19 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Netflix Games, FIFA’yı oyun dünyasına geri taşıyor
Haberler

Netflix Games, FIFA’yı oyun dünyasına geri taşıyor

Nafizcan Önder
3 saat önce
2 dk okuma

FIFA, ABD’li medya devi Netflix ile yeni bir ortaklığa imza atarak video oyun pazarına geri dönmeye hazırlanıyor. Anlaşma, FIFA’nın Electronic Arts ile yollarını ayırmasının ardından oyun stratejisinde yeni bir dönemin kapısını aralıyor.

Dünya futbolunun yönetim organı FIFA, yaklaşık 30 yıl boyunca FIFA video oyunlarını üreten Electronic Arts ile yaşadığı yüksek profilli ayrılığın ardından dijital oyun stratejisinde yeni bir sayfa açıyor. FIFA, bu kez Netflix ile güçlerini birleştirerek futbol oyunlarını yeniden oyuncularla buluşturmayı hedefliyor.

On yıllar boyunca FIFA, dünyanın en kârlı spor video oyunlarından birini üretmesi için ABD’li oyun şirketi Electronic Arts’a lisans vermişti. Lisans ücretleri konusunda yaşanan anlaşmazlıkların ardından sona eren bu iş birliğiyle birlikte EA, FIFA markasını geride bırakmış; son derece popüler serisini EA Sports FC adıyla sürdürmeye başlamıştı.

Yeni anlaşma kapsamında geliştirilecek futbol oyunu, Netflix abonelerine ek bir ücret olmadan ve yalnızca Netflix platformu üzerinden sunulacak. Oyunun geliştirme sürecini Delphi Interactive üstlenirken, yapımın 2026 FIFA Dünya Kupası’ndan kısa süre önce piyasaya sürülmesi planlanıyor.

Netflix Oyunlar Başkanı Alain Tascan, iş birliğine ilişkin değerlendirmesinde, “2026 FIFA Dünya Kupası büyük bir kültürel etkinlik olacak. Artık taraftarlar bu heyecanı, oyunu doğrudan evlerine taşıyarak yaşayabilecek” ifadelerini kullandı.

Oyuna dair detaylar şimdilik sınırlı. Ancak Netflix’ten yapılan açıklamaya göre oyuncular, futbol oyununu cep telefonları üzerinden, tek başına ya da arkadaşlarıyla çevrim içi olarak oynayabilecek. Şirket, bu deneyimi “İhtiyacınız olan tek şey Netflix ve telefonunuz” sözleriyle özetliyor.

İş birliğini “FIFA’nın futbol oyunları alanındaki yenilik vizyonu açısından önemli bir dönüm noktası” olarak tanımlayan FIFA Başkanı Gianni Infantino ise, “2026 FIFA Dünya Kupası öncesinde Netflix Games ve Delphi Interactive ile güçlerimizi birleştirmekten büyük heyecan duyuyoruz” dedi.

Infantino, “Yeniden tasarlanan oyunumuz, dijital futbolda yeni bir çağın başlangıcını simgeliyor. Netflix üyeleri için ücretsiz olacak ve FIFA açısından tarihi bir adım niteliğinde,” ifadelerini kullandı.

Warner Bros. Paramount’un 108 milyar dolarlık teklifine rağmen Netflix’i seçti

featured Fifa Netflix Games
1 2026'da pazarlama dünyasına yön verecek dijital pazarlama trendleri...
2026’da pazarlama dünyasına yön verecek dijital pazarlama trendleri…
2 SES güncellendi: Türkiye’de sosyo-ekonomik statü tanımı yeniden yapıldı
SES güncellendi: Türkiye’de sosyo-ekonomik statü tanımı yeniden yapıldı
3 Çocukların ana ekranı değişti: Artık her şey cebe sığıyor
Çocukların ana ekranı değişti: Artık her şey cebe sığıyor
4 Sorun iş görüşmelerinde başlıyor: Beyaz yakalı kadınların yüzde 72’sine önce "özel hayat" soruluyor!
Sorun iş görüşmelerinde başlıyor: Beyaz yakalı kadınların yüzde 72’sine önce “özel hayat” soruluyor!
5 İş dünyasında haftanın atamaları (6-12 Aralık)
İş dünyasında haftanın atamaları (6-12 Aralık)
Güncel Haberler
ABD, Green Card çekilişini süresiz olarak askıya aldı
ABD, Green Card çekilişini süresiz olarak askıya aldı
Netflix Games, FIFA’yı oyun dünyasına geri taşıyor
Netflix Games, FIFA’yı oyun dünyasına geri taşıyor
2025 şehir hayatının "en"leri belli oldu!
2025 şehir hayatının “en”leri belli oldu!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Marketing Türkiye C Level Club üyeleri, kadim halkların izinde Rize’nin gizemli topraklarını keşfetti
Haberler
Marketing Türkiye C Level Club üyeleri, kadim halkların izinde Rize’nin gizemli topraklarını keşfetti
Marketing Türkiye
21 Ekim 2025
Kiğılı logosunu yeniledi
Haberler
Kiğılı logosunu yeniledi
Nafizcan Önder
8 Ekim 2025
Yapay zeka ile alışveriş kapıda: Perakende markaları nasıl hazırlanmalı?
Haberler
Yapay zeka ile alışveriş kapıda: Perakende markaları nasıl hazırlanmalı?
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
BMW, Google Haritalar'ı "hackledi": Test sürüşleri yüzde 400 arttı
Haberler
BMW, Google Haritalar’ı “hackledi”: Test sürüşleri yüzde 400 arttı
Marketing Türkiye
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.