3 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
BMW logosunda sessiz dönüşüm
Haberler

BMW logosunda sessiz dönüşüm

Nafizcan Önder
19 Eylül 2025
2 dk okuma

Son yıllarda neredeyse tüm otomotiv devleri, logolarını dijital dünyaya uyarlayarak daha yalın bir kimliğe kavuşturdu. Bu trendi başlatan markalardan biri olan BMW, 2020’de tanıttığı sadeleştirilmiş logosuyla uzun süre konuşulmuştu. Ancak görünen o ki marka logosundaki dönüşüm sürecini henüz tamamlamadı. Geçtiğimiz hafta Münih Otomobil Fuarı’nda tanıtılan yeni iX3, markanın yeni logosuna da ev sahipliği yaptı. İlk bakışta fark edilmeyecek kadar ince görünen güncelleme, BMW’nin “Yeni Sınıf” vizyonuna geçişinde önemli bir dönüm noktası olarak değerlendiriliyor.

BMW logosunda sessiz dönüşüm

Yeni logoda mavi-beyaz pervane motifi korunurken; iç krom halka kaldırılarak daha yumuşak bir geçiş sağlandı. Çubuk detayları sadeleştirilirken, siyah halka saten yüzeye kavuştu. Yazı tipi ise daha ince ve net bir formda yeniden tasarlandı. Böylece marka, hem dijital ekranlarda hem de fiziksel uygulamalarda daha güçlü bir görsel netlik sunmayı hedefliyor.

BMW logosunda sessiz dönüşüm

BMW Tasarım Başkanı Oliver Heilmer, yapılan değişikliklerin markanın DNA’sına sadık kalırken “daha fazla hassasiyet” kazandırmayı amaçladığını vurguluyor. Heilmer’e göre logo, yalnızca görünüm değil, his açısından da rafine bir kimlik sunuyor.

Yeni amblem ilk olarak iX3 modelinde boy gösterse de önümüzdeki dönemde tüm yeni ve yenilenen BMW modellerine kademeli olarak entegre edilecek. Ayrıca, daha önce yalnızca elektrikli modeller için kullanılan mavi dış çerçeve kaldırılarak, elektrikli araçların artık markanın ana ürün gamının ayrılmaz bir parçası olduğu mesajı verilmiş oldu.

Böylece BMW, logosunu modern kullanım alanlarına uyarlayan diğer lüks üreticilerle aynı çizgiye gelmiş oluyor. Sade, düz ve minimal tasarım; hem otomobil ızgaralarında hem de mobil uygulamalarda ve dijital gösterge panellerinde markaların yeni normu haline gelmiş durumda.

Kaynak: Creative Bloq

BMW featured Logo
1 İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
2 adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
3 Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
4 YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları...
YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları…
5 Yapay zeka: Yerimize mi, yanımıza mı oturacak?
Yapay zeka: Yerimize mi, yanımıza mı oturacak?
Güncel Haberler
Mariah Carey bu kez Sephora için “It’s Time!” dedi
Mariah Carey bu kez Sephora için “It’s Time!” dedi
Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
E-spor arenasında sürpriz gelişme: İlk Olimpik E-Spor Oyunları iptal edildi
E-spor arenasında sürpriz gelişme: İlk Olimpik E-Spor Oyunları iptal edildi
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

PANTONE 2026 İlkbahar/Yaz renk trendlerini açıkladı: "Cesur, sakin ve mevsimsiz"
Haberler
PANTONE 2026 İlkbahar/Yaz renk trendlerini açıkladı: “Cesur, sakin ve mevsimsiz”
Nafizcan Önder
15 Eylül 2025
Instagram’da yeni trend: Ultra geniş “ince video” formatı markaların gözdesi oldu
Haberler
Instagram’da yeni trend: Ultra geniş “ince video” formatı markaların gözdesi oldu
Sena Tufan
25 Eylül 2025
Burger King’den ters köşe: "Bu burgeri Gordon Ramsay yapmadı!"
Haberler
Burger King’den ters köşe: “Bu burgeri Gordon Ramsay yapmadı!”
Nafizcan Önder
12 Eylül 2025
İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Eylül)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Eylül)
Nafizcan Önder
26 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.