6 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Sevdiğiniz Kale’yi tasarlayın!
Haberler

Sevdiğiniz Kale’yi tasarlayın!

Marketing Türkiye
20 Eylül 2017
5 dk okuma

Kale Grubu bünyesinde faaliyet gösteren yapı sektörünün lokomotif şirketi Kaleseramik, dünyaca ünlü tasarımcı Birsel+Seck Design Studio Kurucu Ortağı Ayşe Birsel ile uzun zamandır üzerinde çalıştığı ‘Kale Tasarım DNA’sı’ ve ‘Kale Design Guidelines’ ile birlikte, inovasyon ve tasarım alanında hayata geçirdiği ‘Sevdiğiniz Kale’yi Tasarlayın’ projesiyle  yepyeni bir süreç başlatıyor. Kaleseramik’in yapı sektöründeki öncü markaları Çanakkale Seramik ve Kalebodur adına güçlü ve kimlik sahibi bir tasarım dili oluşturarak rakiplerden farklılaşmak ve marka değerine katkı sağlamak amacıyla sürdürülen bu projelerle, sektöründe Türkiye ve dünyada bir ilke imza atılıyor.

Kaleseramik Ürün ve Tasarım Müdürü Zeliha Özay, “Kaleseramik’in köklü geçmişi ve güvenilirliğini tasarım önderliğiyle perçinlemek amacıyla, bu toprakların yetiştirdiği değerli isimlerden biri olan Ayşe Birsel ile birlikte, Çanakkale Seramik, Kalebodur ve Kale markalarımızın Tasarım DNA’sını oluşturduk. Dünyada az sayıda global markada örnekleri görülen bu proje ile müşterilerimizin çok sevdiği ‘İşte bu Kale!’ dedirten ürünler geliştirmeye devam edeceğiz” dedi.
9Türkiye ve dünyada bir ilk olan ‘Kale Tasarım DNA’sı’ ve ‘Kale Design Guidelines’ projesinin tanıtımı, Kale Grubu Başkanı Zeynep Bodur Okyay ile Birsel + Seck Design Studio’nun kurucusu Ayşe Birsel’in katılımıyla gerçekleşen basın buluşması ve workshop eşliğinde yapıldı. Son dönemde  ‘Sevdiğiniz Yaşamı Tasarlayın’ adlı kitabıyla hem ABD hem de Türkiye’de ses getiren Ayşe Birsel’in endüstriyel tasarım deneyimiyle hayata geçen proje, Türkiye seramik sektörünün lider ve öncü firması Kaleseramik’in Çanakkale Seramik, Kalebodur ve Kale markalarını kapsıyor.

Dünya çapında birçok ödüle sahip Ayşe Birsel+Seck’in, 2012 yılından itibaren Kaleseramik ekipleriyle yürüttüğü çalışma sonucunda yepyeni bir tasarım sürecinin kapıları açıldı. Kaleseramik adına güçlü ve kimlik sahibi bir tasarım dili oluşturularak rakiplerden farklılaşmanın hedeflendiği projeyle, aynı zamanda firma içindeki farklı markalar arası ayrışma sorunları ortadan kaldırıldı ve markalar arası ayırt edici dil birliği oluşturuldu. Ayşe Birsel+Seck ve Kaleseramik ekiplerinin özverili çalışmalarıyla iki adımda gerçekleşen proje sonucunda, tasarımda yeni yol haritasını gösteren ‘Kale Tasarım DNA ve Kale Design Guidelines’ çalışmaları ortaya çıktı.

‘İşte bu Kale!’ dedirten ürünler geliştirmeye devam ediyoruz
Kaleseramik olarak, sektörde tasarım olgusunun içselleştirilmesi ve benimsenmesi için büyük çaba gösterdiklerini belirten Kaleseramik Ürün ve Tasarım Müdürü Zeliha Özay, “Uzun zamandır üzerinde çalıştığımız ‘Kale Tasarım DNA’sı’ ve ‘Kale Design Guidelines’ projesi ile hedefimiz; Kale’nin köklü geçmişi ve güvenilirliğini tasarım önderliğiyle perçinlemekti. Bu amaçla endüstriyel tasarım deneyimini bizimle paylaşan değerli tasarımcımız Ayşe Birsel ile Kale’nin Tasarım DNA’sını oluşturduk. Müşterilerimizin çok sevdiği ‘İşte bu Kale’ dedirten ürünler geliştirmeye devam ederken, ‘Kale Tasarım DNA ve Tasarım Kılavuzları’ kitapçığında da yer alan 10 maddede, özümüzde olanlar ve önümüzdeki dönem güçlü bir şekilde sahipleneceğimiz unsurları belirledik” dedi.

19.Ayşe BirselTrend yaratan lider markalara sahibiz
Tasarımı, farklılaşmayı sağlayan ve müşterilerin yaşam kalitesini yükseltmek için yatırım yapılması gereken bir alan olarak gördüklerini belirten Zeliha Özay, şöyle konuştu: “Biz tasarımı sistematik yaratıcı bir süreç olarak algılıyoruz ve bizim için tasarım, inovasyonun can alıcı noktasını oluşturuyor. Hem teknolojik, hem de inovatif ürünler üretebilme kabiliyetimizden dolayı, sektördeki ilkleri gerçekleştirmeyi hedefleyen bir yapıya sahibiz. Ürün sunmaktan çok, yeni çözümler ve mekanlar oluşturmayı amaçlıyoruz. Her müşterimizin kendi yaşam alanlarını kurgulaması için farklı yaşam tarzlarına özel tasarımlar ve hayatı kolaylaştıran işlevsel çözümler geliştiriyoruz. Trendleri yakalamanın ötesinde, her zaman trend yaratan lider markalara sahip olma misyonuyla hareket ediyoruz. Kale Tasarım DNA’sı ve Kale Tasarım Kılavuzları projesi de bu yaklaşımla sürdürdüğümüz tüm çalışmalarımızı hızlandıracaktır.”

Sektöre farklılık getirmenin heyecanını yaşıyoruz
Marka değerine katkı sağlamayı amaçladıkları bu proje ile tasarım alanında önemli bir yol katettiklerini vurgulayan Zeliha Özay, “Sadece sayılı global markada örneklerini görebileceğimiz bu proje, sektör olarak değerlendirdiğimizde Türkiye ve dünyada bir ilktir. Bugün Kaleseramik olarak, adım adım geliştirerek hayata geçirdiğimiz Kale Tasarım DNA’sı ve Kale Tasarım Kılavuzları Projesi ile grubumuza ve sektörümüze farklılık getirmenin heyecanını yaşıyoruz” diye konuştu.

Kaleseramik, bu proje ile inovasyon ve tasarıma odaklandı
Kale Grubu’nun inovasyon ve tasarım düşüncesine kaynak ayırıp, ekip kurarak, üst düzey strateji ile ürün tasarımı ve geliştirmeye odaklandığını vurgulayan Ayşe Birsel, “Kale Grubu ile inovasyon ve tasarım odaklı düşünce çalışmalarımıza 2012’de Kale Grubu Başkanı Zeynep Bodur Okyay liderliğinde, Kaleseramik ekipleri ile başladık. Kale Tasarım DNA’sı projesi stratejik bir tasarım anlayışının şirkette yer edinmesi ve iş yapış biçimine yansımasının ilk ve temel yapı taşıydı. Tasarım DNA’sının tasarıma önem veren, tasarımıyla diğerlerinden ayrılmaya çalışan ve değer katan şirketler için belirleyici bir faktör olduğuna inanıyorum” dedi.

7‘Sevdiğiniz Kale’yi Tasarlayın’
Ayşe Birsel Seck’in geliştirdiği Deconstruction: Reconstruction (Boz:Yap) metodolojisini, ürün tasarımından sonra hizmet ve deneyim tasarladıkları ‘Sevdiğiniz Deneyimi Tasarlayın’ programıyla kullandıklarını ifade eden Zeliha Özay, “Yenilikçi düşünen ve yaratıcı olan, farklı yaş gruplarından gelen nihai müşteriler, işleri gereği yaratıcı olan mimar ve iç mimarlar, uygulama yapan ve hem mimar hem de nihai müşterilerle bir köprü olan uygulayıcı ve ustaların yanı sıra, Ayşe Birsel ve ekibiyle beraber Kaleseramik olarak, bu farklı kullanıcı gruplarından öğrendiğimiz ortak ve farklılıkların üzerine, yeni ve inovatif ürün ve hizmetler geliştirmeyi hedefledik” diye konuştu.

Yeni bakış açısıyla hayata geçen ürünlerin başarısını memnuniyetle izliyoruz
Ayşe Birsel, proje kapsamında yaptıkları çalışmaları şöyle özetledi: “Kaleseramik’in pazardaki güçlü markaları için Tasarım DNA’sını belirlemek, bunu her marka için belirgin ve kullanıcının da kolaylıkla tanıyabileceği, diğerlerinden farkını anlayabileceği hale getirmek için çok kapsamlı bir çalışma başlattık. İki yıl süren stratejik çalışmayı Kaleseramik ekipleriyle beraber tasarlayarak tamamlayıp, ürün geliştirme süreçlerini de buna dahil ettik. Bu yeni bakış açısıyla hayata geçen ürün ve koleksiyonların pazardaki başarısını memnuniyetle izliyoruz. Böylesine temel ve stratejik anlamda tasarımı kullanan bir ilk adımdan sonra, tasarım odaklı düşünceyi içselleştirme yolculuğundaki ikinci durağımız, müşteri ve paydaşlarımızla beraber, onların hayal, fikir ve deneyimlerini ilk elden anlayıp çoğulcu bir anlayışla tasarım yapmaktı. Bunu da ‘Sevdiğiniz Kale’yi Tasarlayın’ projesiyle hayata geçiriyoruz.”

“Müşterilerimiz ürettikleri ürünü düşünüyorlar, ürün odaklılar” diyen Ayşe Birsel ise “İnsanlar ürünü değil hayatlarını düşünüyorlar, hayat odaklılar. Biz de müşterilerimiz ile onların müşterileri arasında olan bu farkı azaltmak icin çalışıyoruz. Markalara kullanıcılarının hayatlarını düşündürüp ürün ve hizmet inovasyonu yapmalarını sağlıyoruz” dedi.

Kale Grubu’nun, yenilikçi araştırma ve tasarım sürecini, belirli bir program doğrultusunda metotlarına entegre ederek sektörde ilk kullanan öncü şirket olduğunu belirten Ayşe Birsel, “Günümüzün çok hızla değişen iş ve teknoloji ortamında, hiçbir şirket, ekip veya kişi tek başına tüm yöntemlere, sürece veya teknolojiye sahip değil. Sürekli öğrenmek, yeni süreçleri, farklı alanlardan düşünce yöntem ve araçlarını inovasyon yapabilmek için kullanmak zorunda. Bizler de Kale Grubu içerisinde, yöntemi yaygınlaştırıp çok daha yenilikçi, insanların hayatlarını kolaylaştıran ve mekan deneyimlerini zenginleştiren ürün ve sistemlerin hayata geçmesinden büyük bir heyecan duyuyoruz” dedi.

 

1 Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
2 Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
3 İkinci el otomobil pazarının Z raporu...
İkinci el otomobil pazarının Z raporu…
4 Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil...
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil…
5 Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
Güncel Haberler
Ayşe Aydın yazdı: "Cannes Lions'da tesadüflere yer yok!"
Ayşe Aydın yazdı: “Cannes Lions’da tesadüflere yer yok!”
Spotify 18 dolarlık yeni modeli üzerinde çalışıyor
Spotify’dan Rekabet Kurulu’nun başlattığı incelemeye ilişkin ilk açıklama geldi…
Özge Akçizmeci yazdı: "Bu yıl Cannes Lions’tan neler öğrendik?"
Özge Akçizmeci yazdı: “Bu yıl Cannes Lions’tan neler öğrendik?”
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

TikTok'tan yapay zeka destekli akıllı filtre: İstenmeyen içerikler filtrelenecek
Haberler
TikTok’tan yapay zeka destekli akıllı filtre: İstenmeyen içerikler filtrelenecek
Sena Tufan
5 Haziran 2025
Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
Haberler
Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
İrem Alimoğlu
4 gün önce
LEGO yaratıcılıkta vites yükseltti: F1 pilotları LEGO araçlarla yarıştı...
Haberler
LEGO yaratıcılıkta vites yükseltti: F1 pilotları LEGO araçlarla yarıştı…
Marketing Türkiye
7 Mayıs 2025
Watsons Güzellik ve Kişisel Bakım Ödülleri, 11 yıldır tüketicide güven unsuru oluşturuyor!
Haberler
Watsons Güzellik ve Kişisel Bakım Ödülleri, 11 yıldır tüketicide güven unsuru oluşturuyor!
Advertorial
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.