10 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Sosyal medyada henüz işin eğlence tarafındayız!

Marketing Türkiye
21 Ocak 2013
1 dk okuma

 

Günseli Özen Ocakoğlu, Türkiye Bilişim Vakfı Başkanı ve Eczacıbaşı Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Faruk Eczacıbaşı’yla teknolojinin etkisiyle süre giden hızlı değişimini ve beraberinde değişen toplumsal yapıyı ve eTR ödüllerini konuştu. İşte bu röportajdan çarpıcı bölümler:

 

 
Nüfus genç ama neden bizde bilişim sektörü yeterince büyümüyor? 
Türkiye’deki gençlerin dünyadaki gençlerden farklı olduğunu düşünmüyorum. Bizimkilerin elinde ne varsa dünyadaki gençlerde de aynısı var. Ayrıca toplum ve devlet giderek daha fazla bilişim alanındaki yaratıcılığı destekliyor. Önemli olan gençlere verilen imkanların yerinde kullanılıyor olması, çünkü farklılığın buradan doğacağına inanıyorum. Örneğin Orman Bakanlığı’nın eTR’de ödül alan projesi böylesine bir farklılıktır ve benim için de bir başarı öyküsüdür.

RedHack dersem!

Tarihin bu en eski mesleğiyle birlikte yaşayacağız. Güvenlik her zaman tehdit edilecek, diğer taraf da önlem alacak. Belki en önemli kırılım noktası burasıdır. Siber anlamda büyük tehlikelerle karşı karşıya kalabiliriz. Diğer yandan özgürlük kavramı hem değişiyor hem özgürlük talebi artıyor. Bir yandan tehlikeyi denetim altına almaya çalışırken diğer yandan özgürlük taleplerinin cevaplandırılması söz konusu olacak. Mücadele karşılıklı devam edecek ve bunun önüne geçilebileceğini de sanmıyorum.

Sosyal medyayı değerlendirir misiniz?

Yeni bir alışkanlık, davranışlarımızda yeni bir kırılım. Henüz işin eğlence tarafındayız. Şimdilik medyadaki etkilerini görüyoruz. Tek taraflı bilgi vermekten iki taraflı işleyen bilgilendirme sürecine geçildi. Kafamı kurcalayan konulardan biri de sosyal medyanın henüz yeterince kurumsallaşamadığıdır. Şimdiye kadar sosyal medyanın toplumsal gücünü olumlu olaylarda değil de yıkıcı olaylarda gördük. Bu boşluk da henüz doldurulmadı. Üstünde düşünülmesi gereken bir başka konu da yasaklanan internet siteleri. Onları kimler, neden yasaklıyor? Vatandaş olarak bunları da şeffaf olarak görme hakkına sahip olmamız gerektiğini düşünüyorum.
 
1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
3 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
4 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
5 Markaların sosyal sorumlulukta "samimiyet" sınavı: Sosyal fayda mı, gösteriş mi?
Markaların sosyal sorumlulukta “samimiyet” sınavı: Sosyal fayda mı, gösteriş mi?
Güncel Haberler
Sosyal medya performansı en yüksek markalar belli oldu!
Sosyal medya performansı en yüksek markalar belli oldu!
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Espressolab, "boykot çağrılarına dava açtı" iddialarına karşı açıklama yaptı
Espressolab, “boykot çağrılarına dava açtı” iddialarına karşı açıklama yaptı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Yapay zekada ileri adım için "istikrar" şart!
Haberler
Yapay zekada ileri adım için “istikrar” şart!
Sena Tufan
7 gün önce
Deprem sonrası çalışma modelleri nasıl değişecek?
Haberler
Deprem sonrası çalışma modelleri nasıl değişecek?
Sena Tufan
2 hafta önce
Ocak ayında TV'de yayınlanan en başarılı reklam filmleri...
Haberler
Ocak ayında TV’de yayınlanan en başarılı reklam filmleri…
Marketing Türkiye
30 Mart 2025
Coca-Cola ikonik cam şişesinin 110. yaşını gölgelerle kutluyor!
Haberler
Coca-Cola ikonik cam şişesinin 110. yaşını gölgelerle kutluyor!
Sena Tufan
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.