16 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Pazarlamanın 4P’si gitti 4E’si geldi
Haberler

Pazarlamanın 4P’si gitti 4E’si geldi

Marketing Türkiye
14 Şubat 2017
2 dk okuma

Şirketler için kritik departmanlardan biri olan pazarlama, birçok çalışan için de parlak kariyer fırsatları sunmaya devam ediyor. Hal böyle olunca yeni mezunların pazarlama departmanına olan ilgisi de artıyor. İşe alım uzmanlarının pazarlama departmanlarındaki pozisyonlara başvuran adaylarda hangi özellikleri aradığını biliyor musunuz? Pazarlama ile ilgisi olan herkes Pazarlamanın 4P’sine az çok aşina. Peki, pazarlamacının 4E’sini duydunuz mu?

Bugüne kadar yaklaşık 4 milyon kişiyi Değerlendirme Merkezi uygulamaları ve psikometrik araçlarla değerlendiren Assessment Systems’ın Kurucu ve CEO’su Levent Sevinç, pazarlama pozisyonları için değerlendirdikleri adaylarda temel olarak sekiz yetkinlik aradıklarını söylüyor ve bu yetkinlikleri 4 ana başlık altında topladıklarını vurguluyor.

İşte iyi bir pazarlamacının 4E’si

Explore (Keşfet)

Dijitalleşme hayatın her alanına etki ettiği gibi pazarlamayı da es geçmedi. Pazarlama departmanının hem kapsamı hem de fonksiyonları dijitalle birlikte değişime uğradı. İletişim araçları, iletişim mecraları, tüketici alışkanlıkları kısacası pazarlama ile ilgili her şey değişmeye ve gelişmeye devam ediyor. Haliyle pazarlama uzmanlarının bu değişime ve dijital dünyanın hızına ayak uydurabilmek için iki yetkinliğe sahip olması çok kritik: “Öğrenmeye Açıklık” ve “Yenilikçilik”.

Evaluate (Değerlendir)

Bunun dışında birçok pazarlama uzmanından firmanın içinde bulunduğu pazarın koşullarını değerlendirebilmesi bekleniyor. Pazarlama profesyonellerinin karşılaştıkları her vakayı bir sistematik içinde çözümleyebilmesi gerekli. Rakip, ürün, pazar, hedef kitle hakkında elde ettiği bilgileri doğru şekilde değerlendiremeyen ya da karşılaştığı sorunları doğru bir biçimde çözümleyemeyen bir pazarlama uzmanının doğru bir eylem kararı vermesi beklenemiyor. Bu nedenle, “Analitik Düşünme” ve “Muhakeme” yetkinlikleri, işe alım uzmanlarının bu pozisyonlarda yoğunlaştığı diğer yetkinlikler.

 Envisage (İmgele, gözünde canlandır)

Pazarlama uzmanlarının karşılaştıkları sorunları teorik açıdan da değerlendirebilmesi ve bu sorunlara yaratıcı çözümler sunabilmeleri çok önemli. Pazarlama uzmanları, olaylar arasındaki ilişkileri rahat bir şekilde görebilmeli, soyut kavramları somutlaştırabilmeli ve düşüncelerini başkalarının zihninde de canlandırabilmeli. Pazarlamanın hangi dalında görev yaparsa yapsın, pazarlama profesyonellerinden yeni fikirler üretmeleri ve kalıpların dışına çıkabilen bir bakış açısına sahip olmaları da bekleniyor. Dolayısıyla “Yaratıcılık ve Soyut Düşünme” de pazarlama pozisyonları için olmazsa olmaz yetkinliklerden diyebiliriz.

Explain (Anlat)

Pazarlama profesyonellerinin hem yazılı hem sözlü iletişim konusunda belli bir seviyede olmaları isteniyor, özellikle pazarlama iletişimiyle ilgili dallarında bu kritik bir yetkinlik. Ama pazarlama uzmanının doğrudan müşteri ile iletişim kuruyor olmasa bile fikirlerini, taleplerini ekibine, iş birliği yaptığı ya da hizmet aldığı taraflara doğru bir şekilde aktarabilmesi arzu edilen iş sonucunun alınması için çok önemli. Burada da hem “İkna Edici İletişim” hem de “İlişki Kurma” yetkinliklerinin de gelişmiş olması bekleniyor.

1 Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
2 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
3 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
4 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
5 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Güncel Haberler
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Nescafé, geceleri sakin bir şekilde kararan "Kafeinsiz reklam panoları" ile uykuya davet ediyor
Haberler
Nescafé, geceleri sakin bir şekilde kararan “Kafeinsiz reklam panoları” ile uykuya davet ediyor
Sena Tufan
2 hafta önce
İşsizliğin yeni adı: Dijitalleşme ve uyum açığı
Haberler
İşsizliğin yeni adı: Dijitalleşme ve uyum açığı
Nafizcan Önder
12 Nisan 2025
Sürdürülebilirliğin yeni yıldızı: Refill
Haberler
Sürdürülebilirliğin yeni yıldızı: Refill
İrem Alimoğlu
3 Nisan 2025
Onvo TV’lerin reklam satış hakları artık TVekstra’da
Haberler
Onvo TV’lerin reklam satış hakları artık TVekstra’da
Marketing Türkiye
13 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.