19 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Kadınlar gözünü “sosyal ticaret”e dikti
Haberler

Kadınlar gözünü “sosyal ticaret”e dikti

Marketing Türkiye
12 Eylül 2018
2 dk okuma

Paym.es’in derlediği verilere göre; Türkiye’de herhangi bir sosyal ağ üzerinden satış yapanların sayısı 1 milyonu aştı. Kadınlar %58’lik oranla, son 5 yılda 10 kat büyüyen sosyal ticarette erkekleri geride bıraktı. Bu oranın %10 artması, Türkiye ekonomisine yaklaşık 1,5 milyar dolar katkı sağlayacak.

Mesajlaşma uygulamaları üzerinden kullanıcılarına ürün alış ve satış imkanı sunan Paym.es, Türkiye’deki sosyal ağlar üzerinden yapılan satışlara dair önemli rakamları derledi. Buna göre; 80 milyonu aşan nüfusuyla Türkiye’de herhangi bir sosyal ağ üzerinden satış yapanların sayısı 1 milyonu aştı. Bunların %86’sı ürün, %14’ü ise hizmet satışı temelli. Satış yapanlar incelendiğinde, kadınlar %58’lik oranla erkekleri geride bıraktı. Sosyal ağ kullanıcılarının 51 milyona ulaştığı Türkiye’de, 44 milyon kişi sosyal ağlar üzerinde akıllı telefonlarını kullanırken internet kullanıcılarının da %30’u, alışverişte mobil cihazları tercih ediyor.

Mağaza vitrinine dönüşen Instagram’da, sepet ortalaması 127 TL

E-ticaretin bir adım ötesine geçen sosyal ticaret; Facebook, Instagram gibi sosyal ağlarda yapılan alışverişi ifade ediyor. Özellikle Instagram’la birlikte her yaştan insanın her tür ürün ve hizmetini satışa çıkarabildiği bu platform, alışverişin en yoğun yaşandığı yer olarak öne çıkıyor. 4 yılda kullanıcı sayısını 4 kat artıran, 2018 itibarıyla 37 milyon kullanıcıya ulaşan Instagram aracılığıyla Türkiye’de yapılan sosyal ticaretin sepet ortalaması 127 TL. Çalışanların %22’lik bölümü, özellikle de kadınlar, ek iş olarak el emeği ürünlerini Instagram aracılığıyla satışa çıkarıyor. Mağaza vitrinine dönüşen Instagram’da sadece 50 milyon içerik #Sale etiketinin altında satılmayı bekliyor. Hızla büyüyen sosyal ticareti kolaylaştırmak hedefiyle “Arkadaşınla konuşur gibi alışveriş yap” mottosuyla yola çıkan chatbot temelli bir alışveriş sistemi Paym.es, kullanıcılarına mesajlaşma uygulamaları üzerinden güvenilir alışveriş olanağı sunuyor. Üyelik ve ürün listelemenin ücretsiz olduğu sistemde, dünyanın her yerinden bireysel ya da şirket olarak dileyen herkes ödemelerini Dolar ya da Euro olarak tahsil edilebiliyor.

Sosyal ticaret son 5 yılda 10 kat büyüdü

Konuyla ilgili açıklamada bulunan Paym.es Kurucu Ortağı Sabrican Zaim, “Son 5 yılda 10 kat büyüyen sosyal ticaretin hacimi dünya genelinde 50 milyar dolara yükseldi. 2021 yılında ise 165 milyar doları aşacağı öngörülüyor. PwC’nin verilerine göre online alışveriş yapan kullanıcıların %39’u, alışveriş için temel motivasyonlarının sosyal ağlar olduğunu belirtiyor. Z kuşağının da etkisiyle perakendede başlayan bu dönüşümden yola çıktık ve herkesin kolaylıkla kullanabileceği, mesajlaşma uygulamaları üzerinden ürünlerini güvenli bir şekilde satın alındığı bir alışveriş sistemini hayat geçirdik. Temel amacımız, yalnızca mesajlaşma uygulamalarıyla alışverişi sıkıcı form ve uzun onay süreçlerinden kurtarmak. Bu noktada akıllı elektronik ticaret chatbotu Paym.es’i; Facebook, Telegram, Bip, Line, Whatsapp ve ETSY aracılığıyla e-ticarete bağladık” dedi.

“Kadınların iş gücüne katılımı %10 artarsa, ülke ekonomisine 1,5 milyar dolar katkı sağlanacak”

Sosyal ağlarda satış yapanların %58’ini kadınların oluşturduğunun altını çizen Sabrican Zaim, “Kadınlar, sosyal ağlar üzerinde erkeklere göre daha aktif. Instagram ile birlikte özellikle kadınların el emeği ürünlerini sergileyip satabileceği önemli bir gelir yapısı oluştu. Sosyal ticaret ev hanımından, aktif iş hayatında yer alanlara kadar tüm kadın girişimciler için yeni bir iş modeli haline geldi. TÜİK verilerine göre kadınların iş gücüne katılım oranı %33,6, erkeklerin ise %72,5. Kadınların iş gücüne katılım oranı %10 artarsa, Türkiye ekonomisine yaklaşık 1,5 milyar dolar katkı sağlanır.” dedi.

1 Spor medyasının YouTube karnesi YouTube Rating Report’ta!
Spor medyasının YouTube karnesi YouTube Rating Report’ta!
2 Bir parça mutluluk: Türkiye’nin çikolata tercihleri
Bir parça mutluluk: Türkiye’nin çikolata tercihleri
3 Z kuşağı seçimini yaptı: İşte dünyanın en iyi şehirleri...
Z kuşağı seçimini yaptı: İşte dünyanın en iyi şehirleri…
4 TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
5 L’Oréal’in OnlyFans yıldızıyla iş birliği tartışma yarattı
L’Oréal’in OnlyFans yıldızıyla iş birliği tartışma yarattı
Güncel Haberler
Krispy Kreme’den "Seçmen Şapka" sürprizi: Tatlı bir ısırıkla Hogwarts evinizi bulun...
Krispy Kreme’den “Seçmen Şapka” sürprizi: Tatlı bir ısırıkla Hogwarts evinizi bulun…
Türkiye'nin sosyoekonomik haritası açıklandı! Sadece küçük bir kesim zirvede...
Türkiye’nin sosyoekonomik haritası açıklandı! Sadece küçük bir kesim zirvede…
Japonya'daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
Japonya’daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Derya Açar Ergüç yazdı: "İletişim yeni dili: Kültür ve sanat"
Haberler
Derya Açar Ergüç yazdı: “İletişim yeni dili: Kültür ve sanat”
Marketing Türkiye
19 Temmuz 2025
Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
Haberler
Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
İrem Alimoğlu
9 Haziran 2025
Vestel ve VIDAA’dan akıllı TV pazarında stratejik ortaklık
Haberler
Vestel ve VIDAA’dan akıllı TV pazarında stratejik ortaklık
İrem Alimoğlu
11 Temmuz 2025
GetirBüyük'ten tazeliği yeniden tanımlayan kampanya...
Haberler
GetirBüyük’ten tazeliği yeniden tanımlayan kampanya…
Advertorial
4 Temmuz 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.