7 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Amazon Türkiye açıkladı: Türk halkı indirim yorgunu...
Haberler

Amazon Türkiye açıkladı: Türk halkı indirim yorgunu…

Marketing Türkiye
5 saat önce
3 dk okuma

Bağımsız araştırma şirketi Veri Enstitüsü’nün Amazon Türkiye için gerçekleştirdiği “Tüketici Gözünden İndirim Dönemleri ve Beklentileri Araştırması” sonuçları paylaşıldı. Amazon’un Gülümseten Kasım kampanyası nedeniyle yapılan araştırma, e-ticaret kullanıcılarının indirim dönemlerine bakışını, karar alma süreçlerini ve alışveriş davranışlarını kapsamlı şekilde ortaya koyuyor.

Son altı ayda alışveriş yapan 1.537 kişinin katıldığı online ankete dayanan sonuçlara göre, Türkiye’deki e-ticaret kullanıcıları indirim dönemlerini yoğun olarak takip ediyor. Katılımcıların yüzde 80’i daha önce büyük indirim dönemlerinde alışveriş yaptıklarını ve yüzde 81’i büyük indirim dönemlerini takip ettiklerini ifade diyor. Yüzde 79’u ise önceden karar verdiği ürünü uygun fiyata alma amacıyla alışveriş yaparken yüzde 44’ü anlık fırsatları yakalamak, yine yüzde 44’ü stok yapmak için indirimleri değerlendiriyor. 

Karşılaştırma yapmadan asla!

İndirim dönemlerinin bu kadar yakından takip edilmesi, tüketicilerin alışverişte en uygun fiyatı bulmak için arayışlarını da artırıyor. Öyle ki katılımcıların yüzde 94’ü alışveriş öncesinde her zaman veya bazen fiyat karşılaştırması yaptığını belirtiyor. Fiyat karşılaştırması yapmadan alışveriş yaptığını söyleyenlerin oranı ise yalnızca yüzde 2’de kalıyor. 

Bununla birlikte indirim ve fiyat takibi yapmak, her üç müşteriden birinde zihinsel yorgunluk ve karar verme zorluğu yaratıyor. Türkiye’deki e-ticaret kullanıcılarının yüzde 35’i sürekli indirim takibinin zihinsel yorgunluk yarattığını, yüzde 30’u ise indirim aramanın satın alma kararını zorlaştırdığını ifade ediyor.

Güven indirimden önce geliyor

Sonuç olarak e-ticarette iyi fiyat artık sadece indirim oranlarıyla değil, genel olarak satıcıya veya siteye duyulan güvenle de direk orantılı hale geliyor. Araştırmada güvenilir bir fiyat politikası, ürünün orijinalliğine ve satıcıya duyulan güven, indirim oranından daha fazla öne çıkan unsurlar oldu. Ayrıca indirim döneminden hemen önce artan fiyatlar güveni zedeliyor. Bu nedenle müşteriler indirim oranından çok nihai fiyatlara bakarak satın alma kararı veriyorlar.

Müşterileri Amazon’un indirimlerine güveniyor

E-ticaret kullanıcılarına, e-ticaret sitelerinde “indirim gördüğünüzde güvenir misiniz” diye sorulduğunda sektörde belli sitelerin müşterilerine indirimleriyle güven vermek konusunda çok net bir şekilde ayrıştığı gözlemleniyor. Kendi müşterilerine indirim konusunda en yüksek güveni sağlayan online perakendeci olarak en önde çıkan Amazon oldu. Amazon, kendi müşterileri arasında yüzde 83 ile “İndirimlerinde en güvenilir online perakendeci” olarak öne çıkıyor. Araştırmada Amazon’un, gerçekleştirdiği kampanyalarla kendi müşterileri arasında güçlü bir “değer algısı” oluşturduğu da ortaya çıktı. Türkiye’deki e-ticaret kullanıcıları arasında, son 6 ayda Amazon’dan alışveriş yaptığını belirtenlerin yüzde 86’sı Amazon’un sunduğu kampanyaları “gerçekten değerli” bulduğunu söylüyor.

Amazon Türkiye açıkladı: Türk halkı indirim yorgunu...
Veri Enstitüsü Yönetim Kurulu Başkanı Bekir Ağırdır ve Amazon Türkiye Perakende Genel Müdürü Burak Erdem

“Tüketiciler, indirimlerin ‘balon olmadığından‘ emin olmak istiyor”

Yaptıkları araştırma hakkında bilgi veren Veri Enstitüsü Yönetim Kurulu Başkanı Bekir Ağırdır, “Araştırmamız bize tüketicilerin daha ucuz için fiyat ararken güven aradığını da ortaya koyuyor. Kampanya dönemleri yoğun indirimlerle dolu olmasına rağmen, müşterilerin zihinsel olarak yorulduğunu ve karar verirken basitlik, şeffaflık ve güven aradığını görüyoruz. Katılımcıların neredeyse tamamının alışveriş öncesinde fiyat karşılaştırması yapması, tüketicinin doğru fiyat algısına ne kadar hassas yaklaştığını kanıtlıyor. Bu noktada markaların söylem ve eylem tutarlılığı kritik hale geliyor. Tüketiciler kampanya dönemi öncesi yükseltilen fiyatlardan şikayetçi. Liste fiyatının yükseltilmesinden veya uygun fiyatlı ürünlerin çok az adette satışa sunulmasından dolayı güven kaybediyorlar” dedi.

“Yılın her günü en iyi fiyatı sunmak için çalışıyoruz”

Amazon Türkiye Perakende Genel Müdürü Burak Erdem ise açıklamasında şunları söyledi: “Veri Enstitüsü’nün araştırma sonuçları, Amazon’un müşteri odaklı yaklaşımının tam olarak karşılık bulduğunu net biçimde göstermesi açısından önem taşıyor. Müşterilerimizin yüzde 83’ü Amazon’u ‘indirimlerinde en güvenilir online perakendeci’ olarak görse de bu, bizim için sürpriz olmadı. Çünkü biz müşterilerimize en iyi fiyatı sunmak için çalışmalarımızı sadece kampanya dönemleri ile sınırlı tutmuyoruz, yılın her gününde en iyi fiyatı sunmak için çalışıyoruz. Bir ürünün fiyatının üzerini çizip fırsat etiketi koyuyorsak, bu son günlerin en düşük fiyatını yansıtan gerçek bir indirimdir. Bu konuda standartlarımız gerçekten çok yüksek. Müşterilerimiz indirim kampanyalarımızda, piyasa şartlarına göre en rekabetçi fiyatlarla gönül rahatlığıyla alışveriş yapsınlar isteriz.”

Amazon.com.tr “balon indirimleri” patlatmayı hedefliyor

Amazon Türkiye’nin müşterileri odağına aldığı ve güven bağının somutlaştığı en önemli dönemlerden biri de Gülümseten Kasım kampanyası. Amazon.com.tr, artık ülkemizde gelenekselleşen Gülümseyen Kasım kampanyası kapsamında bu yıl 28 Kasım’a kadar yüz binlerce üründe fırsatlar, seçili ürünlerde peşin fiyatına 10 aya varan taksit fırsatları ve her güne özel flaş indirimler sunuyor. Müşterilerine “Amazon’la kafan rahat” mesajını veren Amazon.com.tr, alışverişlerde balon indirimleri patlatmayı ve böylece kafa karışıklıklarını ortadan kaldırmayı hedefliyor.

featured
1 Z kuşağı, "doomscrolling"i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Z kuşağı, “doomscrolling”i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
2 Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
3 Sektörün dilemması: Yapay zeka mı, insan dokunuşu mu?
Sektörün dilemması: Yapay zeka mı, insan dokunuşu mu?
4 Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti...
Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti…
5 Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Güncel Haberler
LÖSEV, lösemi farkındalığına müzik ve dansın gücüyle dikkat çekti
LÖSEV, lösemi farkındalığına müzik ve dansın gücüyle dikkat çekti
İş dünyasında haftanın atamaları (1-7 Kasım)
İş dünyasında haftanın atamaları (1-7 Kasım)
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Türkiye’de sosyal medya platformlarına erişim sorunu sürüyor
Haberler
Türkiye’de sosyal medya platformlarına erişim sorunu sürüyor
İrem Alimoğlu
8 Eylül 2025
Türkiye Innovation Week 12'nci kez kapılarını açacak
Haberler
Türkiye Innovation Week 12’nci kez kapılarını açacak
Sena Tufan
30 Eylül 2025
Kasım indirimleri için sepetler hazır: 5 milyon ürün sepette, 3 milyon ürün favorilerde bekliyor
Haberler
Kasım indirimleri için sepetler hazır: 5 milyon ürün sepette, 3 milyon ürün favorilerde bekliyor
Sena Tufan
1 hafta önce
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Haberler
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Sena Tufan
4 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.