16 Eylül Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Türk perakende devleri yurtdışı yatırımlarla büyüyor
Haberler

Türk perakende devleri yurtdışı yatırımlarla büyüyor

Marketing Türkiye
22 Ocak 2018
2 dk okuma

Perapost dergisi ve CRIF şirketinin Türkiye’de perakende sektöründe faaliyet gösteren firmaların 2016 yılı net satış rakamlarına göre gerçekleştirdiği Perakende 100 araştırmasının üçüncüsü sonuçlandı.

Araştırma sonuçlarına göre Türk perakende sektörü 2016 yılında da istikrarlı büyümesini devam ettirdi. Listede yer alan 100 şirketin cirosu %13 oranında artışla 107,5 milyar TL’ye yükseldi. Türkiye ekonomisinin lokomotif sektörlerinden birisi olan perakende büyüme ivmesini sürdürdü. 2016 yılının zorlayıcı şartlarına rağmen yatırımlarla büyüyen perakende de özellikle yurtdışı yatırımlar dikkat çekiyor.

Gıda perakendesi hızlı büyümesini sürdürüyor

Perakende 100 araştırmasının ilk sırasında üç yıldır açık ara liderliğini koruyan BİM, 2016 yılında 20 milyar TL’lik satış rakamına ulaştı. BİM’in 2016 net satışları yüzde 15 artışla 20 milyar TL olarak gerçekleşti. Net kârı ise yüzde 15 artışla 670,9 milyon TL oldu. Şirket, 2016 yılı itibariyle 544’ü yurtdışında olmak üzere toplam 6 bin 167 mağazayla hizmet veriyor.

BİM’i listenin ikinci sırasında yer alan Migros izliyor. Migros’un 2016 yılı cirosu yüzde 17,8 oranında artışla 11 milyar TL’yi aştı. Şirketin 2016 itibariyle 39’u Ramstore markasıyla yurtdışında olmak üzere toplam 1.605 mağazası bulunuyor. Geçtiğimiz yıl beşinci sırada bulunan Carrefour ise listeye bu yıl dördüncü sıradan girerek bir sıra yukarıya çıktı.

Listede bu yıl geçmiş yıllardan farklı olarak gıda zincirlerinin sayısı da dikkat çekiyor. Köfteci Yusuf 45’inci, Simit Sarayı 46’ncı, Mado 63’üncü, Kahve Dünyası 64’üncü, Pelit 69’uncu, Coşkun Et 72’nci, Bereket Döner 80’inci, Nusr-Et 84’üncü sırada yer alıyor.

Hazır giyim liderleri dünyaya yayılıyor

Perakende 100 listesinin üçüncü sırasında bulunan LC Waikiki de 2016 yılında gerçekleştirdiği 9,5 milyar TL’lik ciro ile giyim perakendecileri arasında ilk sırada bulunuyor. 2015 yılı cirosu 7,5 milyar TL olan şirketin istikrarlı büyümesini sürdürdüğü görülüyor. Şirket, “İyi giyinmek herkesin hakkı” sloganıyla 38 ülkede 835 mağazayla faaliyet gösteriyor.

Son iki yıldır listenin ilk 10’unda yer almayı başaran ve yurtdışı mağazalarının sayısını hızla artıran Koton’un da listede her yıl istikrarla yükseldiği dikkat çekiyor. Cirosunu 2.4 milyar TL’ye yükselten şirket bu yıl dokuzuncu sıraya yerleşti.

DeFacto ise Perakende 100 2016 listesinde 2 milyar TL ciro ile bir sıra yukarıya çıkarak 12’nci oldu.

Teknoloji marketleri tüketicinin ilgi odağı olmayı sürdürüyor

Perakende 100 listesindeki teknoloji marketleri her yıl sıra atlayarak yükselmeye devam ediyor. Geçen yıl listenin altıncı sırasında bulunan Teknosa, bu yıl listede beşinciliğe yükseldi. Media Markt ise geçen yıl sekizinci sırada bulunurken, 2016 yılında ikisi sıra birden atlayarak altıncı sıraya yükseldi. GEN-PA da 2.5 milyar TL’lik net satış rakamıyla listede sekizinci sıradan yer aldı.

3.1 milyar TL ciro ile 2016 yılını tamamlayan Teknosa’nın teknoloji marketleri kanalındaki pazar payı yüzde 33, genel pazar payı ise yüzde 7 seviyesinde bulunuyor. E-ticaret alanında ise gelirlerini 2016 yılında yüzde 4 oranında artırdı.

Türkiye pazarının ikinci sırasında ise Avrupa’nın bir numaralı elektronik market zinciri MediaMarkt bulunuyor. Çoklu kanal stratejisini sürdüren şirketin 14’ü İstanbul’da olmak üzere, Türkiye’de 53 mağazası bulunuyor.

E-ticaret şirketlerinin de listede hızlı yükseldiği görülüyor. n11.com 16’ncı (2015’te 21’inci), Trendyol 26’ncı (2015’te 31’inci) sıraya yerleşti.

Rakamlarla Perakende 100

Perakende 100’ü oluşturan listedeki 100 şirket toplamda 107,5 milyar TL’lik net satışa ulaşarak 2016 yılında Türk ekonomisinin önünde %13 oranında büyüme sağladı. Listenin ilk 10 perakende şirketi 61,2 milyar TL ile toplam listenin yaklaşık %60’lık bölümünü oluşturuyor. Listede bulunan 12 market zincirinin toplam cirosu 45,5 milyar TL’ye ulaştı. Araştırmada ciroları ile üst sıraları dolduran 6 adet teknoloji ve bilişim şirketi ise toplamda 11,4 milyar TL’lik net ciro oluşturdular.

1 Beyaz yakalıların yeni krizi: Sessiz çatlama!
Beyaz yakalıların yeni krizi: Sessiz çatlama!
2 Tamamlayıcı Emeklilik Sistemi'nde tarih belli oldu: Maaşlardan her ay yüzde 3 kesinti yapılacak
Tamamlayıcı Emeklilik Sistemi’nde tarih belli oldu: Maaşlardan her ay yüzde 3 kesinti yapılacak
3 Yurt dışı çıkış harcına zam kararı Resmi Gazete'de yayımlandı...
Yurt dışı çıkış harcına zam kararı Resmi Gazete’de yayımlandı…
4 Apple iPhone 17 serisini tanıttı: İşte Türkiye fiyatı ve öne çıkan özellikler...
Apple iPhone 17 serisini tanıttı: İşte Türkiye fiyatı ve öne çıkan özellikler…
5 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Güncel Haberler
SoHo’da acı veren statü oyunu: Hermès Birkin çantaya uzanabilirsiniz ama alamazsınız!
SoHo’da acı veren statü oyunu: Hermès Birkin çantaya uzanabilirsiniz ama alamazsınız!
PANTONE 2026 İlkbahar/Yaz renk trendlerini açıkladı: "Cesur, sakin ve mevsimsiz"
PANTONE 2026 İlkbahar/Yaz renk trendlerini açıkladı: “Cesur, sakin ve mevsimsiz”
77. Emmy Ödülleri sahiplerini buldu: Owen Cooper tarihe geçti, Adolescence geceye damga vurdu
77. Emmy Ödülleri sahiplerini buldu: Owen Cooper tarihe geçti, Adolescence geceye damga vurdu
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Epica Awards bu yılın Jüri Başkanını açıkladı...
Haberler
Epica Awards bu yılın Jüri Başkanını açıkladı…
Sena Tufan
2 Temmuz 2025
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Haberler
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Sena Tufan
2 Temmuz 2025
Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
Haberler
Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
İrem Alimoğlu
2 Temmuz 2025
McDonald’s’tan “altın dokunuş”: Snack Wrap, Special Edition Gold Sauce ile geri döndü
Haberler
McDonald’s’tan “altın dokunuş”: Snack Wrap, Special Edition Gold Sauce ile geri döndü
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.