’nı kullanarak maçlara cep telefonlarıyla giriş yaptı.
  • Süper Lig ekiplerinin sezon boyunca sattığı 1,7 milyon biletin 1,2 milyon adedi Passo.com.tr ve Passo Mobil Uygulaması üzerinden satın alındı.
  • Bileti olduğu halde maça gelmeyen taraftar oranı 2016-2017 sezonunda yüzde 33 iken, 2017-2018’de yüzde 25’e geriledi.
  • Ligin finansal tablolarda en fazla gelir elde eden takımı: Beşiktaş (729,1 milyon TL)
  • Ligin ticari gelirleri en fazla olan takımı: Beşiktaş (198,5 milyon TL)
  • En fazla yayın geliri (Ziraat Türkiye Kupası gelirleri de dâhil) kazanan takımı: Galatasaray (169 milyon TL)
1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
3 Garanti BBVA ile A&B İletişim'in çeyrek asırlık yolculuğu sona erdi...
Garanti BBVA ile A&B İletişim’in çeyrek asırlık yolculuğu sona erdi…
4 Enerji sektörü bu iddiayı konuşuyor: "Shell, BP’yi satın alabilir"
Enerji sektörü bu iddiayı konuşuyor: “Shell, BP’yi satın alabilir”
5 Reklamlarda cinsiyet eşitliği artıyor ama kapsayıcılık hâlâ eksik
Reklamlarda cinsiyet eşitliği artıyor ama kapsayıcılık hâlâ eksik
Güncel Haberler
Çalışan gelişimi artık "lüks" değil, stratejik bir zorunluluk
Çalışan gelişimi artık “lüks” değil, stratejik bir zorunluluk
Dijital haritalarda yeni marka skoru: Deprem dayanıklılığı
Dijital haritalarda yeni marka skoru: Deprem dayanıklılığı
Mobil oyunlarda yeni oyun kurucu: Yapay zeka
Mobil oyunlarda yeni oyun kurucu: Yapay zeka
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Tüketicinin yeni gözdesi bitkisel sütler!
Haberler
Tüketicinin yeni gözdesi bitkisel sütler!
Sena Tufan
20 Mart 2025
Reklam Kurulu’ndan ünlü giyim markalarına ceza yağdı
Haberler
Reklam Kurulu’ndan ünlü giyim markalarına ceza yağdı
Marketing Türkiye
3 hafta önce
İTÜ Çekirdek ve Marketing Türkiye'den güç birliği: Girişimcilere özel pazarlama koçluğu
Haberler
İTÜ Çekirdek ve Marketing Türkiye’den güç birliği: Girişimcilere özel pazarlama koçluğu
Sena Tufan
3 hafta önce
Sürdürülebilirliğin yeni yıldızı: Refill
Haberler
Sürdürülebilirliğin yeni yıldızı: Refill
İrem Alimoğlu
3 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.