
YouTube’da en çok izlenen makyaj ve güzellik kanalları…
Marketing Türkiye ve MTM Medya Takip Merkezi iş birliğiyle hazırlanan “YouTube Rating Report”, bu kez makyaj ve güzellik kategorisindeki rekabeti mercek altına aldı. 1 Mart – 31 Ağustos 2025 tarihleri arasındaki altı aylık dönemi kapsayan analiz, YouTube’un bu renkli alanındaki içerik üreticilerinin izlenme, abone, yorum ve beğeni performanslarını ortaya koyuyor.
Marketing Türkiye ve MTM Medya Takip Merkezi iş birliğiyle hazırlanan “YouTube Rating Report” Mart ayında makyaj ve güzellik kanallarının tüm zamanları kapsayan rekabetini ortaya koymuştu. O raporda zirvede yer alan Merve Nur Çarlıoğlu (Merbemio), bu dönemde de etkisini sürdürüyor. Altı aylık dönemde 140 bin yeni abone kazanan Merbemio, en çok yeni abone kazanan kanal olurken, toplam izlenmede üçüncü sırada yer aldı. Merbemio ayrıca 1,4 milyon beğeniyle izleyicilerinin en çok beğenisini alan içerik üreticilerinden oldu.
Bu dönemin en çok izlenen ve içerik üreten kanalı ise Aslı Güler oldu. 374 video ile en çok içerik üreten isim olan Güler, 457 milyon izlenme ile YouTube’un güzellik arenasında zirveye oturdu. Kanal, aynı zamanda 107 bin yorum alarak etkileşimde de lider konumda.
Ceren Yaldız, 110 bin yeni aboneyle ikinci sırada yer alırken, 143 video ile en çok içerik üreten ikinci kanal oldu. Ayrıca 61 bin yorum ile etkileşim performansını güçlü bir şekilde sürdürdü.
Altı aylık dönemde öne çıkan diğer kanallar arasında Kardelen Yıldırım ve Şevval Aydemir Emir de yer alıyor. Kardelen Yıldırım izlenmede dördüncü, Şevval Aydemir Emir ise beşinci sırada.
Rapor, makyaj ve güzellik kategorisinin YouTube’da hâlâ hızla büyüdüğünü ve içerik üreticilerinin izleyiciyle kurduğu etkileşimin yüksek olduğunu ortaya koyuyor. Merbemio ve Aslı Güler gibi isimler, hem abone hem de izlenme performanslarıyla bu alandaki lider konumlarını pekiştiriyor…
“YouTube Rating Report: Makyaj ve Güzellik Kanalları” sonuçları






Araştırmanın Metodolojisi
Marketing Türkiye için MTM – Medya Takip Merkezi’nin gerçekleştirdiği “En çok izlenen makyaj ve güzellik kanalları” araştırmasında; sadece YouTube için içerik üreten, makyaj ve güzelliğe odaklanan kanallar değerlendirmeye alındı. 1 Mart – 31 Ağustos 2025 tarih aralığını kapsayan raporda, Türkiye’deki kullanıcıları hedefleyen ve dili Türkçe olan kanallar değerlendirilirken listede yer alan kanaların basın meslek ilkeleri ve kanunlara uygun nitelikte olunması gözetilmiştir.
Rapora ilişkin detaylı analize MTM – Medya Takip Merkezi’nden ulaşabilirsiniz…