7 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Markalar siber krizlere hazır mı?   
Köşe Yazıları

Markalar siber krizlere hazır mı?   

Fatma ÇELENK
17 Ocak 2017
2 dk okuma

Teknolojinin yaşantımızın bu kadar merkezinde yer alması özel yaşamımızı, şirket bilgilerimizi ve hatta kurumsal itibarımızı tehdit edecek boyuta ulaşmaya başladı. Bilgi, büyük bir güç ve bu bilgiye sahip kişi veya şirketler de önemli bir güce ortak oluyorlar. Bugüne kadar şirket sırları arasında belki de en sık örnek verileni, Coca-Cola’nın ürettiği içeceğin formülünü yıllarca gizli tutmasıydı. Bugün artık sadece iş ya da operasyon ortamında güvenliği sağlamak yetmiyor, “siber” ortamın da güvenliğinden emin olmak gerekiyor.

Siber güvenlik, müşteri sadakatiyle, güven duygusuyla ve yenilikçilikle yakından ilişkili. Bu konuda yaşanabilecek herhangi bir ihlal müşteri güvenini temelden zedeleyebilir ve markanın itibarı için önemli sorunlar ortaya çıkarabilir. Bugün şirketlerin yarısından fazlası siber saldırılara karşı korumaya yatırım yapmanın gerekli olduğunu düşünürken, önde gelen kurumlar risk tanımlamasında “siber” saldırıları önemli bir gündem maddesi olarak görmeye başladı bile… Buna hükümetler de dahil…  Siber saldırılara karşı hazırlıklı olmak amacıyla Ulusal Siber Güvenlik Stratejisi ve Eylem Planı hazırlayan Türk hükümeti de bunlardan biri. Siber saldırılara karşı genç bilişimcilerden oluşan bir ordu kurulması için BTK harekete geçti.

Milyarlarca insan siber saldırılardan etkileniyor

Adı bazı güvenlik sorunlarıyla gündeme gelen internet devi Yahoo da siber saldırıların hedefi olan markalardan biri… Yahoo, geçtiğimiz Eylül ayında veri ihlalinden kaynaklı olarak 500 milyon kullanıcısının etkilendiğini açıklamıştı. 2014 yılında gerçekleştiği öğrenilen bu hadisenin ardından, Aralık ayında ise Ağustos 2013’te yaşanan bir güvenlik ihlalinin nedeniyle bir milyarın üzerinde kullanıcının siber saldırıdan etkilendiği belirtiliyor. Yahoo isimler, telefon numaraları, şifreler ve e-posta adreslerinin çalındığını kamuoyuyla paylaşırken, banka ya da ödeme bilgilerine dokunulmadığını söylüyor. Firma, bu durumdan etkilenen kullanıcılara bildirim gönderildiğini ve bu kullanıcıların hesaplarını güvenli hale getirmek için gerekli adımların atılacağını da ayrıca açıklıyor.

Zarar 400 milyar doları aştı

Dünyada siber saldırılar nedeniyle şirketlerin yılda karşılaştıkları zararın toplamı 2015 verileriyle 400 milyar doları aşmış durumda. ABD bu konuda ilk sırayı alırken, danışmanlık şirketi PWC’nin Global State of Information Security raporunda yayınladığı verilere göre, 2014’te dünya çapında siber saldırıların sayısı 42,8 milyona ulaştı. Araştırmanın 2016’da yayınlanan güncel versiyonunda ise 2015 yılında saldırıların 2014 yılına göre yüzde 38 arttığı ve ankete katılan firmaların bilgi güvenliği bütçelerini 2015 yılında yüzde 24 artırdıkları görülüyor.

Günümüzde data saklayan şirketler büyük risk altında… Şirket dataları her geçen gün daha sofistike ve ısrarcı tehditlerle karşı karşıya kalıyor. Konunun uzmanları şirketlere, siber dünyada korunmak için güvenli veri merkezlerinden hizmet almaları gerektiği konusunda uyarılar yapıyor. Bu konuda yapılacak ilk işlerden biri de oluşabilecek siber krizlere ne ölçüde hazır olduğumuzu sorgulamak.

Siber saldırılar itibar sarsıyor

Siber saldırılara karşı kurumsal itibarı güvence altına almak içinse stratejik bir yönetim yaklaşımı izlemek bir zorunluluk haline geldi. İşte bu noktada iletişim ve bilişim profesyonellerine büyük bir görev düşüyor. Güvenlik açığı riski taşıyan ortamlarda, zor olsa da, kurumsal itibarı zedeleyecek durumları önceden öngörerek plan yapmak, acil durum planlarını hazırda tutmak, olası krizler gerçekleştiğinde hızlı hareket edebilmeyi sağlayacaktır. İtibarı zedeleyecek bir durumla karşı karşıya kalındığında durumun açık ve şeffaf şekilde muhataplar ve gerekiyorsa kamuoyuyla paylaşılması da ayrıca önemli.

1 Z kuşağı, "doomscrolling"i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Z kuşağı, “doomscrolling”i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
2 Tohum Otizm Vakfı, geleneksel Yılbaşı Alışveriş Festivali ile bu yıl da umut oluyor
Tohum Otizm Vakfı, geleneksel Yılbaşı Alışveriş Festivali ile bu yıl da umut oluyor
3 İş dünyasında haftanın atamaları (25-31 Ekim)
İş dünyasında haftanın atamaları (25-31 Ekim)
4 Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti...
Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti…
5 Sektörün dilemması: Yapay zeka mı, insan dokunuşu mu?
Sektörün dilemması: Yapay zeka mı, insan dokunuşu mu?
Güncel Haberler
Uber, Getir için 1 milyar dolarlık teklifle masada
Uber, Getir için 1 milyar dolarlık teklifle masada
General Motors, 10 yıl aradan sonra Türkiye pazarına dönüyor
General Motors, 10 yıl aradan sonra Türkiye pazarına dönüyor
DİMES yeni logosu ve “İçecek Bi’Şey” sloganıyla dönüşümünü duyurdu
DİMES yeni logosu ve “İçecek Bi’Şey” sloganıyla dönüşümünü duyurdu
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

McKinsey, Karaca’nın dijital dönüşüm başarısını dünyaya örnek gösterdi!
Haberler
McKinsey, Karaca’nın dijital dönüşüm başarısını dünyaya örnek gösterdi!
Sena Tufan
2 hafta önce
Microsoft’tan kritik karar: Windows 10’a veda zamanı!
Haberler
Microsoft’tan kritik karar: Windows 10’a veda zamanı!
Nafizcan Önder
3 hafta önce
KFC, Türkiye pazarına HD Holding’le geri dönüyor!
Haberler
KFC, Türkiye pazarına HD Holding’le geri dönüyor!
Nafizcan Önder
11 Eylül 2025
TOGO, BETA Ayakkabı'nın marka haklarını satın aldı
Haberler
TOGO, BETA Ayakkabı’nın marka haklarını satın aldı
Sena Tufan
2 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.