7 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Rakamlarla 2017 Türkiye alışveriş istatistikleri
Haberler

Rakamlarla 2017 Türkiye alışveriş istatistikleri

Marketing Türkiye
8 Ocak 2018
3 dk okuma

Rakamlarla 2017 Türkiye alışveriş istatistikleri

Hopi, 2017’nin alışveriş istatistiklerini açıkladı. Ocak – Aralık 2017 tarihleri arasında gerçekleşen alışveriş rakamlarının açıklandığı istatistikler 2017’deki alışveriş tercihleri ve trendlerini ortaya koydu.

  • Türkiye’nin giyim trendi: “Casual”
  • Türkiye’nin rengi: Siyah
  • Tüm alışverişlerin 3’te 1’i İstanbul’da yapıldı
  • En çok ayakkabı satıldı
  • En çok alışverişi 26-45 yaş arasındaki erkekler yaptı
  • Rizeli kadınlar alışverişte fark yarattı
  • En çok 16.00-18.00 saatleri arasında alışveriş yapıldı
  • Alışveriş günleri hafta sonu Pazar, hafta içi Çarşamba oldu
  • Aralık’ta kozmetik, Eylül’de çanta alındı
  • Hopi, en çok iOS tabanlı cihazlardan kullanıldı
  • Hopi’yi en çok kullanan kişi 4 ayrı şehirde 27 mağazada 378 işlem yaptı

Hopi, 2017’nin alışveriş istatistiklerini açıkladı. 2017’nin en çok satan ürünü ayakkabı oldu. En çok alışverişi erkekler yaptı. En çok alışveriş yapılan saat 17.00, ay Aralık, gün ise Pazar oldu. En çok siyah renk tercih edildi. Giyim tarzında %50 oranda tercih edilen “casual”, Türkiye’nin 2017’deki giyim trendini ortaya koydu. 2017’de gerçekleştirilen tüm alışverişlerin 3’te 1’i İstanbullular tarafından yapıldı. Hopi uygulaması da en çok iOS tabanlı mobil cihazlardan kullanıldı.

Hopi’nin istatistiklerine göre; 2017’nin en fazla satın alınan ürünü ayakkabı oldu. Ayakkabıdan sonra pantolon ve tişört geldi. 2017’de en fazla alışverişi erkekler yaptı. Tüm yaş gruplarında en fazla alışverişi ise 36-45 yaş arasındaki erkekler gerçekleştirdi. Tüm alışverişlerin neredeyse yarısı (%42) 36-45 yaş grubu tarafından yapıldı.

2017’de en çok tercih edilen renk %46 ile siyah oldu. Siyahın ardından lacivert ile mavi geldi. Turuncu ise 2017’nin en az tercih edilen (%1) rengi oldu. Üst giyimde en çok (%50) uzun kollu ürünler tercih edildi. Kıyafet tarzlarına göre Türkiye’nin tercihi “casual” oldu. Satılan ürünlerin yarısını casual tarzı ürünler oluşturdu. Klasik giyim %23, “smart casual” ise %14 ile en çok tercih edilen diğer tarzlar olarak dikkat çekti. Ayakkabılarda topuklarına göre en çok tercih edilenler düz ayakkabılar olurken 100 kişiden 7’si yüksek topukluları tercih etti.

En çok alışveriş yapan iller şaşırtmadı

Tüm alışverişlerin 3’te 1’i (%33) İstanbullular tarafından gerçekleştirildi. 2017’de en çok alışveriş yapan diğer iller ise sırasıyla Ankara (%9) ve İzmir (%8) oldu. Marmara Bölgesi’nde en çok alışverişi İstanbul’dan sonra Bursa, İç Anadolu Bölgesi’nde Ankara ve Konya, Ege Bölgesi’nde İzmir ve Denizli, Akdeniz Bölgesi’nde Adana ve Antalya, Karadeniz Bölgesi’nde Trabzon ve Samsun, Doğu Anadolu Bölgesi’nde Ağrı ve Elazığ, Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nde ise Gaziantep ve Diyarbakır yaptı.

Kendimizi alışverişe verdiğimiz gün ve saatler

Alışverişlerin çoğu 16.00-18.00 saatleri arasında gerçekleştirildi. Yıl boyunca kendimizi en çok Pazar günleri alışverişe verdik. 2017’deki tüm alışverişlerin %22’si Pazar günleri gerçekleştirildi. Pazar gününün ardından en çok alışveriş yapılan gün Cumartesi oldu. Hafta içinin en çok alışveriş yapılan günü ise Çarşamba oldu. Ay bazında en fazla alışveriş Aralık ayında gerçekleşti. En az alışveriş ise Şubat (%6) ayında yapıldı.

hopi

Sadece Rize ve İzmir’de kadınlar önde

Alışveriş alışkanlıkları il ve cinsiyet bakımından değerlendirildiğinde kadınların erkeklere oranla en çok alışveriş yaptığı il Rize oldu. Rize’nin ardından kadınların erkeklerden daha fazla alışveriş yaptığı tek il ise İzmir. Kadınlarla erkeklerin neredeyse aynı oranda alışveriş yaptığı iller; İstanbul, Ankara ve Bursa oldu. Diğer illerde ise erkekler kadınlara göre daha fazla alışveriş yaptı.

Kozmetik alışverişini Aralık’ta yaptık

Kozmetik alışverişlerinin çoğu Aralık ayında gerçekleşti. Aralık ayı dışında en çok makyaj seti, fondöten ve ruj Ekim ayında, en çok nemlendirici Mayıs ayında, en çok oje Şubat ayında, saç boyası ise Kasım ayında alındı. Kozmetik dışındaki ürün tercihleri de aylara göre farklılık gösterdi. En çok ayakkabı, elbise ve plaj ürünü Haziran’da, en çok çanta Eylül’de, en çok elektronik eşya Aralık’ta, en çok takım elbise ve bebek-çocuk ürünleri Ağustos’ta, en çok abiye Temmuz’da satıldı.

1 Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
2 Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
3 Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil...
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil…
4 Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
5 Haziran ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Haziran ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Güncel Haberler
Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
Çalışanlar, yıllık izinden sonra en çok "uzaktan çalışma izni" talep ediyor
Çalışanlar, yıllık izinden sonra en çok “uzaktan çalışma izni” talep ediyor
Çalışanlar arasında yapay zeka kullanımı yüzde 233 arttı
Çalışanlar arasında yapay zeka kullanımı yüzde 233 arttı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Haberler
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
Marketing Türkiye
4 hafta önce
Takım sevgisinden kimlik inşasına: Türkiye’de futbol ve duygusal bağlar
Haberler
Takım sevgisinden kimlik inşasına: Türkiye’de futbol ve duygusal bağlar
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Şenpiliç “itibarını” korumalı
Haberler
Şenpiliç “itibarını” korumalı
Ali SAYDAM
10 Mayıs 2025
Yapay zekalar kendi toplumunu kuruyor!
Haberler
Yapay zekalar kendi toplumunu kuruyor!
İrem Alimoğlu
19 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.