
Reklam ve Pazarlama İletişim Derneği (REPİD), ikinci yaşını kutluyor
Türkiye’nin reklam ve pazarlama iletişimi alanındaki en kapsamlı sektörel birliği olan Reklam ve Pazarlama İletişimi Derneği (REPİD), ikinci yaşını kutluyor.
Reklam ve Pazarlama İletişimi Derneği (REPİD), kuruluşunun ikinci yılını kutluyor. 22 Eylül 2023’te sekiz sektör derneğinin-Reklamverenler Derneği (RVD), Reklamcılar Derneği (RD), İnteraktif Reklamcılık Derneği (IAB), Mobil Mecralar Araştırma Pazarlama ve Reklamcılık Derneği (MMA), Açıkhava Reklamcılar Vakfı (ARVAK), Ulusal Radyo Yayıncıları Derneği (URYAD), İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği (İDA) ve Türkiye Araştırmacılar Derneği (TÜAD) ve üyelerinin katılımı ile kısa sürede sektörün ortak platformu haline geldi.
Dernek, Türkiye’de küresel standartlara uygun bir “Sorumlu Reklamcılık Ekosistemi” oluşturmayı hedeflerken, sektörün sağlıklı ve organize bir şekilde büyümesine katkı sunmayı amaçlıyor. REPİD’in öncelikli gündem başlıkları arasında; cross-media ölçümü, marka güvenliği, sürdürülebilirlik, yapay zeka ile sektörel ve mevzuat uyumu gibi kritik alanlar yer alıyor. Ayrıca reklam sektörünün ekonomiye katkısını görünür kılacak makro düzeyde araştırmalar da derneğin önümüzdeki dönemdeki çalışma alanları arasında bulunuyor.
Bu kapsamda REPİD’in sektöre yön vermesi hedeflenen beş projesi şunlar:
- Ad Net Zero Türkiye, global bir girişimin Türkiye ayağı olarak reklam endüstrisinin net sıfır emisyon hedefi doğrultusundaki ilk ulusal adımı.
- Proje Pusula, Türkiye’de tam medya ölçümü hedefi ile, ortak akılla oluşturulacak nev-i şahsına münhasır bir sektörel yön haritası niteliği taşıyor.
- Reklamın Ekonomiye Katkısı Raporu, reklam yatırımlarının ekonomiye sağladığı çarpan etkisini ortaya koyarak sektörün stratejik önemini vurguluyor.
- TÜREK – Türk Dünyası Pazarlama, Reklam ve Medya Birliği, Türk dünyasında pazarlama, reklam ve medya alanlarında iş birliğini güçlendirmeyi hedefliyor.
- Yayında Şiddete Hayır, medyada sorumlu içerik üretimini teşvik etmeyi ve toplumsal farkındalık yaratmayı amaçlayan bir inisiyatif olarak yakında hayata geçirilecek.
“REPİD iki yaşına bastıysa, iyi yolda demektir”

Reklam ve Pazarlama İletişimi Derneği (REPİD) Yönetim Kurulu Başkanı
Spotify, Apple Music ve YouTube’da yayınlanan REPİD Podcast serisinin ilk bölümünde, REPİD Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Pura, “REPİD nedir ve neden kuruldu?” sorusuna şöyle yanıt verdi:
“Türkiye reklam pazarı, önemli ölçüde büyüyen ve gelişen bir pazar. Bu bağlamda, müşterek bir disiplin gerekiyor olgusundan hareket ederek yola çıktık. İlk başta Dijital Pazarlama İletişimi Platformu’nu kurduk. Bu platform çok kısa zamanda, sektörün genel disiplini açısından çok önemli işler yaptı. Fakat sonra baktık, yetmiyor; biraz daha ileri götürmek gerekiyor. O anlamda, yine bir ışık görmemiz doğrultusunda REPİD’i kurmaya karar verdik. REPİD, sektörün güzide sekiz derneğinin müşterek imzalayıp kurulan ve bu sekiz derneğin hazırladığı yönetmelikle yönetilen bir dernek. Bu bağlamda, bu disiplinlerin bir araya gelmesi, sektöre yön vermesi, ülkeye ve dünyaya örnek bir kurum olması nedeniyle önemli. İki yaşına bastıysa, iyi yolda demektir ve önemli projelere imza atarak bu iki seneyi geçirdi demektir. Herkesin emeklerine ve katkılarına çok teşekkür ederim.”