23 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

OKEY: “Korkuyoruz ama korunmuyoruz!”

Marketing Türkiye
30 Kasım 2012
1 dk okuma

Günümüzde henüz çare bulunamayan en önemli bulaşıcı hastalıklardan biri olan AIDS’e karşı hala insanlığın hala eli kolu bağlı! Dünya Sağlık Örgütü (WHO) ve UNAIDS’in verilerine göre, dünyada yaklaşık 36 milyon kişi AIDS virüsü taşıyor. Her yıl AIDS nedeniyle hayatını kaybedenlerin sayısı ise 2 milyon civarında… Türkiye’de ise 1985 yılından bu yana 5.200 civarında kişinin AIDS virüsü taşıdığı biliniyor. HIV pozitif olduğunu bilmeyenler ve henüz bildirimi yapılmamış olanlar bu sayıya dâhil değil! Uzmanlar, gerçek sayının en az birkaç kat daha fazla olduğunu tahmin ediyorlar.

 

 

OKEY tarafından, cinsel yolla bulaşan hastalıklar konusunda toplumdaki tutumu ortaya koymak amacıyla yaptırılan Cinsel Tutumlar Araştırması’ndan oldukça çarpıcı sonuçlar çıktı. Buna göre, bireylerin prezervatif kullanmamasındaki en önemli faktörler, cinsel alandaki bu asılsız inanışlar… Araştırmaya katılanlar ve prezervatif kullanmadığını dile getirenler arasında en tanınan ve korkulan hastalık, yüzde 90’a yakın oranla AIDS.  Fakat bel soğukluğu, hepatit, frengi, klamidya gibi diğer cinsel yolla bulaşan hastalıklar söz konusu olduğunda bilgi düzeyi pek yüksek değil! Dolayısıyla araştırma, Türk halkının cinsel yolla bulaşan hastalıklardan korktuğunu, ancak konu korunmaya geldiğinde sınıfta kaldığını gösterdi. Araştırmaya cevap verenlerin yüzde 64,2’si “korunmuyorum” derken; bakır spiral, geri çekme, doğum kontrol hapı gibi yöntemlerin cinsel hastalıklara karşı bir korunma yöntemi sanılarak tercih edilmesi dikkat çekti. Cinsel yolla bulaşan hastalıklara karşı korunmayanlar arasında, buna gerekçe olarak, ‘İhtiyaç duymuyorum” cevabını verenlerin oranı yüzde 32 iken; “Tek eşliyim” diyenlerin oranı yüzde 18,7; “Partnerime/Eşime güveniyorum” diyenlerin oranı ise yüzde 15,3 oldu. “Riskinin olmadığına inanıyorum” diyenler ise araştırmaya katılanların yüzde 9,1’ini oluşturdu. 

1 YouTube'da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları...
YouTube’da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları…
2 Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
3 Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
4 LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
5 Canva'dan 2026 tasarım trendleri: "Kusursuzluk" yerini "karakter"e bırakıyor
Canva’dan 2026 tasarım trendleri: “Kusursuzluk” yerini “karakter”e bırakıyor
Güncel Haberler
Burger King’ten "bir aile yemeği felaketi..."  
Burger King’ten “bir aile yemeği felaketi…”  
TDK, 2025’in kelimesini halk oylamasına açtı
TDK, 2025’in kelimesini halk oylamasına açtı
ChatGPT’nin ruh halini artık kullanıcılar belirleyecek
ChatGPT’nin ruh halini artık kullanıcılar belirleyecek
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

AI Powered Future: Geleceğin ajandası The TECH Summit’te açılıyor
Haberler
AI Powered Future: Geleceğin ajandası The TECH Summit’te açılıyor
Sena Tufan
4 hafta önce
adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
Haberler
adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
Advertorial
28 Ekim 2025
The TECH Summit'in ilk günü yapay zeka gündemiyle dolu dolu geçti
Haberler
The TECH Summit’in ilk günü yapay zeka gündemiyle dolu dolu geçti
Nafizcan Önder
3 hafta önce
Murat Ülker duyurdu: İstanbul’un ruhunu taşıyan yeni lezzet: “Ülker Çikolata İstanbul”un global lansmanı yapıldı
Haberler
Murat Ülker duyurdu: İstanbul’un ruhunu taşıyan yeni lezzet: “Ülker Çikolata İstanbul”un global lansmanı yapıldı
Ferruh Altun
12 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.