13 Eylül Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Türk halkı parasını nasıl değerlendiriyor? Yanıt Türkiye’nin Tasarruf Eğilimleri Araştırması'nda...
Haberler

Türk halkı parasını nasıl değerlendiriyor? Yanıt Türkiye’nin Tasarruf Eğilimleri Araştırması’nda…

Sena Tufan
4 saat önce
3 dk okuma

ING Türkiye, 2011 yılından bu yana sürdürülebilirlik stratejisi kapsamında finansal sağlığa katkı sunmak amacıyla düzenlediği Türkiye’nin Tasarruf Eğilimleri Araştırması’nın 2025 yılı ikinci çeyrek sonuçlarını açıkladı. NielsenIQ iş birliğiyle gerçekleştirilen araştırmaya göre, Türkiye’de tasarruf sahipliği oranı yüzde 54 seviyesinde gerçekleşti. Bu oran, son dört çeyrektir benzer seviyelerde seyrederek Türkiye genelinde her iki kişiden birinin tasarruf yaptığını ortaya koydu. Tasarruf araçları tercihlerinde yastık altı altın yüzde 35 ile ilk sırada yer alırken, yastık altı TL/döviz yüzde 28 ile ikinci sırada bulunuyor.

Gençlerde yükseliş dikkat çekiyor

Tasarruf sahibi kitle incelendiğinde, 18-24 yaş grubunda iki çeyrektir süren gerilemenin sona erdiği ve önceki çeyreğe göre 5 puan artışla tasarruf sahipliği oranının yüzde 37’ye ulaştığı görüldü. Tasarrufu olmayan yüzde 46’lık kesim içinde ise yakın zamanda tasarruf etmeyi planlayanların oranı yüzde 25 iken, bu oran 18-24 yaş grubunda yüzde 38 ile ortalamanın 13 puan üzerinde. Ayrıca gençlerde tasarruf etme planı önceki çeyreğe göre 4 puan artış gösterdi.

Düzenli birikim yapanların oranı yüksek

Araştırma sonuçlarına göre tasarruf sahipleri arasında düzenli birikim yapanların oranı yüzde 84 ile yüksek seviyesini koruyor. Düzenli tasarruf edenlerin yüzde 31’i gelirinin yüzde 10’undan azını, yüzde 42’si ise gelirinin yüzde 10 ila yüzde 20’sini birikime ayırıyor. Tasarruf yapma gerekçeleri arasında yüzde 37 ile “geleceğe yatırım” ve yüzde 25 ile “beklenmedik durumlara karşı güvence” öne çıkıyor. Aynı hanede başka bir bireyin de tasarruf yaptığını belirtenlerin oranı ise yüzde 19 ile son üç çeyrektir istikrarlı bir seyir izliyor.

Yastık altı ilk sırada

Tasarruf araçları tercihlerinde yastık altı altın yüzde 35 ile ilk sırada yer alırken, yastık altı TL/döviz yüzde 28 ile ikinci sırada bulunuyor. Bu araçları yüzde 21 ile TL vadeli hesap, yüzde 19 ile hisse senedi/borsa ve yüzde 18 ile altın veya değerli taş/metal hesapları takip ediyor. Erkekler TL vadeli hesap, hisse senedi ve fonlara daha çok yönelirken; kadınların tercihi yastık altı ve altın hesabı oluyor.

Gençlerin tercihleri ise farklılaşıyor: 18-24 yaş grubunda hisse senetleri ve borsa yüzde 28 ile ortalamanın 9 puan üzerinde yer alırken, altın veya değerli taş/metal hesaplarını tercih etme oranı yüzde 29 oldu. Gençlerin yastık altı tercihleri ise genel ortalamanın altında kaldı.

Getiri beklentileri orta vadeye kayıyor

Tasarrufu olanların getiri beklentilerinin yüzde 42 ve yüzde 38 oranlarıyla orta ve uzun vadeye dengeli şekilde dağıldığı görülüyor. Önceki çeyreğe kıyasla getiri beklentilerinin uzun vadeden orta vadeye kaydığı dikkat çekiyor. Katılımcıların yüzde 63’ü finansal dengesini korumak için harcamalarını kontrol ettiğini belirtirken, yatırım ürünleri hakkında bilgi sahibi olduğunu söyleyenlerin oranı yüzde 45 seviyesinde. Erkeklerde bu oran kadınlara kıyasla daha yüksek. Ayrıca katılımcıların yüzde 91’i bankacılık hizmetlerinden yararlanırken, son bir ayda internet veya mobil bankacılık kullananların oranı yüzde 89 ile önceki dönemle benzer gerçekleşti.

“Gençlerin tasarruf alışkanlıklarını güçlendirmeyi hedefliyoruz”

Türk halkı parasını nasıl değerlendiriyor? Yanıt Türkiye’nin Tasarruf Eğilimleri Araştırması'nda...
Tuğçe Bora Kılıç
ING Türkiye Bireysel Bankacılık Genel Müdür Yardımcısı

Araştırma sonuçlarını değerlendiren ING Türkiye Bireysel Bankacılık Genel Müdür Yardımcısı Tuğçe Bora Kılıç, şu ifadeleri kullandı: “Türkiye’de tasarruf alışkanlığının nabzını tutan araştırmamızın son çeyrek sonuçlarını değerli buluyoruz. Veriler, tasarruf sahipliğinin istikrarlı biçimde devam ettiğini, gençlerin ise tasarruf sahipliğinde daha geride olsa da yakın gelecekte tasarruf yapmayı planladığını gösteriyor. Bu tablo, gençlerin tasarrufa yönelmesini destekleyecek yenilikçi araçlara olan ihtiyacı da ortaya koyuyor. ING olarak biz de müşterilerimizin farklı ihtiyaçlarına uygun, erişilebilir ve dijital çözümler geliştirmeye odaklanıyoruz. Bu vizyonun bir yansıması olarak Türkiye’nin Z kuşağına özel ilk yatırım fonu GNZ – Ak Portföy ING Z Kuşağı Fon Sepeti Özel Fonu’nu hayata geçirdik. Genç yatırımcıların sürdürülebilirlik, teknoloji ve toplumsal etki gibi ilgi alanlarına yatırım yapabilmesini sağlayan bu fon hem geleceğe duyduğumuz güveni hem de gençlerle kurduğumuz uzun vadeli iş birliğini simgeliyor. Ayrıca ürünlerimizi, 18-27 yaş arasındaki gençlere yönelik günlük yüksek faiz sunan Turuncu Genç Hesap ile genişlettik. Gençlere yönelik ürünlerimizle, onların finansal yolculuklarına erken yaşta değer katan araçlarla eşlik etmeyi ve tasarruf alışkanlıklarını güçlendirerek sürdürülebilir bir gelecek inşa etmelerine katkı sağlamayı hedefliyoruz.” 

Beyaz yakalıların yeni krizi: Sessiz çatlama!

featured ING Türkiye
1 Beyaz yakalıların yeni krizi: Sessiz çatlama!
Beyaz yakalıların yeni krizi: Sessiz çatlama!
2 Türkiye’de sosyal medya platformlarına erişim sorunu sürüyor
Türkiye’de sosyal medya platformlarına erişim sorunu sürüyor
3 Tamamlayıcı Emeklilik Sistemi'nde tarih belli oldu: Maaşlardan her ay yüzde 3 kesinti yapılacak
Tamamlayıcı Emeklilik Sistemi’nde tarih belli oldu: Maaşlardan her ay yüzde 3 kesinti yapılacak
4 Genç kuşaklar iş hayatında maaştan çok amaç peşinde
Genç kuşaklar iş hayatında maaştan çok amaç peşinde
5 Yurt dışı çıkış harcına zam kararı Resmi Gazete'de yayımlandı...
Yurt dışı çıkış harcına zam kararı Resmi Gazete’de yayımlandı…
Güncel Haberler
Dikkat! Yapay zekayla çok muhabbet "Chatbot Psikozu" yaratabilir...
Dikkat! Yapay zekayla çok muhabbet “Chatbot Psikozu” yaratabilir…
Okula dönüşe hazırlık döneminde kredi başvuruları yüzde 72 arttı...
Okula dönüşe hazırlık döneminde kredi başvuruları yüzde 72 arttı…
Türk halkı parasını nasıl değerlendiriyor? Yanıt Türkiye’nin Tasarruf Eğilimleri Araştırması'nda...
Türk halkı parasını nasıl değerlendiriyor? Yanıt Türkiye’nin Tasarruf Eğilimleri Araştırması’nda…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Online markette ilk adres: Migros Sanal Market
Haberler
Online markette ilk adres: Migros Sanal Market
Marketing Türkiye
9 Temmuz 2025
Haber aramalarında yeni dönem: Google, favori kaynak seçme özelliğini tanıttı
Haberler
Haber aramalarında yeni dönem: Google, favori kaynak seçme özelliğini tanıttı
Nafizcan Önder
13 Ağustos 2025
Etiya, Gartner’ın 2025 Magic Quadrant™ raporunda yer aldı
Haberler
Etiya, Gartner’ın 2025 Magic Quadrant™ raporunda yer aldı
İrem Alimoğlu
1 hafta önce
Efor Holding Ofçay'ı satın aldı
Haberler
Efor Holding Ofçay’ı satın aldı
Sena Tufan
5 Ağustos 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.