IKEA okula dönüş kampanyasını 25 dakikalık ASMR filmiyle yaptı
Son zamanlarda özellikle gençler arasında son derece popüler olan ASMR çılgınlığına mobilya perakendecisi IKEA da dahil oldu. Okula dönüş kampanyası çerçevesinde öğrencilerin yeni yurtlarına “rahat” bir biçimde yerleşebilmeleri için çekilen reklam filmi geleneksel reklamlardan çok farklılaşıyor.
Ikea’nın en son reklamları üniversite yurtlarında yorgan ve lamba gibi okula dönüş ürünlerinin vurgulanması için oluşturulan “Oddly Ikea” adlı bir kampanyanın parçası. Yaklaşık 25 dakika süren video boyunca kadın anlatıcı sakinleştirici ve bir o kadar da ürkütücü bir ses tonuyla dolap ünitelerini ve nevresim takımlarını “okşuyor”. Reklam ajansı Ogilvy & Mather tarafından hayata geçirilen kampanya, üniversite öğrencilerini hedef alan yatak odalı ürün yelpazesinde “yurt dostu” ürünler teşvik etmeyi amaçlıyor.
Açılımı “autonomous sensory meridian response” olan ASMR, belirli seslerin beyinde rahatlama oluşturarak uyku sorununu gidermeyi amaçladığını iddia eden bir akım. ASMR’yi kullanarak öğrencileri hedeflemek, bu yılın başında hazırladıkları Snapchat reklamları da düşünüldüğünde, IKEA’nın daha genç bir takipçi kitlesi edinme kampanyasının bir sonraki adım olabilir.
Filmlerin kulaklıkla izlenilmesi gerektiğini de hatırlatalım.