
Karaca İngiltere’de küresel markalara meydan okuyor!
Karaca Global Genel Müdürü Ömer Barbaros Yiş; “Karaca olarak büyük markaların yalnızca büyüyerek değil, cesurca liderlik ederek gelişeceğine inanıyoruz.”
“Bir eli cebinde raflara takılmış tekstil ürünlerinin etrafında yarım daireler çizerek yerleşim açılarını kontrol ediyor. İleri geri küçük dokunuşlarla ortadaki tekerlekli rafları hareket ettiriyor. Etrafında görece genç çalışanlar kendisini dikkatlice dinliyor.

Karaca Group Yönetim Kurulu Üyesi
On beş yıl önceydi, tekstil perakendesinin lider markalarından LCW’nin patronu Vahap Küçük ile bir konuşma yapması üzerine İzmir’den Manisa’ya gitmiştik. Kendi liderlik çıkarımlarını paylaştığı konuşmasının tek bir kelimesini kaybetmeden dinlemiştik. Başarının temel kaldıracının ekip çalışması olduğunun altını çizmişti. Formül belli ki işe yaramıştı, LCW’nin başarısı ortada. Londra’da Ömer Barbaros Yiş’in etrafını sarmış genç yöneticilerde öğrenme açlığını, kendisinin de her ayrıntıyı gözden kaçırmadan öğreten lider tavrını okuyorum. Benzerlik çok bariz…
Karaca köklü geçmişine rağmen son yıllarda adından sıklıkla söz ettiriyor. Bunu sadece cirosal büyüklükle açıklamak mümkün değil. “Pazarlama Zekası” ise olayın bir bölümünü kapsar. Gözlemim YK Üyesi Fatih Karaca’nın “iş arkadaşı değil yol arkadaşıyız” diyerek hem yüreklendirip hem de önünü açtığı “esnaf ruhlu” çalışma arkadaşlarının yüksek motivasyonu.”
Londra’dayız. Son yıllarda giderek daha çok ülkede fiziki mağazalarıyla da yer alan Karaca, Almanya’dan sonra İngiltere’deki başarısını global ölçekte bir oyuncu olmanın göstergelerinden biri olarak kabul ediyor.
Peki, neden? Yakın gelecekte Uzak Asya ve Amerika gibi çok daha büyük ve karmaşık pazarlara sıçrayacak marka için İngiltere bir laboratuvar niteliğinde. Ulusal çeşitliliğin yüksek olduğu pazarlarda kazanılan deneyimin çoklu çıktısı var; farklı kültürleri anlama, tüketici davranışlarını doğru okuma ve rekabetçi ortamlarda konumlanma becerisini de beraberinde getiriyor. Ayrıca İngiliz tüketicisinin kalite, tasarım ve inovasyondaki seçiciliği Karaca’nın pazara anlamlı bir değer önerisi sunma potansiyelini de sınıyor. Yani sözün özü Karaca İngiltere’de küresel markalara meydan okuyor!
“Markaların yalnızca büyüyerek değil, cesurca liderlik ederek geliştiğine inanıyoruz”

Karaca Global Genel Müdürü
Karaca Global Genel Müdürü Ömer Barbaros Yiş “büyüklük” kavramını “cesurca liderlik” tanımıyla açıklıyor;
“Karaca olarak büyük markaların yalnızca büyüyerek değil, cesurca liderlik ederek geliştiğine inanıyoruz. Vizyonumuz, sektörümüzde küresel ölçekte ilk üç marka arasında yer almak. Bunun yolunun da dünyanın en gelişmiş pazarlarında kendimizi kanıtlamaktan geçtiğini biliyoruz.
Bu nedenle Birleşik Krallık yolculuğumuzda özel bir yere sahip. Oxford Street’te, Future Stores içinde hayata geçirdiğimiz bu deneyim alanı; teknolojiyi tasarım felsefemizin merkezine koyduğumuz yaklaşımın somut bir yansıması. Swiss Crystal’dan Fine Pearl’e, Hatır Perfetto’dan Plasma teknolojisine kadar her ürün, Karaca’yı tanımlayan inovasyon hikâyesini global tüketiciyle buluşturuyor” diyor.
Zor mu oyunu bozar, perakende zekası mı?
Doğru yerde, doğru zamanda doğru ürünle bulunmak işin ilk adımı. Westfield London ve Tottenham Hale Retail Park seçilen iki lokasyon stratejik ve farklı sosyoekonomik statüdeki müşterilerin dikkatini hızlıca çekecek tüm kriterlere sahip
Westfield London, lüks segmentte konumlanan ve marka algısı son derece güçlü bir alışveriş merkezi. İngiltere pazarına yeni giren ve henüz ismi yeterince bilinmeyen markalar için güven veriyor. İngiltere perakendesinde on yıllardır var olan markalarla aynı lokasyonda rekabet etmek ise, “ben de varım” demenin en çarpıcı yolu.



Tottenham Hale Retail Park lokale hitap ediyor ve otomobil ile alışverişe gelen müşteri profiline hizmet veriyor. Konu havaleli ürün olunca arabayla mağaza kapısından yükleme kolaylığı özellikle Türkler için işin sihirli yanı oluyor. Türk nüfusun görece daha yüksek olduğu Tottenham mağazasında alışverişi kolaylaştıran küçük dokunuşlar karşılığını büyük cirolarda buluyor. Bu zekice dokunuş Tottenham mağazasının cirosunu uçuruyor ve Westfield’in epey önüne geçiriyor.
Lüks Westfield London ile halkın TikTok’unun iş sonuçlarına yansıyan muhteşem çelişkisi
Mağazaların trafiği giderek artarken, Amazon ve Karaca’nın kendi e-ticaret sitesinden online satış ve marka bilinirliği entegre bir iletişim kampanyasıyla offline’a yönlendirilmiş. İşin kancası olarak, daha işin başında, Westfield London’daki şık mağaza belirlenmiş. “Markayı nereden duydunuz?” sorusuna ağırlıklı olarak içinde çelişki de barındıran lüks Westfield London mağazası ve halkın TikTok’u olmuş.
TikTok sıçramanın hem kaldıracı hem de platformu. Arama, keşif ve satın alma süreçlerini tek platformda birleştirerek karar verme sürecinin büyük bir kısmını kapsamış. Öyle ki Karaca, İngiltere’de TikTok’ta en bilinen ev yaşam markalarından biri hâline gelmiş. Geleneksel reklam mecralarına ihtiyaç duymadan hızlı bir büyüme yakalamış ve hatta Avrupa’da, İngiltere pazarında TikTok üzerinden en çok satış yapan ev yaşam markası olarak platformda bir numaraya yükselmiş.

Müşteri profili değişiyor peki işler iyi gidiyor mu?
Başlangıçta hedef kitle Türklerken, bilinirlik kulaktan kulağa yayılarak uluslararası bir müşteri portföyüne dönüşmüş. Başlangıçta yüzde 80 Türk, yüzde 20 yabancı olan oran riskin dağıtılması amacıyla stratejik bir kararla tersine dönüştürülmüş. Şimdilerde yüzde 20’si Türklerden oluşan müşteri profilinin yüzde 80’i Müslüman göçmenlerden ve İngilizler başta olmak üzere yabancı tüketicilerden oluşuyor.
Karaca’nın İngiltere’deki ilk satış gününde yapılan ciro “21 pound” olmuş. Kasım 2025’de toplam ciro 2 milyon pounda ulaşırken 100 bin adet ürünle ortalama satış hızı 26 saniyede 1 ürüne kadar yükselmiş. Son veriler cironun yüzde 60’ı e-ticaret, yüzde 40’ı fiziksel perakendeden geliyor.
İngiltere’de TikTok üzerinden en çok satış yapan ev yaşam markası ise yine Karaca… TikTok Shop’ta 135 saat canlı yayın yaparak web sitesinden 45 ayrı milletten müşteriye ürün satılmış.
“Satış işin sadece bir parçası, ya teslimat” dediğimizde, 2.000 m² büyüklüğündeki Swindon operasyon merkezine gelen siparişlerin ertesi gün kargoya verildiğini, sipariş tarihinden itibaren 2–3 gün içinde teslimatın gerçekleştiği söyleniyor.
Geleceğe ilişkin yatırımlar ise şimdiden şekillenmiş. “Amaç hızlı ve kontrolsüz büyüme değil; kârlı, ölçülü ve emin adımlarla ilerlemek. Bu nedenle her kanal ayrı ayrı kârlılık açısından değerlendiriliyor” diyor Karaca Global Genel Müdürü Ömer Barbaros Yiş.
İstikamet de belirlenmiş. Yeni lokasyon adayları Güney Londra (Croydon) ve Birmingham. Bu tercihlerde veriler rotayı belirlemiş. Online’da en çok sipariş alınan yer sıralamasında Londra ilk, sonra sırasıyla Birmingham ve Manchester öne çıkmış.
Çevik yönetim tamam ama bilimsel verilerle hızlı karar alınmalı
Genel Müdür Yiş, “İngiltere operasyonu; günlük operasyonların en küçük detaylarından, uzun vadeli büyümeyi şekillendiren stratejik kararlara kadar her aşamada aktif öğrenme ve deneyimle ilerleyen kapsamlı bir yolculuk olarak konumlanıyor. Bu da kurum kültürünün ana belirleyicisi olan esnaf ruhunun İngiltere’de de Karaca’da yaşatıldığını, global genişlemede de çok önemli bir anlayış olduğunu gösteriyor” diyor.
Oxford Street’te mağaza açmanın stratejik önemini sorduğumuzda Ömer Barbaros Yiş, yeni nesil perakendenin somut hali diyor.
Oxford 95, kapısında onlarca insanın beklediği upuzun bir kuyrukla yeni yıl satışlarında caddede göz dolduruyor. İngilizlerin en belirgin özelliklerinden biri sırada beklemek. Future Store’a girmek üzere de bekliyorlar. Peki neyi? Sıradakiler dijital dart oynuyor ve butona doğru zamanda basmaya çalışarak yabana atılmayacak hediyeleri kazanıyor…

Future Store distopik bir ortam
Future Store yeni nesil perakende anlayışını temsil ediyor ve teknoloji odaklı phygital (physical + digital) mağazacılık yaklaşımı benimsiyor. Bir köşede oralarda bilindik bir TikToker canlı satış yapıyor, diğer köşede bir kaligrafi ustası elektrikli kalemiyle adımızı termoslara yazıyor. Kahvelerimizi işitme engelli baristaya onun dilinde söyleyecek kadar eğitim videolarından öğreniyoruz.
Ömer Barbaros Yiş, “Oxford 95 pop-up mağazası, Karaca’nın global marka vizyonunun somut bir yansıması” diyor ve devam ediyor, “Amaç; Karaca’nın yenilikçi yaklaşımını, tasarım gücünü ve yaşam kültürünü uluslararası temas noktalarında birebir deneyimletmek. Oxford Street Future Stores pop-up’ı, Karaca’nın ‘accessible premium’ bir yaşam markası olarak global ölçekte konumlanma yolculuğunda kritik bir eşik.”
Future Store’da yalnızca ürünler sergilenmiyor; Fine Pearl’den Swiss Crystal’a, Plasma Steel 316+ teknolojisinden kahve deneyimine uzanan inovasyon hikâyesi global tüketiciyle buluşturuluyor. Aynı zamanda bu alan, İngiltere ve Avrupa’daki uzun vadeli perakende büyümesi için stratejik bir pilot uygulama işlevi görüyor.
Birleşik Krallık vatandaşları kaliteli ürün tercih ediyor. Fine Pearl Collection, Swiss Crystal, Plasma teknolojisiyle üretilen Plasma Steel tencereler ve Premium 316+ çelik çatal-kaşık-bıçak koleksiyonları sıralamada öne çıkıyor.
Ayrıca dünyada hem Türk kahvesi hem espresso hazırlayabilen ilk makine olan Hatır Perfetto da mağazanın “hero” ürünlerinden biri olarak kahve severlerle buluşuyor.
Almanya’da Berlin ve Frankfurt mağazalarının ardından Münih ve Stuttgart, İngiltere’de ise Tottenham Hale ve Westfield London mağazalarıyla güçlenen yapı, Birmingham mağazasıyla daha da genişletilecek. Bu çalışmalar Karaca’nın Avrupa’daki fiziksel varlığını stratejik olarak büyütmeyi hedeflediğini gösteriyor.
Karaca, Londra’nın en yoğun alışveriş noktalarından Oxford Street’te yer alan Future Stores’ta açtığı özel pop-up mağaza ile 11 Aralık- 31 Aralık tarihleri arasında ziyaretçilerini ağırlıyor. Londra’da olanlara ya da yeni yıl nedeniyle yolu oralara düşeceklere duyurulur.
