9 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Influencer Marketing’ın önlenemeyen yükselişi!
Haberler

Influencer Marketing’ın önlenemeyen yükselişi!

Marketing Türkiye
27 Ocak 2017
3 dk okuma

Kimileri onlara fenomen diyor kimileri ise Influencer… Dijital dünya olanca hızıyla ezberleri bozarken onlar “dijital dünyanın kurallarını yazıyor.” Attıkları bir tweet, çektikleri birkaç saniyelik bir video, yazdıkları bir yazıyla milyonları harekete geçiriyor, sosyal medyanın gündemini belirliyorlar… Hal böyle olunca onlarla işbirliği yapan markaların sayısı da günbegün artıyor ve “Influencer Marketing” pazarlama dünyasının vazgeçilmez bir silaha dönüşüyor. Peki, “Influencer Marketing”i hakkıyla yapmanın kuralları neler? Markalar fenomen kullanımında nelere dikkat etmeli?

Geride bıraktığımız 10 yıl içinde hayatımızı geri dö­nüşü olmayacak şekilde değiştiren dijital medya bu süreç içinde kendi şöh­retlerini, kendi fikir önderlerini de yarat­tı. Artık basın toplantılarında gazeteciden çok blogger, reklam kuşaklarında ünlüler kadar Influencer çıkıyor karşımıza. Yük­sek ücretli anlaşmalara imza atıp marka yüzü olarak boy gösteriyorlar. Milyon­larca takipçilerini attıkları bir tweetle, çektikleri birkaç saniyelik bir videoyla, yazıldıkları bir yazıyla harekete geçirip kitleleri peşlerinden sürüklüyorlar. Influ­encer’ların sosyal platformlardaki hakimi­yeti sağlamlaştıkça markalarla yaptıkları işbirlikleri de katlanarak artıyor. Ancak asıl tehlike de burada ortaya çıkıyor. Zira “Influencer Marketing”e olan ilgi marka­ların bu stratejiyi kullanarak farklılaşma­sını da her geçen gün zorlaştırıyor. Peki, markalar “Influencer Marketing”i na­sıl kullanmalı? Özellikle isim seçiminde dikkat edilmesi gereken noktalar neler? Influencer kullanımının bu denli artma­sının altında yatan nedenler neler? İşte yanıtlar…

“Fenomenler pazarlamanın vazgeçilmezi olacak”

Influencer Marketing trendinin yükseli­şiyle sosyal medya fenomenlerinin de her geçen gün daha fazla önem kazandığını belirten Socialfamous Kurucu Ortağı Ba­hadır Mısır’a göre fenomen kullanımı ar­tık pazarlama karmasının vazgeçilmezle­rinden biri. Bu durumun fenomenlerin de yaptıkları işe daha profesyonelce yaklaşıp daha kaliteli içerikler üretmesine neden olduğunu kaydeden Mısır, fenomenlerin takipçileriyle birlikte oluşturdukları WOM etkisinin bir hayli yüksek olduğunu söylü­yor. Mısır, “Reklam, kişisel satış, doğrudan pazarlama gibi klasik tutundurma karma­sı elemanlarının tüketici üzerindeki etkisi azalıyor. Bu da tüketiciye daha etkili yollar­la ulaşmak isteyen markaları yeni arayışla­ra itiyor” diyor.

Markaların etkileşimini artırıyorlar…

Fenomenlerin ya da daha kapsayıcı bir ifadeyle influencer’ların pazarlama ileti­şimdeki yerinin giderek arttığını ve hatta bunu daha erken fark edip yıllık pazarla­ma planlarına influencer’ları dahil eden markaların da var olduğunu söyleyen Muse CEO’su Serdar Ekrem Şirin ise “Bir marka yaptığı iletişimde yakaladığı etkileşimin çok daha fazlasını fenomenler vasıtasıyla elde edebiliyor” diyor. Fenomenlerin kozmetik, giyim, teknoloji başta olmak üzere birçok sektörde etkili olduklarına da dikkat çeken Şirin, “Makyaj videoları yüzbinlerce izlenen bir YouTuber’ın bir dondurma markası için yaptığı video da aynı şekilde izle­nebiliyor ve iyi yorumlar alıyor. Fenomenlerin bir kısmının etki alanı yüksek. Yaptıkları her şey takip ediliyor ve önerdikleri şeyler satın alınıyor. Yayıncı olmaya karar veren ve düzenli video içerik üretmeye başlayan markalar da var ve iyi örnekler çıktıkça bu diğer markaları da cesaretlendiriyor” diyor.

Doğru iletişim kuran kazanıyor

“Odamıza poster astığımız günlerden kalma bir alışkanlık olarak ünlüleri ta­kip etme merakı geçmişte de vardı, gelecekte de var olacak” diyor Pure New Media İş Geliştirme Direktörü Batuhan Süze ve “Eskiden sevdiğimiz bir sa­natçının giydiği ceketin markasını TV Show’u biter bitmez gelen separatörden öğrenirken şimdi sevdiğimiz fenomenin videolarını izlerken öğreniyoruz. Ge­nellikle fenomenlerin gençleri hedefleyen iletişimlerde etkili olduğu düşü­nülse de doğru iletişim tonu, doğru fenomen seçimi, iyi fikir gibi etkenlerle tüm sektörlerde etkili olacağını görüyor ve deneyimliyoruz” diyor.

FENOMENLER MARKA SÖZCÜSÜNE DÖNÜŞÜYOR

İN1Bahadır Mısır- Socialfamous Kurucu Ortağı

“Takipçileriyle yakaladık­ları arkadaşlık düzeyin­deki yakınlık sayesinde fenomenler, takipçilerinin satınalma davranışlarını yönlendirebiliyor, markalar için örtülü bir kurum söz­cülüğü yapabiliyor. Sosyal medya fenomenleri, görsel içeriği ve nitelemiş olduğu dilsel pazardan uygun bir söylemi birlikte kurgulaya­rak ürün oluşturuyor.”

MARKALAR DAHA KEŞIF AŞAMASINDA

İN2

Serdar Ekrem Şirin-Muse CEO’su

“Markaların çoğu daha keşif aşamasında. Ayrıca amatör şekilde üç-beş fenomen tanıyıp da marka ve ajanslara giden kişilerin olumsuz etkileri de var. Ama gün geçtikçe daha profesyonel bir ya­pıya kavuşuyor ve marka­lar karşılarında pazarlama dilini konuşan muhataplar buldukça da bu alana yatırımlar artıyor.”

 

KİLİT NOKTA YARATICILIK

İN3Batuhan Süzer-Pure New Media İş Geliştirme Direktörü

“Günümüzde fenomen kullanımlarında yaratıcılığın değeri her geçen gün daha da artıyor. Tabii ki reklamcılığın temel taşı olan yaratıcılık sayesinde fenomen iletişiminin son kullanma tarihini bir adım öteye taşıyabileceğimize inanıyoruz.”

1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 İş dünyasında haftanın atamaları (26 Nisan - 2 Mayıs)
İş dünyasında haftanın atamaları (26 Nisan – 2 Mayıs)
3 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
4 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
5 Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (2-9 Mayıs)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (2-9 Mayıs)
Bill Gates, servetinin yüzde 99'unu bağışlayacak!
Bill Gates, servetinin yüzde 99’unu bağışlayacak!
İŞKUR en çok eleman açığı olan sektörleri açıkladı
İŞKUR en çok eleman açığı olan sektörleri açıkladı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Sektör iğneyi "önce kendine" mi batırsa?
Haberler
Sektör iğneyi “önce kendine” mi batırsa?
Ali SAYDAM
1 Nisan 2025
En çok konuşulan parti liderleri...
Haberler
En çok konuşulan parti liderleri…
Marketing Türkiye
12 Mart 2025
İş dünyasında haftanın atamaları (22 Mart - 4 Nisan)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (22 Mart – 4 Nisan)
Nafizcan Önder
4 Nisan 2025
McDonald's'ın "Studio Ghibli" tarzı yapay zeka reklamları tepki çekti
Haberler
McDonald’s’ın “Studio Ghibli” tarzı yapay zeka reklamları tepki çekti
Sena Tufan
3 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.