26 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Dijital hizmet vergisinde kademeli indirim
Haberler

Dijital hizmet vergisinde kademeli indirim

Nafizcan Önder
3 saat önce
1 dk okuma

Teknoloji şirketlerinin dijital faaliyetlerinden elde ettiği gelirler üzerinden alınan dijital hizmet vergisinde değişikliğe gidildi. Dijital reklamcılık, sosyal medya hizmetleri, çevrim içi aracılık ve dijital içerik satışlarını kapsayan dijital hizmet vergisi oranları, önümüzdeki iki yıl için yeniden belirlendi. Dijital hizmet vergisi oranı 1 Ocak 2026 itibarıyla yüzde 5 olacak.

Düzenleme, Resmi Gazete’de yayımlanan 10767 sayılı Cumhurbaşkanı Kararı ile yürürlüğe girdi. Karar kapsamında dijital ekonomide faaliyet gösteren şirketlere uygulanan vergi oranlarında kademeli bir düşüş öngörülüyor.

2026 ve 2027 için kademeli indirim

Yeni düzenlemeye göre, dijital hizmetlerden elde edilen kazançlar için uygulanan dijital hizmet vergisi oranı 1 Ocak 2026 itibarıyla yüzde 5 olacak. Vergi oranı, 1 Ocak 2027 tarihinden itibaren ise yüzde 2,5 seviyesine indirilecek.

Mevcut oran yüzde 7,5

Halihazırda dijital hizmet vergisi yüzde 7,5 olarak uygulanıyor. Yapılan değişiklikle birlikte teknoloji şirketlerinin vergi yükünün önümüzdeki yıllarda aşamalı olarak azaltılması hedefleniyor.

Dijital ekonomide vergilendirme yeniden şekilleniyor

Düzenleme; dijital reklam hizmetlerinden sosyal medya platformlarına, çevrim içi pazar yerlerinden dijital içerik satışlarına kadar geniş bir alanı kapsıyor. Böylece dijital ekonomide faaliyet gösteren şirketlerin vergilendirilmesine ilişkin çerçeve yeniden çizilirken, sektördeki oyuncular için daha öngörülebilir bir mali yapı oluşturulması amaçlanıyor.

Dijital hizmet vergisinde kademeli indirime gidilmesi, Türkiye’nin dijital ekonomiyle kurduğu ilişkiyi yeniden dengelemeye dönük stratejik bir adım olarak okunabilir. Dijital reklam, sosyal medya ve çevrim içi platformlarda faaliyet gösteren şirketler için daha öngörülebilir bir mali yapı yaratmayı hedefleyen bu düzenleme, markaların dijital yatırımlarını planlama biçimini dolaylı olarak etkileyebilir. Ancak vergi oranlarındaki düşüşün sektöre gerçek bir ivme kazandırması, rekabet koşullarının güçlendirilmesi ve dijital ekosistemin bütüncül politikalarla desteklenmesiyle mümkün olacak.

Kaynak: Ekonomim

The One Awards’da ilk 3’e kalan markalar belli oldu!

featured
1 Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
2 Şirketlerin 2026 hedefleri değişti: "Büyümesek de olur, mevcudu koruyalım yeter!"
Şirketlerin 2026 hedefleri değişti: “Büyümesek de olur, mevcudu koruyalım yeter!”
3 Bir metnin yapay zeka tarafından yazıldığı nasıl anlaşılır?
Bir metnin yapay zeka tarafından yazıldığı nasıl anlaşılır?
4 Google uzmanlarından 2026 için dijital pazarlamanın yol haritası...
Google uzmanlarından 2026 için dijital pazarlamanın yol haritası…
5 İş dünyasında haftanın atamaları (13-19 Aralık)
İş dünyasında haftanın atamaları (13-19 Aralık)
Güncel Haberler
TÜİK açıkladı: Gelirin yarısı en zengin yüzde 20'lik kesime gidiyor
TÜİK açıkladı: Gelirin yarısı en zengin yüzde 20’lik kesime gidiyor
Karaca İngiltere’de küresel markalara meydan okuyor!
Karaca İngiltere’de küresel markalara meydan okuyor!
The One Awards'da ilk 3'e kalan markalar belli oldu!
The One Awards’da ilk 3’e kalan markalar belli oldu!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Yapay zeka kadınları iki kat daha fazla tehdit ediyor!
Haberler
Yapay zeka kadınları iki kat daha fazla tehdit ediyor!
İrem Alimoğlu
20 Kasım 2025
Zenginler Norveç’ten kaçıyor! Peki neden?
Haberler
Zenginler Norveç’ten kaçıyor! Peki neden?
Nafizcan Önder
1 ay önce
Pompadan sepete: Akaryakıt istasyonlarında market savaşları kızışıyor!
Haberler
Pompadan sepete: Akaryakıt istasyonlarında market savaşları kızışıyor!
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Şirketlerin 2026 hedefleri değişti: "Büyümesek de olur, mevcudu koruyalım yeter!"
Haberler
Şirketlerin 2026 hedefleri değişti: “Büyümesek de olur, mevcudu koruyalım yeter!”
Nafizcan Önder
5 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.