22 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Bodrum’dan Kaş’a yeni yazlık çılgınlığı: Prefabrik evler... Peki hangi bölgede kaça mal oluyor?
Haberler

Bodrum’dan Kaş’a yeni yazlık çılgınlığı: Prefabrik evler… Peki hangi bölgede kaça mal oluyor?

Marketing Türkiye
5 Ekim 2025
3 dk okuma
Bodrum’dan Kaş’a yeni yazlık çılgınlığı: Prefabrik evler... Peki hangi bölgede kaça mal oluyor?
Mehmet Ali Hartavi
Denge Değerleme Genel Müdür Yardımcısı

Son yıllarda artan ve 2025 itibarıyla güçlenen tatil alışkanlıklarındaki değişim, bireylerin tatil dönemine yönelik barınma tercihlerini de etkiliyor. Konut sektörü, yalnızca şehir merkezlerinde değil, kıyı bölgelerinde de dönüşüm geçiriyor. Bu dönüşümün en sessiz ama en etkili aktörü ise prefabrik yazlık evler.

Sunduğu maliyet avantajı, hızlı inşa, kalite kontrolü, esneklik ve tasarım kolaylığının yanı sıra sürdürülebilir yaklaşımları destekleyen prefabrik yapılar, dünya genelinde olduğu gibi Türkiye’de ilgi görüyor.

Talebe yönelik ilginin çeşitlenmeye başladığı prefabrik yapılar, yazlık bölgelerde de konut üretiminde daha çok tercih ediliyor. Bu dönüşümde prefabrik yapıların doğal afetlere karşı direnç kabiliyeti, ev sahibi olma maliyetini düşürmesi, yazlık evlere karşı artan talep ve uzaktan çalışmanın belli bir ölçüde yerleşmesi, hükûmet politikaları ve regülasyonlar ile inşaat sektöründe kalifiye çalışan erişimin zorlaşması da küresel anlamda belirleyici etkenler arasında yer alıyor.

Hızlı kurulum

Prefabrik yapılara olan ilgide en önemli unsurlar arasında maliyet, deprem güvenliği, iklim değişikliklerine uyum ve inşaat süresinin kısalığı öne çıkıyor. Modern fabrika üretimli prefabrik yazlık konutlarda saha montajı dahil anahtar teslim süreler tipik olarak 2–4 hafta arasında değişiyor. Uygun bakım koşullarında bu yapılar 30–50 yıl aralığında kullanım ömrü sunabilecek şekilde dizayn ediliyor.

Ekonomik ve enerji verimli yaşam alanları

Prefabrik çözümler geleneksel betonarme yapılara göre daha düşük başlangıç maliyetiyle öne çıkıyor. Üretici verilerine göre 2024–2025 döneminde prefabrik evlerde ortalama maliyet metrekare başına 7.000–9.500 TL aralığında değişiyor. Bu maliyet avantajı, konut fiyatlarının ve inşaat maliyetlerinin yükseldiği bir ortamda cazibesini artırıyor. Ayrıca modern panel ve yalıtım sistemleri sayesinde operasyonel enerji tüketiminde yüzde 20 ile 40 arasında tasarruf sağlanabiliyor.

• Tek Katlı 60–90 m² (2+1): 450.000 – 950.000 TL
• Tek Katlı 100–120 m² (3+1): 750.000 – 1.400.000 TL
• Dubleks 120–150 m² (3+1): 1.400.000 – 1.900.000 TL

Bölgesel özet tablosu

BölgeArsa m² Fiyat AralığıPrefabrik m² MaliyetiNot
Bodrum (Muğla)≈ 8.900 – 101.000 TL≈ 7.000 – 9.500 TLArsa maliyeti toplam yatırımın en büyük kalemi
Çeşme (İzmir)≈ 5.700 – 66.000 TL≈ 7.000 – 9.500 TLPrime parsellerde maliyet çok yüksek
Kaş (Antalya)≈ 7.500 TL ve üzeri≈ 7.000 – 9.500 TLTurizm talebi güçlü, ROI arsa fiyatına bağlı

Arsa fiyatları ve yüksek konut maliyetlerinin etkisi

Yazlık bölgelerde arsa fiyatları ciddi artış gösteriyor. Endeksa ve ilan platformlarından derlenen verilere göre:

  • Bodrum’da ilan bazlı m² fiyatları 8.900 – 101.000 TL arasında değişiyor.
  • Çeşme’de ortalama m² fiyatları 5.700 – 66.000 TL aralığında.
  • Kaş’ta m² fiyatları 7.500 TL’den başlayıp çok daha yüksek seviyelere çıkabiliyor.

Bu seviyelerdeki arsa maliyetleri, betonarme yazlık inşaatını birçok yatırımcı için ulaşılmaz hale getiriyor. Prefabrik evlerin toplam yatırım maliyetinde ise arsa payı baskın kalmakla birlikte inşa süresindeki hız ve düşük işçilik avantajı yatırım kararlarını yönlendiriyor.

Prefabrik ev için arsa talebi ve hareketlilik

Kıyı bölgelerinde arsa arayan yatırımcıların yaklaşık yüzde 30’u arsayı prefabrik ev kurma amacıyla talep ediyor. Bu oran 2020’de yüzde 10 seviyelerindeyken, 2025 itibarıyla üç katına çıkmış durumda. Özellikle Muğla (Bodrum, Fethiye), İzmir (Çeşme, Urla) ve Antalya (Kaş, Kemer) bölgelerinde prefabrik ev kurulumları son iki yılda yüzde 60’ın üzerinde artış gösterdi.

Devlet desteği ve teşvikler

Devlet, özellikle afet sonrası barınma ihtiyacına yönelik olarak prefabrik çözümleri destekliyor. Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı’nın barınma yardımları kapsamında prefabrik ev yapımı için nakdi destekler sağlanıyor.

Malzeme yapısı ve sürdürülebilirlik

Prefabrik evler; çelik karkas, ahşap karkas, sandviç panel veya beton prefabrik elemanlarla üretilebiliyor. Sandviç paneller montaj hızı ve ısı performansı avantajı sağlarken, ahşap çözümler gömülü karbonu azaltma potansiyeline sahip. Çelik sistemler ise yapısal dayanıklılığı ve hızlı kurulumu ile öne çıkıyor. Sürdürülebilirlik, tüketici kararlarında temel odak olmamakla birlikte enerji tasarrufu ve çevresel etki açısından talebe katkı sağlayan faktörlerden biri haline geldi.

Pandemi sonrası yaşam ve tatil tercihleri

Pandemi ile birlikte başlayan uzaktan çalışma eğilimi, şehir dışı ve kıyı bölgelerine yönelimi artırdı. Airbnb ve benzeri kısa dönem kiralama platformlarının kullanımındaki artış, yazlık evleri sadece kişisel yaşam alanı değil, aynı zamanda gelir getirici bir yatırım aracı haline getirdi. Bu durum, prefabrik yazlık evlere olan ilgiyi de doğrudan güçlendiriyor.

Sonuç olarak

Kıyı bölgelerinde arsa fiyatlarındaki hızlı artış ve inşaat maliyetlerindeki yükseliş, prefabrik çözümleri yeni ana akım haline getiriyor. Bodrum, Çeşme ve Kaş gibi bölgelerde arsa maliyetleri yatırımcıların kararını doğrudan etkilerken, prefabrik evlerin hızlı teslim ve enerji verimli yapısı cazibeyi artırıyor. Devlet destekleri ve pandemi sonrası yaşam biçimi değişiklikleri de bu dönüşümün önemli katalizörleri arasında sayılıyor.

featured prefabrik yazlık
1 The TECH Summit'e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 Markalar neden bir anda özür dilemeye başladı?
Markalar neden bir anda özür dilemeye başladı?
3 Apple'da Tim Cook dönemi kapanıyor! Yeni CEO için en güçlü aday: John Ternus...
Apple’da Tim Cook dönemi kapanıyor! Yeni CEO için en güçlü aday: John Ternus…
4 Spotify’a AI destekli sesli kitap özetleri geliyor
Spotify’a AI destekli sesli kitap özetleri geliyor
5 AI pazarlama jargonuna dikkat! Markalar bu terimlerin peşine takılmamalı...
AI pazarlama jargonuna dikkat! Markalar bu terimlerin peşine takılmamalı…
Güncel Haberler
Markaların 2026 harcama trendleri: Nelere para harcayacak, nelerden kısacaklar?
Markaların 2026 harcama trendleri: Nelere para harcayacak, nelerden kısacaklar?
Alışverişte karar sosyal medyada veriliyor, satın alma akıllı telefonla yapılıyor!
Alışverişte karar sosyal medyada veriliyor, satın alma akıllı telefonla yapılıyor!
Kadın liderlerin yüzde 62’si ayrımcılıkla karşı karşıya!
Kadın liderlerin yüzde 62’si ayrımcılıkla karşı karşıya!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İTÜ ARI Teknokent, Marketing Türkiye ve Deloitte Academy’den güçlü iş birliği: İş dünyası profesyonelleri için özel tasarlanan AI LAB başlıyor...
Haberler
İTÜ ARI Teknokent, Marketing Türkiye ve Deloitte Academy’den güçlü iş birliği: İş dünyası profesyonelleri için özel tasarlanan AI LAB başlıyor…
Marketing Türkiye
17 Eylül 2025
Reklam ve Pazarlama İletişim Derneği (REPİD), ikinci yaşını kutluyor
Haberler
Reklam ve Pazarlama İletişim Derneği (REPİD), ikinci yaşını kutluyor
İrem Alimoğlu
24 Eylül 2025
Sektörün dilemması: Yapay zeka mı, insan dokunuşu mu?
Haberler
Sektörün dilemması: Yapay zeka mı, insan dokunuşu mu?
Nafizcan Önder
3 hafta önce
OpenAI, GPT-5.1’i tanıttı: ChatGPT artık daha kişisel, daha anlaşılır ve çok daha “insansı”
Haberler
OpenAI, GPT-5.1’i tanıttı: ChatGPT artık daha kişisel, daha anlaşılır ve çok daha “insansı”
Nafizcan Önder
1 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.