17 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Zero gitti, Coca-Cola “Şekersiz”e odaklandı

Zero gitti, Coca-Cola “Şekersiz”e odaklandı

Marketing Türkiye
29 Nisan 2018
3 dk okuma

Kola kutularının üzerinden Zero markasını kaldırıp “Şekersiz” ibaresini büyüten Coca-Cola geçtiğimiz yıl duyurduğu kapsamlı dönüşümü Türkiye’de de hayata geçirmeye başladı. Dev markanın dönüşüm hikayesini konuştuğumuz Coca-Cola Türkiye Genel Müdürü Can Arcasoy “Coca-Cola geçmişte birçok şeyin ilki oldu. Şimdi de bizim görevimiz, Coca-Cola’yı yenilemek, tüketicilerin onu keşfetmelerini sağlamak” diyor… Arcasoy markanın yeni dönemde az şekerli ve şekersiz ürünlere odaklanacağının da altını çiziyor…

Söyleşi: Ferruh Altun

Coca-Cola’nın özellikle geçtiğimiz yıl yaptığı açıklamalarda “değişen tüke­tici tercihleri ve satın alma alışkan­lıkları doğrultusunda yeni ürünler oluşturup büyüyeceği” vurgulanıyordu. Deği­şen bu alışkanlıkları bizim için özetler misiniz?

Tüketiciler tercihleri sürekli değişiyor; markalar ve şirketlerden daha fazlasını bekliyorlar. Daha önce hiç karşılaşmadıkları, beklenmeyen, yeni tatlar istiyorlar. Severek tükettikleri içeceklerin daha fazlasını yaparak kendilerine enerji, mineral ve besin maddeleri verme­sini ve gün boyunca onlara yardımcı olmasını bekliyor­lar. Dünyanın dört bir yanındaki birçok insan için yi­yecek ve içeceklerden daha az ilave şeker almak gitgide önemli bir konu haline geliyor. Biz de tüketicilerimizin içecekleri aracılığıyla aldıkları ilave şekeri azaltmaları­na yardımcı olmak üzere harekete geçtik. Tüketicilerin bu beklenti ve tercihlerini işimizin merkezine koyarak, beklentilere yanıt verecek iş modelleri geliştirerek ge­leceğe hazırlanmayı amaçlıyoruz.

Yeni dönemde Coca-Cola’nın global ve Türkiye stratejilerinde neler değişti? Nasıl bir stratejiy­le pazardaki liderliğinizi sürdürmeyi hedefli­yorsunuz?

Bir yıl önce yeni global büyüme stratejimizi tüm dün­yaya duyurduk. Yeni dönemde amacımız; değişen tüketici tercihleri ve satın alma alışkanlıkları doğrul­tusunda büyüme modelimizi yeniden şekillendirerek komple bir içecek şirketine dönüşmek. Tüketiciler için daha fazla değer yaratmayı hedefleyen bu yeni strateji­mizle az şekerli ya da şekersiz seçenekleri de barındı­ran, “tüketici odaklı” markalar oluşturup değer odaklı büyümeyi hızlandırmayı hedefliyoruz. Gazlı içecekler, enerji içecekleri, süt/mey­ve suyu/bitki içerikli içecekler, su/zengin­leştirilmiş su/sporcu içecekleriyle hazır kahve ve çayların da aralarında bulundu­ğu beş kategoride ürün portföyümüzü ge­nişleterek lider konumumuzu sürdürmeyi hedefliyoruz.

cola1

Coca-Cola Global’den yapılan açık­lamalar özelikle az şekerli/şekersiz ürünlerin artacağını işaret ediyor. Bu anlamda Türkiye pazarına geti­receğiniz yeni ürünler olacak mı?

Tüketicilerimize seçenek sunmayı çok önemsiyoruz. Tüm dünyada düşük şekerli ve şekersiz içeceklerimizi yaygınlaştırır­ken, bir yandan da yeni ve farklı tatları tü­keticilerimizle buluşturmak için çalışma­larımızı sürdürüyoruz. Bu doğrultuda son dönemde geliştirdiğimiz ve Türkiye’de piyasaya sunduğumuz ürünlere Fuse Tea Küp Küp, Fanta C, Schweppes 100%, Cappy Ramazan Şerbeti, Doğadan Dem­lenmiş Soğuk Çaylar ve Cappy Atom’u ör­nek verebiliriz.

Son günlerde Coca-Cola’nın, Japon­ya’da üretilmesi öngörülen düşük alkollü asitli içecekle şirketin 125 yıllık tarihinde bir ilke imza ataca­ğı ve alkollü içecek üreteceği konu­şuluyor. Benzer ürünlerin zaman içinde artması ve Türkiye pazarına da girmesi planlanıyor mu?

Bu sadece tek bir ülkeye yönelik bir test adımı. Türkiye pazarı için böyle bir planı­mız bulunmuyor.

Coca-Cola’nın az şekerli/şe­kersiz ürünlere yönelme stratejisini belirlerken özellikle Y kuşağının “sağlıklı yaşam trendi” etkili oldu mu?

Sadece Y kuşağı için de­ğil, dünyanın dört bir yanın­daki birçok insan için yiyecek ve içecekleriyle daha az ilave şe­ker almak gitgide önemli bir konu haline geliyor. Şirket olarak sorumlu bir şekilde büyümeye devam etmek için, tü­keticilerimizi dikkatle dinliyor ve onların ihtiyaçlarını işimizin merkezine yerleşti­riyoruz. Tüketicilerimizin beklentilerini gerçekleştirecek iş modelleri geliştire­rek geleceğe hazırlanabiliriz. Bu strate­ji doğrultusunda, düşük ve sıfır kalorili markalarımıza yatırım yapmaya ve yeni düşük kalorili tatlandırıcılar konusun­da inovasyonlar gerçekleştirerek ürün portföyümüzü genişlet­meye, yenilemeye devam et­meyi hedefliyoruz. Sadece portföyümüzü büyütmekle kalmayıp aynı zamanda portföyümüzü yapılandır­mak için de titiz çalışmalar yürütüyoruz. Daha küçük, daha kullanışlı ambalajlar su­narak şeker tüketimini yönetmeyi ve birbirinden farklı porsiyonlar sayesin­de içeceklerimizin tadını çıkarmayı ko­laylaştırıyoruz.

Uzun yıllar en değerli markalar lis­tesinin zirvesinde hep Coca-Cola’yı gördük. Ancak son yıllarda listeler­de Coca-Cola’nın gerilediğini ve tek­noloji markalarının listenin ilk sıra­larına yerleştiğini görüyoruz. Siz bu değişimi nasıl yorumluyorsunuz?

Her markanın yenilenmeye ihtiyacı oldu­ğu kaçınılmaz bir gerçek. Ürün portföyü­müzü genişlettikçe, Coca-Cola şirketi mar­kanın kendisinden daha büyük hale geldi. Bu nedenle her jenerasyon Coca-Cola ile olan bağını her seferinde yeniden keşfe­diyor. Coca-Cola geçmişte birçok şeyin ilki oldu. Şimdi de bizim görevimiz, Coca-Cola’yı yenilemek, tüketicilerin onu keşfetmelerini sağlamak. Biz de bu doğ­rultuda sosyal medya kampanyaları, daha küçük ambalajlar veya farklı tatlar aracı­lığıyla büyümenin ve kendimizi geliştir­menin yollarını buluyoruz.

1 KFC ve Pizza Hut, Türkiye pazarına geri dönüyor
KFC ve Pizza Hut, Türkiye pazarına geri dönüyor
2 Tersine göç artıyor: Her 3 çalışandan 1’i deprem nedeniyle taşınmayı düşünüyor
Tersine göç artıyor: Her 3 çalışandan 1’i deprem nedeniyle taşınmayı düşünüyor
3 Google 10 yıl sonra logosunu değiştirdi
Google 10 yıl sonra logosunu değiştirdi
4 YouTube'un zirvesine "kamp kuranlar" belli oldu
YouTube’un zirvesine “kamp kuranlar” belli oldu
5 Türkiye’nin kültür-sanat anatomisi...
Türkiye’nin kültür-sanat anatomisi…
Güncel Haberler
2025’in seyahat haritası: Zirvede sürpriz var!
2025’in seyahat haritası: Zirvede sürpriz var!
Koşunun ritmiyle yükselen marka: HeartBeat
Koşunun ritmiyle yükselen marka: HeartBeat
İş dünyasında haftanın atamaları (10-16 Mayıs)
İş dünyasında haftanın atamaları (10-16 Mayıs)
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Spotify kaynakları, "temsilcilik yok" eleştirilerine yanıt verdi
Haberler
Spotify kaynakları, “temsilcilik yok” eleştirilerine yanıt verdi
Marketing Türkiye
4 gün önce
OMO ile açıkhava reklam duvarları oyuna açılıyor
Haberler
OMO ile açıkhava reklam duvarları oyuna açılıyor
Advertorial
7 Mart 2025
Kentler depreme hazır mı? Bilim insanlarından yol haritası...
Haberler
Kentler depreme hazır mı? Bilim insanlarından yol haritası…
Marketing Türkiye
14 Mart 2025
Yapay zeka çağında uzmanlara göre risk altındaki 5 meslek…
Haberler
Yapay zeka çağında uzmanlara göre risk altındaki 5 meslek…
İrem Alimoğlu
12 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.