3 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
En başarılı “Artırılmış Gerçeklik” kampanyaları…
Haberler

En başarılı “Artırılmış Gerçeklik” kampanyaları…

Marketing Türkiye
4 Ekim 2016
2 dk okuma

Son birkaç yıldır farklı sahalarda karşımıza çıkan artırılmış gerçeklik (Augmented Reality) çalışmaları artık pazarlama sektörünün de en etkili araçlarından biri… Artırılmış gerçekliği yaratıcılıkla harmanlayan markalar viral etkisi de oldukça yüksek kampanyalara imza atıyor.

İşte o kampanyalardan bazıları…

Ikea 2014 kataloğu

Ikea’nın 2014 kataloğu için artırılmış gerçeklik teknolojisiyle geliştirdiği uygulama, AR’yi hayatlarımıza somut bir şekilde sokan ilk örneklerden. Uygulamayla önce katalogdaki sayfayı okutuyorsunuz, ardından dergiyi ürünü koymak istediğiniz yere yerleştiriyorsunuz. Bu şekilde almak istediğiniz ürünün gerçekte nasıl duracağını oldukça gerçek bir biçimde görebiliyorsunuz.

L’Oréal Paris Make Up Genius

L’Oréal Paris’in gerçek zamanlı makyaj simülatörü olan Make Up Genius, artırılmış gerçeklik uygulamalarının başarılı örneklerinden. McCann Paris tarafından geliştirilen uygulamada kullanıcılar profesyonel makyaj tasarımcıları tarafından tasarlanan makyaj stillerini ve ünlülerin kırmızı halıdaki makyajlarını anında kendi yüzlerinde görebiliyor. Ayrıca kullanıcılar mağazalarda gördükleri L’Oréal Paris ürünlerinin de barkodlarsını okutarak, bu ürünleri de yüzünde uygulayabiliyor ve denedikleri makyaj stillerini sosyal medya üzerinden arkadaşlarıyla paylaşabiliyor. Make Up Genius kısa sürede 10 milyonun üzerinde indirildi ve 25 milyonun üzerinde görüntülenme sayısına ulaştı.

Pepsi Max – Bus Shelter

Pepsi Max ve AMV BBDO işbirliğiyle hazırlanan sanal gerçeklik çalışmasında Londra’nın en işlek caddelerinden birinde bulunan otobüs durağına transparan bir ekran yerleştirildi. Durağın içinde otobüs bekleyen yolcular ekranın diğer yanında birden uçan daireler, vahşi hayvanlar, robotlar görünce neye uğradıklarını şaşırdi. Can havliyle ekranın diğer tarafına koşan kişiler hayatın normal seyrinde devam ettiğini görünce bir hayli heyecanlandılar.

https://www.youtube.com/watch?v=Go9rf9GmYpM

The Walking Dead – Sinematik

Artırılmış gerçekliğin en eğlenceli ve ürkütücü örneklerinden birini Wildbytes, Walking Dead, Homeland, Marvel’s Agents of S.H.I.E.L.D. ve Sleepy Hollow dizilerinin tanıtımlarını yapmak için tasarladı. Kurulan ekranın önündeki bir anda kendilerini The Walking Dead’in sahnelerinden birinin içinde bulan seyirciler kurgusal öğelerin gerçek deneyimlere dönüştüğü o anlarda oldukça eğlendiler.

Vespa

900lbs of Creative, Vespa için yaratıcı bir artırılmış gerçeklik dergi reklamı yarattı. Telefonlarını dergi reklamına yönelten okurlar, bir anda Vespa modellerini üç boyutlu olarak ekranlarında gördüler. Renk değişimi, test sürüşü gibi olanaklar da sunan bu interaktif reklamda kişiler tasarladıkları Vespa’yı Facebook ve Twitter’da paylaşabildiler.

1 Havalimanında Labubu operasyonu! 132 oyuncağa el konuldu
Havalimanında Labubu operasyonu! 132 oyuncağa el konuldu
2 Influencer'ların etkileşim oranları düşüyor. Peki neden?
Influencer’ların etkileşim oranları düşüyor. Peki neden?
3 OpenAI CEO'su Sam Altman uyardı: ChatGPT'ye dert anlatanlar, dikkat!
OpenAI CEO’su Sam Altman uyardı: ChatGPT’ye dert anlatanlar, dikkat!
4 Moda dünyasında "AI" krizi! Vogue'un Guess reklamı tartışma yarattı
Moda dünyasında “AI” krizi! Vogue’un Guess reklamı tartışma yarattı
5 Türkiye’ye 4. operatör geliyor!
Türkiye’ye 4. operatör geliyor!
Güncel Haberler
Üstün performansıyla fark yaratan 5 reklam filmi...
Üstün performansıyla fark yaratan 5 reklam filmi…
"Influencer Marketing"i en etkin kullanan markalar hangileri?
“Influencer Marketing”i en etkin kullanan markalar hangileri?
Sosyal medyada tepki çeken 11 reklam kampanyası...
Sosyal medyada tepki çeken 11 reklam kampanyası…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Kriz yönetiminin yeni kodları
Haberler
Kriz yönetiminin yeni kodları
Sena Tufan
11 Haziran 2025
Tesla ve Samsung'dan 16 milyar dolarlık iş birliği
Haberler
Tesla ve Samsung’dan 16 milyar dolarlık iş birliği
Nafizcan Önder
6 gün önce
Takım sevgisinden kimlik inşasına: Türkiye’de futbol ve duygusal bağlar
Haberler
Takım sevgisinden kimlik inşasına: Türkiye’de futbol ve duygusal bağlar
İrem Alimoğlu
18 Haziran 2025
"Küçük lüksler" teorisinin mimarı, Estée Lauder’ın sahibi Leonard Lauder hayatını kaybetti
Haberler
“Küçük lüksler” teorisinin mimarı, Estée Lauder’ın sahibi Leonard Lauder hayatını kaybetti
İrem Alimoğlu
16 Haziran 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.