26 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Kumar bağımlılığıyla mücadelede sorumlu kim?
Haberler

Kumar bağımlılığıyla mücadelede sorumlu kim?

Nafizcan Önder
11 Kasım 2025
2 dk okuma

Yeşilay’ın son raporuna göre, Türkiye’de kumar oynama yaşı artık 15’in altına düştü. 2024 yılı itibarıyla ise kumar bağımlılığı ilk kez alkol ve madde bağımlılığını geride bıraktı. Bu tablo, bağımlılıkla mücadelenin toplumsal önemini bir kez daha gündeme taşırken; Areda Survey, kumar bağımlılığıyla mücadelede en önemli sorumluluğun kimde olduğunu halka sordu.

Areda Survey‘in Türkiye genelinde gerçekleştirdiği araştırmaya göre; toplumun yüzde 44,1’i mücadelede en büyük sorumluluğun aileye, yüzde 43,4’ü ise devlete ait olduğunu düşünüyor. Kadınlar daha çok “aile”yi, erkekler ise “devlet”i öncelikli sorumlu görüyor. Gençler arasında ise medya ve sosyal medya etkisi öne çıkıyor.

Kumar bağımlılığıyla mücadelede sorumlu kim?

Toplumun yarısı aileyi yarısı devleti birincil sorumlu görüyor

Araştırmaya göre katılımcıların yüzde 44,1’i kumar bağımlılığıyla mücadelede en büyük sorumluluğun aileye, yüzde 43,4’ü ise devlete ait olduğunu düşünüyor. Bu iki aktör açık farkla ilk sırada yer alırken, medya ve sosyal medya platformlarını sorumlu görenlerin oranı yüzde 12. Okullar (yüzde 0,3) ve sivil toplum kuruluşları (yüzde 0,2) ise toplum nezdinde oldukça sınırlı bir etkiye sahip görünüyor.

Cinsiyete göre dağılımda ise önemli bir fark dikkat çekiyor. Kadınların yüzde 47,9’u sorumluluğu aileye yüklerken, erkeklerin yüzde 48’i devleti öncelikli sorumlu olarak görüyor.

Yaş gruplarına göre dağılımda da farklılıklar görülüyor. 55 yaş ve üzeri katılımcıların yüzde 50,8’i kumar bağımlılığıyla mücadelede en önemli sorumluluğun devlete ait olduğunu düşünüyor. 35-54 yaş grubunun yüzde 45,2’si “aile”yi birinci sorumlu olarak görürken, 18-34 yaş grubunun yüzde 43,4’ü de “aile”yi ilk sıraya taşıyor. Ancak gençler, diğer yaş gruplarına göre dikkat çeken biçimde “medya ve sosyal medya platformları”nı yüzde 17,4 oranıyla sorumlu tutuyor.

Eğitim düzeyi arttıkça sorumluluk algısı değişiyor

Eğitim seviyesi yükseldikçe aile sorumluluğuna yapılan vurgu da artıyor. Lisans ve üzeri eğitim düzeyine sahip katılımcıların yüzde 51,4’ü aileyi birinci sırada sorumlu tutarken, yüksek eğitimli bireyler arasında medyaya atfedilen sorumluluk oranı da yüzde 31,1’e ulaşıyor.

Araştırmanın Metodolojisi

Türkiye genelinde 2.570 kişinin katılımıyla Areda Survey’in Profil Bazlı Dijital Paneli ile gerçekleştirilen araştırma, 30 Eylül – 2 Ekim 2025 tarihleri arasında kantitatif araştırma yöntemlerinden CAWI tekniği ile yapılmıştır.

featured
1 Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
2 Şirketlerin 2026 hedefleri değişti: "Büyümesek de olur, mevcudu koruyalım yeter!"
Şirketlerin 2026 hedefleri değişti: “Büyümesek de olur, mevcudu koruyalım yeter!”
3 Bir metnin yapay zeka tarafından yazıldığı nasıl anlaşılır?
Bir metnin yapay zeka tarafından yazıldığı nasıl anlaşılır?
4 Google uzmanlarından 2026 için dijital pazarlamanın yol haritası...
Google uzmanlarından 2026 için dijital pazarlamanın yol haritası…
5 Yılbaşı hediyelerinde "değer" dönemi: Tüketici artık kontrollü harcıyor
Yılbaşı hediyelerinde “değer” dönemi: Tüketici artık kontrollü harcıyor
Güncel Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Aralık)
İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Aralık)
Türkiye tanıtımına katkı sağlayan diziler Bakanlık tarafından desteklenecek...
Türkiye tanıtımına katkı sağlayan diziler Bakanlık tarafından desteklenecek…
The TECH Summit’in akıl açan sunumları Marketing Türkiye YouTube kanalında...
The TECH Summit’in akıl açan sunumları Marketing Türkiye YouTube kanalında…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

2025 zihnimizi formatladı, peki 2026'da bizi ne bekliyor?
Haberler
2025 zihnimizi formatladı, peki 2026’da bizi ne bekliyor?
Marketing Türkiye
2 hafta önce
Amazon’da büyük dönüşüm: 30 bin kişilik işten çıkarma dalgası kapıda
Haberler
Amazon’da büyük dönüşüm: 30 bin kişilik işten çıkarma dalgası kapıda
İrem Alimoğlu
28 Ekim 2025
McKinsey, Karaca’nın dijital dönüşüm başarısını dünyaya örnek gösterdi!
Haberler
McKinsey, Karaca’nın dijital dönüşüm başarısını dünyaya örnek gösterdi!
Sena Tufan
24 Ekim 2025
Konsoldan sokağa: PlayStation'dan 30. yaşına özel Reebok iş birliği
Haberler
Konsoldan sokağa: PlayStation’dan 30. yaşına özel Reebok iş birliği
Nafizcan Önder
2 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.