18 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti...
Haberler

Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti…

İrem Alimoğlu
1 Kasım 2025
2 dk okuma

Video içerik tüketiminin yükselişi, müzik dinleme alışkanlıklarını da dönüştürüyor. Artık kullanıcılar yalnızca ses değil, deneyim arıyor. Bu dönüşümün en büyük kazananlarından biri ise YouTube Music oldu. Spotify’ın uzun süredir süren liderliği devam etse de, YouTube Music’in son dönemdeki yükselişi müzik yayın pazarındaki dengeleri değiştirmeye başladı. Research İstanbul’un hazırladığı Susam Bülten’in yeni sayısında yer alan Similarweb verileri, bu değişimin artık rakamlarla da net biçimde görünür hale geldiğini gösteriyor.

Müzik yayın platformları arasındaki rekabet giderek kızışıyor. Similarweb verilerine göre YouTube Music, 2024–2025 döneminde rakiplerine kıyasla dikkat çekici bir büyüme ivmesi yakaladı. Ocak–Eylül aylarını kapsayan dönemde platformun dünya genelindeki toplam ziyaret sayısı geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 27,4 oranında arttı. Spotify’ın büyümesi ise yüzde 3,6 ile sınırlı kaldı.

Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti...

Trafik paylarına bakıldığında da tablo YouTube Music lehine değişiyor. 2021’in üçüncü çeyreğinde yüzde 20 olan YouTube Music’in küresel trafik payı, 2025’in üçüncü çeyreğinde yüzde 30’a yükseldi. Spotify hâlâ yüzde 46 bandındaki liderliğini korusa da, YouTube Music’in bu hızlı yükselişi müzik akışı pazarındaki dengeleri yeniden şekillendiriyor.

Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti...

Gerileme ise özellikle SoundCloud cephesinde dikkat çekici. Platformun trafik payı 2020’de yüzde 23 seviyesindeyken, 2025 itibarıyla yüzde 10’a kadar düştü. Bu tablo, müzik dinleme alışkanlıklarının hızla görsel ve video tabanlı platformlara kaydığını da açıkça ortaya koyuyor.

Kaynak: Susam Bülten

featured youtube music
1 IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
2 Türkiye’nin en hızlı büyüyen teknoloji şirketleri belli oldu!
Türkiye’nin en hızlı büyüyen teknoloji şirketleri belli oldu!
3 Google Maps, beklenen özelliği kullanıma soktu: Park yeri otomatik algılanacak
Google Maps, beklenen özelliği kullanıma soktu: Park yeri otomatik algılanacak
4 Disney–OpenAI ortaklığı, eğlence sektöründe yeni bir oyun alanı açıyor
Disney–OpenAI ortaklığı, eğlence sektöründe yeni bir oyun alanı açıyor
5 Ford ve Renault, düşük maliyetli elektrikli araç üretmek için güçlerini birleştirdi
Ford ve Renault, düşük maliyetli elektrikli araç üretmek için güçlerini birleştirdi
Güncel Haberler
Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Epica Awards'tan Türkiye'ye 2 ödül!
Epica Awards’tan Türkiye’ye 2 ödül!
Türkiye'de taksi en çok nerelerden ve hangi durumlarda çağrılıyor?
Türkiye’de taksi en çok nerelerden ve hangi durumlarda çağrılıyor?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

beije’den Black Friday’e ters köşe: Satışlar durduruldu, tüm trafik "askıya" yönlendirildi
Haberler
beije’den Black Friday’e ters köşe: Satışlar durduruldu, tüm trafik “askıya” yönlendirildi
Nafizcan Önder
3 hafta önce
Formadan finansa: Taraftar sadakati nasıl dev bir ekonomiye dönüştü?
Haberler
Formadan finansa: Taraftar sadakati nasıl dev bir ekonomiye dönüştü?
İrem Alimoğlu
15 Ekim 2025
İK departmanlarının dikkatine: Yapay zeka ile özgeçmiş elemesi, nitelikli adayları kaybettirebilir
Haberler
İK departmanlarının dikkatine: Yapay zeka ile özgeçmiş elemesi, nitelikli adayları kaybettirebilir
Sena Tufan
13 Ekim 2025
Tüketici artık "fırsat avcısı" değil, "değer koleksiyoncusu"
Haberler
Tüketici artık “fırsat avcısı” değil, “değer koleksiyoncusu”
İrem Alimoğlu
9 Kasım 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.