27 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
3 milyon hane, 15 günde bir ağrı kesici alıyor!
Haberler

3 milyon hane, 15 günde bir ağrı kesici alıyor!

Sena Tufan
2 saat önce
3 dk okuma

Ipsos Araştırma tarafından 10 bin hanede yapılan kapsamlı araştırmaya göre; Türkiye’de sağlık ürünleri artık o kadar çok tüketiliyor ki, deyim yerindeyse “hızlı tüketim” kategorisiyle yarışıyor. Araştırmaya göre hanelerin yüzde 90’ı her ay en az bir sağlık ürününe ulaşırken, marka sadakatinin yerini doktor tavsiyesi ve kampanya dönemlerindeki online alışveriş trendleri alıyor.

Türkiye’de her 10 haneden 9’u en az bir tüketici sağlığı ürünü satın alıyor. Sağlık ürünleri, artık sadece eczane raflarında değil, marketler ve her evin günlük alışveriş listesinde yer alıyor…

Türkiye’de her 10 haneden yaklaşık 8’i Kasım 2024-Nisan 2025 arasını kapsayan dönemde en az 1 adet ağrı kesici ürün satın aldı. Ağrı kesici satın alımlarında doktor tavsiyesi öne çıktı. Her 10 ağrı kesiciden 8’inde marka seçimini doktor tavsiyesi belirledi. Ancak markaların tavsiye oranları arasında da farklılıklar dikkat çekti.

Ayda bir kez ağrı kesici satın alınıyor

Ağrı kesiciler, ayda en az bir kez satın alınıyor. Bu durum ağrı kesici satın alan hanelerin düzenli bir kullanımı olduğuna işaret ediyor. 6 aylık dönemde haneler ortalama 3 farklı markadan ağrı kesici satın aldı. Doktor tavsiyesi ön planda olduğundan bu kategoride marka sadakati tartışmalı bir konu haline geliyor.

Yine aynı dönemde, yaklaşık 3 milyon hane ayda en az iki kez herhangi bir ağrı kesici satın aldı.

10 kişiden 9’u fiziksel mağazaları tercih etti

3 milyon hane, 15 günde bir ağrı kesici alıyor!

Türkiye’de her 10 haneden yaklaşık 7’si, Kasım 2024-Nisan 2025 dönemi arasında en az 1 adet gıda takviyesi, vitamin vb. ürün satın aldı. Her 10 kişiden 9’unun gıda takviyesi ürünlerini fiziksel mağazalardan alması ise dikkat çekti.

Dermokozmetik ürünler online’dan alınıyor

3 milyon hane, 15 günde bir ağrı kesici alıyor!

Haneler, satın aldıkları her 10 dermokozmetik ve dermatololojik ürünün 1’i için online kanalları tercih etti. Online alışverişin payı, özellikle Kasım-Aralık 2024 döneminde özel kampanyaların da etkisiyle en yüksek seviyeye ulaştı. Araştırmanın kapsadığı 6 aylık dönemde her 10 haneden yaklaşık 6’sı en az 1 adet dermokozmetik ve dermatolojik ürün satın aldı.

Kampanyalar geçişleri etkiliyor

Araştırma hakkında değerlendirmelerde bulunan Ipsos Türkiye CEO’su Sidar Gedik şunları söyledi:

3 milyon hane, 15 günde bir ağrı kesici alıyor!
Sidar Gedik
Ipsos Türkiye CEO’su

“Özellikle pandemi döneminin de getirdiği ivmeyle birlikte, giderek çeşitlenen ve her geçen gün daha fazla hızlı tüketim ürünleri dinamiklerine uygun gelişme gösteren tüketici sağlığı ürünleri, Kasım 2024–Nisan 2025 altı aylık döneminde iki temel unsurla ön plana çıkıyor: İlki, giderek artan çeşitlilik ve marketlerde bile satılır, online kolaylıkla alınabilir hale gelen ürünlerle gelen yüksek erişilebilirlik. İkincisi ise buna karşın hala yüksek oranda doktor tavsiyesi ekseninde şekillenen marka tercihleri.

Artık marketlerde bile erişilebilir hale gelen vitamin, gıda takviyeleri ve dermokozmetik/dermatolojik ürünler için hâlâ ana alışveriş kanalı fiziksel mağazalar. Ortalamada 10 alımın sadece biri online kanallardan gerçekleşse de, yıl içinde özellikle Black Friday gibi kampanya dönemlerine bağlı olarak bu oran ciddi yükselişler gösterebiliyor ve dönemsel olarak payını ikiye katlayabiliyor. Bu veri, Türkiye’de tüketici davranışlarının hem fiziksel hem de online alışveriş kanallarında değişkenlik gösterdiğini ve kampanyaların bu geçişleri etkilediğini ortaya koyuyor.”

Araştırmanın metodolojisi

Ipsos Tüketici Sağlığı Ürünleri Paneli, Türkiye kent nüfusunu temsil edecek şekilde seçilmiş 10 bin haneden oluşan bir örneklemden düzenli olarak veri toplanan bir araştırma olup, hane içi satın alım verilerini içermektedir. Veriler Kasım 2024 – Nisan 2025 dönemlerinin sonuçlarını içermektedir. Örnekleme yöntemi kotalı örneklemedir. Veri mobil aplikasyon ile toplanmaktadır. Araştırmada, Türkiye kent dağılım temsiliyetine istinaden ağırlıklandırma kullanılmaktadır. Araştırma dahilinde alım yapılan ürün adı, adedi, fiyatı, markası ve alım yeri bilgileri derlenmektedir. Araştırma kapsamında reçeteli veya reçetesiz olarak satın alınan ağrı kesiciler, vitaminler, gıda takviyeleri, bağışıklık sistemini güçlendiren ürünler, dermokozmetik ve dermatolojik ürünlerin verisi derlenmektedir.

Karaca İngiltere’de küresel markalara meydan okuyor!

ağrı kesici featured ipsos
1 Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
2 Şirketlerin 2026 hedefleri değişti: "Büyümesek de olur, mevcudu koruyalım yeter!"
Şirketlerin 2026 hedefleri değişti: “Büyümesek de olur, mevcudu koruyalım yeter!”
3 Bir metnin yapay zeka tarafından yazıldığı nasıl anlaşılır?
Bir metnin yapay zeka tarafından yazıldığı nasıl anlaşılır?
4 Yılbaşı hediyelerinde "değer" dönemi: Tüketici artık kontrollü harcıyor
Yılbaşı hediyelerinde “değer” dönemi: Tüketici artık kontrollü harcıyor
5 ŞOK Market, Dünya Trip Atma Günü'nü "Peki" ile kutladı
ŞOK Market, Dünya Trip Atma Günü’nü “Peki” ile kutladı
Güncel Haberler
Bir sorunumuz var, ancak ümidimiz daha çok var...
Bir sorunumuz var, ancak ümidimiz daha çok var…
3 milyon hane, 15 günde bir ağrı kesici alıyor!
3 milyon hane, 15 günde bir ağrı kesici alıyor!
Çalışan yalnızlığı derinleşiyor!
Çalışan yalnızlığı derinleşiyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Ev dışı tüketimde içeceksiz sipariş ve lokanta tercihi öne çıkıyor
Haberler
Ev dışı tüketimde içeceksiz sipariş ve lokanta tercihi öne çıkıyor
İrem Alimoğlu
18 Ekim 2025
“Daha az kaydır, daha iyi hisset”: TikTok dijital refah özelliklerini duyurdu
Haberler
“Daha az kaydır, daha iyi hisset”: TikTok dijital refah özelliklerini duyurdu
Nafizcan Önder
19 Kasım 2025
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Haberler
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Nafizcan Önder
9 Ekim 2025
Esas Sosyal 10. yılını mezunları ve paydaşlarıyla birlikte kutladı
Haberler
Esas Sosyal 10. yılını mezunları ve paydaşlarıyla birlikte kutladı
Nafizcan Önder
1 ay önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.