16 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Yabancı turistler Türkiye’de ne kadar harcadı?

Marketing Türkiye
19 Temmuz 2012
1 dk okuma

Visa Europe Akdeniz Ülkeleri Turizm Raporu’na göre Ocak-Nisan 2012 tarihleri arasında yabancı turistler Türkiye’de 508 milyon Avro harcadı. Visa kartlarıyla yapılan bu harcamaların bir önceki yılın aynı dönemine göre artışı ise yüzde 14 oldu. Harcamaları geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 3,8 artış gösteren İngiliz turistler, 56,6 milyon Avro ile Türkiye’de en çok harcama yapan turist grubu oldu. İngiliz turistleri sırasıyla Rus (48,4 milyon Avro), Alman (44,1 milyon Avro), Fransız (41,1 milyon Avro) ve Amerikalı (40,4 milyon Avro) turistler izledi. Yabancı turistler arasında Türkiye’deki harcamalarını en çok artıranlar ise Suudi Arabistanlılar oldu. Ocak-Nisan 2012 döneminde 13,1 milyon Avro’luk harcama yapan Suudi Arabistanlı turistler bir önceki yıla göre harcamalarını yüzde 69 artırdı. Türkiye’deki harcamalarını en çok artıran diğer turist grupları ise sırasıyla yüzde 64 ile Azeriler, yüzde 37,3 ile Ruslar ve yüzde 31,4 artışla İsveçliler oldu. 
Araştırmaya göre söz konusu dönemde yabancı turistlerin Türkiye’de yaptığı harcamalarda en büyük artış havayolları kategorisinde gerçekleşti. Bu kategoride 2011 yılının aynı döneminde 1,8 milyon Avro tutarında gerçekleşen harcamalar, 2012 yılında yüzde  53,4 artarak, 2,8 milyon Avro’ya ulaştı. Bunu yüzde 23,9’luk artışla 20,5 milyon Avro olan seyahat harcamaları izledi. Yiyecek-içecek kategorisi ise yüzde 49,5 oranıyla yabancı turistlerin Türkiye’de yaptığı harcamalarda en fazla artışı gösteren üçüncü kategori oldu. Visa kartlarıyla gerçekleştirilen nakit çekimi 210 milyon Avro ile en çok harcama yapılan kategori olurken, perakende sektörü 164,3 milyon Avro ile ikinci sırada yer aldı. Otel kategorisi ise toplam 61,3 milyon Avro’luk harcamayla üçüncü oldu.

1 Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim'de başlıyor!
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim’de başlıyor!
2 Stranger Things İstanbul’u ele geçirmeye geliyor!
Stranger Things İstanbul’u ele geçirmeye geliyor!
3 İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
4 Çalışanlar yorgun olduğu için değil, görülmediği için tükeniyor!
Çalışanlar yorgun olduğu için değil, görülmediği için tükeniyor!
5 Adgager, Marketing Türkiye için araştırdı: İlk 6 ayın en başarılı reklam filmleri…
Adgager, Marketing Türkiye için araştırdı: İlk 6 ayın en başarılı reklam filmleri…
Güncel Haberler
İngiltere'de binlerce kişi Johnson & Johnson'a "kanser riski" sebebiyle dava açtı
İngiltere’de binlerce kişi Johnson & Johnson’a “kanser riski” sebebiyle dava açtı
Haftanın marka ajans iş birlikleri (10-16 Ekim)
Haftanın marka ajans iş birlikleri (10-16 Ekim)
5G frekans ihalesi tamamlandı! 2026'da kullanıcılarla buluşacak...
5G frekans ihalesi tamamlandı! 2026’da kullanıcılarla buluşacak…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

CMO'lar sosyal medya bütçelerini nasıl yönetiyor?
Haberler
CMO’lar sosyal medya bütçelerini nasıl yönetiyor?
Sena Tufan
6 Eylül 2025
Mobil dünyanın en popüler “kötü amaçlı” uygulamaları…
Haberler
Mobil dünyanın en popüler “kötü amaçlı” uygulamaları…
Sena Tufan
14 Eylül 2025
Türk halkı parasını nasıl değerlendiriyor? Yanıt Türkiye’nin Tasarruf Eğilimleri Araştırması'nda...
Haberler
Türk halkı parasını nasıl değerlendiriyor? Yanıt Türkiye’nin Tasarruf Eğilimleri Araştırması’nda…
Sena Tufan
13 Eylül 2025
SEO’dan GEO’ya geçiş: Markalar yapay zeka çağına nasıl ayak uyduruyor?
Haberler
SEO’dan GEO’ya geçiş: Markalar yapay zeka çağına nasıl ayak uyduruyor?
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.