1 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Seçmen erken seçim istiyor mu?
Haberler

Seçmen erken seçim istiyor mu?

Marketing Türkiye
21 Nisan 2018
2 dk okuma

Aksoy Araştırma’nın Marketing Türkiye için gerçekleştirdiği “Erken Seçim Araştırması”nın sonuçları yayınlandı. Araştırma yüzde 95 güven aralığında yüzde 4 hata payı ile 600 örneklem ile gerçekleştirildi. Araştırmaya katılanların yüzde 44’ü Türkiye’nin erken genel seçim yapmaya ihtiyacının olduğunu belirtirken, katılanların yarısı siyasi etkiye dair görüşlerden farklı olarak genel seçimlerin erkene alınmasının ekonomiyi kötü etkileyeceğini belirtti. İşte “Erken Seçim Araştırması”nın çarpıcı sonuçları:

ARAŞTIRMAYA KATILANLARIN PROFİLLERİ

tablo1


Araştırmaya katılanlara “Cumhurbaşkanı’nın 24 Haziran 2018’de (yaklaşık 2 ay sonra) erken seçim kararı açıklamasını duydunuz mu?” diye soruldu. “Evet, duydum” diyenlerin oranı yüzde 81.4 oranında gerçekleşti.tablo2


Araştırma sonuçlarına bakıldığında ekonomiye etkisi haricinde birçok konuda toplumun adeta terazinin kefeleri gibi iki yanda neredeyse eşit ağırlıkta olduğu görülüyor. Örneğin; “Sizce Türkiye’nin erken genel seçim yapmaya ihtiyacı var mı?” sorusuna yüzde 44’ü “Evet var” derken,  yüzde 42’si “Hayır yok” yanıtını verdi.  Yine bununla beraber “Bilmiyorum / Fikrim yok” diyenlerin oranı yüzde 13,8 civarında.

tablo3


“Genel seçimlerin erkene alınmasını destekliyor musunuz?” diye sorulduğunda toplamda yüzde 35’i desteklediğini yüzde 37’si ise desteklemediğini belirtiği görülüyor. Kararsız kalanların oranı ise yüzde 26 olarak yansıdı.

tablo4


Araştırmada “Genel seçimlerin erkene alınması ekonomiyi ne yönde etkiler?” diye sorulduğunda siyasi etkiye dair görüşlerden farklı olarak toplumun yarısı ekonomik açıdan ülkenin olumsuz etkileneceğini düşünüyor. Olumlu etki bekleyenlerin oranı ise yüzde 26.

tablo5


Araştırma sonuçlarına bakıldığında yine düşündürücü yanıtlardan biri; olası bir seçim olması durumunda harcamaların ertelenmesi ihtimali ön plana çıktı. Araştırmaya katılanların yüzde 42’si seçim yapılması durumunda harcamalarını erteleyeceğini belirtti.

tablo6


Son olarak Haziran’daki olası bir seçimde farklı bir tablo çıkıp çıkmayacağına dair beklentiye bakıldığında görece daha büyük bir çoğunluğun bugünkünden farklı bir tablo beklemediği görülüyor.

tablo8

 

1 ÖTV düzenlemesi Meclis'ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
ÖTV düzenlemesi Meclis’ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
2 Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
3 Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
4 Ünlüler sosyal medyada çaresiz: "Sussan olmuyor susmasan olmaz..."
Ünlüler sosyal medyada çaresiz: “Sussan olmuyor susmasan olmaz…”
5 Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Güncel Haberler
Şerife Kırımlı, Reklamcılar Derneği Genel Müdürü oldu
Şerife Kırımlı, Reklamcılar Derneği Genel Müdürü oldu
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Çalışan memnuniyetsizliğinin şirketlere maliyeti belli oldu! Etkisi tahminlerin de üstünde...
Çalışan memnuniyetsizliğinin şirketlere maliyeti belli oldu! Etkisi tahminlerin de üstünde…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Teknolojiyle şekillenen yeşil devrim: Yeni nesil tarım
Haberler
Teknolojiyle şekillenen yeşil devrim: Yeni nesil tarım
İrem Alimoğlu
7 Mayıs 2025
Bir dönem bitiyor: Anna Wintour, 37 yıl sonra Vogue Genel Yayın Yönetmenliği görevinden ayrılıyor
Haberler
Bir dönem bitiyor: Anna Wintour, 37 yıl sonra Vogue Genel Yayın Yönetmenliği görevinden ayrılıyor
İrem Alimoğlu
4 gün önce
Marketing Türkiye Haziran sayısında İtalyan rüzgarı...
Haberler
Marketing Türkiye Haziran sayısında İtalyan rüzgarı…
Nafizcan Önder
1 Haziran 2025
Türkiye’nin gizlilik paradoksu: Kaygı yüksek ama icraat yok!
Araştırma
Türkiye’nin gizlilik paradoksu: Kaygı yüksek ama icraat yok!
Nafizcan Önder
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.