2 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Doğuş Otomotiv analitik çözümlerle dijitalden gelen müşterinin yüzde 70’ini servise çekmeyi başardı
Haberler

Doğuş Otomotiv analitik çözümlerle dijitalden gelen müşterinin yüzde 70’ini servise çekmeyi başardı

Marketing Türkiye
13 Ekim 2018
2 dk okuma

Doğuş Müşteri Sistemleri (DMS) ve Doğuş Otomotiv analitik çözümlerle dijitalden gelen müşterinin yüzde 70’ini servise çekmeyi başardı.

Otomotiv pazarında bulunan markaların sağladığı ek faydalar müşteri davranışına veya segmentine özel değil, genel kitleye hitap ediyor. Bu kitleye yapılan tek tip ve sabit indirimler, müşteriyi yetkili servise getirmeye yeterli olmuyor ve gidilecek doğru hedef kitleyi bulmak da ana sorunu oluşturuyor. Çünkü servis kullanımını bırakacak olan hedef kitleyi geleneksel yöntemler ile bulmak, zaman ve kaynak kullanımı açısından yeterli verimliliği sağlamıyor.

Doğuş Otomotiv’den araç satın almış müşterilerin bir bölümünün, 2 yıllık garanti süresi sonrası yıllık ve periyodik araç bakımı için Doğuş Otomotiv yetkili servislerini tercih etmemesi ve yerine alternatif kanalları (yan sanayiyi) kullanması çözmek istedikleri bir konuydu.

Doğuş Müşteri Sistemleri ve Doğuş Otomotiv, periyodik araç bakımı için yetkili servislerini kullanmayan müşterilerin geri kazanılması amacıyla hayata geçirdiği “Satış Sonrası Müşteri Bağlılığı” projesini hayata geçirdi.

Müşterilerin geçmiş davranışlarından yola çıkarak, gelecekte hangilerinin servis kullanmayacağını makine öğrenmesi teknolojisi ile belirledik. 300 kadar değişkenin bir arada kullanıldığı bu yöntemle veri tabanında bulunan mass kitleyi süzerek, doğru hedef kitleye ulaştık. Oluşturulan “churn risk” modelinden yola çıkarak veri tabanından riskli müşterilerin istatistiklerine (araç yaşı, müşteri yaşı, servis tutarı vb.) bakılarak kişiye özel tasarlanmış teklifler sunduk. Böylece müşterilere ulaşırken genel teklifler yerine, gider tasarrufu sağlayacak, kişiye ve ihtiyaçlarına özel, segment bazlı teklifler oluşturduk.

Aynı proje kapsamında mevcut iletişim kanallarına ek olarak dijital medya da iletişim kurgusuna eklendi. Sosyal medya kullanımıyla kişiye özel teklifler görsel iletişim ağırlıklı, hızlı ve isme özel iletildi. Sosyal medya lead-ad iletişim kurgusu sayesinde teklifimizle ilgilenen müşterilerin kayıtlı bilgileri ile hızlı randevu oluşturarak müşteri deneyimleri iyileştirildi. Müşteri iletişimini sadece telefon veya SMS üzerinden değil, Facebook Ad ile dijitalleştirerek Türkiye’de otomotiv sektöründe ilk kez churn modellemesi sonuçlarını kullanarak hedef kitle iletişimi yapılmış oldu.

Yapılan tüm bu çalışmaların sonucunda; Doğuş Müşteri Sistemleri kullandığı analitik çözümlerle dijitalde markanın servise geri dönüş oranını yüzde 70’e çıkardı. Bu şekilde geleneksel yöntemlere kıyasla çok daha etkili projemiz ile hem müşteri bağlılığı artırılmış hem de ek gelir yaratılmış oldu.

1 Havalimanında Labubu operasyonu! 132 oyuncağa el konuldu
Havalimanında Labubu operasyonu! 132 oyuncağa el konuldu
2 Influencer'ların etkileşim oranları düşüyor. Peki neden?
Influencer’ların etkileşim oranları düşüyor. Peki neden?
3 OpenAI CEO'su Sam Altman uyardı: ChatGPT'ye dert anlatanlar, dikkat!
OpenAI CEO’su Sam Altman uyardı: ChatGPT’ye dert anlatanlar, dikkat!
4 Moda dünyasında "AI" krizi! Vogue'un Guess reklamı tartışma yarattı
Moda dünyasında “AI” krizi! Vogue’un Guess reklamı tartışma yarattı
5 Türkiye’ye 4. operatör geliyor!
Türkiye’ye 4. operatör geliyor!
Güncel Haberler
Sosyal medyada tepki çeken 11 reklam kampanyası...
Sosyal medyada tepki çeken 11 reklam kampanyası…
Yapay zekanın gözüne giren markalar
Yapay zekanın gözüne giren markalar
İş dünyasında haftanın atamaları (26 Temmuz-1 Ağustos)
İş dünyasında haftanın atamaları (26 Temmuz-1 Ağustos)
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Türkiye yapay zeka kullanımı yeterliliğinde 109 ülke arasında 55. sırada
Haberler
Türkiye yapay zeka kullanımı yeterliliğinde 109 ülke arasında 55. sırada
Nafizcan Önder
14 Haziran 2025
Cannes Lions'ta jüri olma sırası sizde! "Cesaretinle Oy Ver, Değişime Ortak Ol!"
Haberler
Cannes Lions’ta jüri olma sırası sizde! “Cesaretinle Oy Ver, Değişime Ortak Ol!”
Nafizcan Önder
17 Haziran 2025
Yapay zeka çipleri ambargoyu deldi: 1 milyar dolarlık Nvidia donanımı Çin’de
Haberler
Yapay zeka çipleri ambargoyu deldi: 1 milyar dolarlık Nvidia donanımı Çin’de
İrem Alimoğlu
1 hafta önce
Nestlé Türkiye, İstanbul’un iki yakasında iki ofis açtı
Haberler
Nestlé Türkiye, İstanbul’un iki yakasında iki ofis açtı
Marketing Türkiye
1 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.