
Lush’tan radikal marka aktivizmi: İngiltere’deki tüm mağazalarını Gazze için kapattı
Kozmetik devi Lush, Gazze’deki açlık krizine dikkat çekmek için İngiltere genelinde mağazalarını ve e-ticaret sitesini bir günlüğüne kapattı. Markanın tüm iletişim kanallarında “Gazze’yi aç bırakmayı durdurun, dayanışma için kapalıyız” mesajı paylaşıldı.

Markanın Londra Oxford Street’teki amiral mağazası da Google Haritalar’da “geçici olarak kapalı” olarak işaretlendi. Bu kararın şirkete yaklaşık 300 bin sterlin kaybettireceğini açıklayan Lush kurucusu Mark Constantine, “Kâr yerine Gazze’ye doğrudan yiyecek gönderebilmek güzel olurdu” sözleriyle kararın ardında durdu.
Mesaj hem müşteriye hem hükümete
Lush, web sitesinde yayımladığı açıklamada müşterilerden özür dilerken, “Müşterilerimizin çoğu Gazze’deki durumdan kaygı duyuyor” ifadelerine yer verdi. Şirket, İngiltere hükümetine ise “silah satışlarını durdurma, ölüm ve yıkımı sonlandırma” çağrısı yaptı. Açıklamada ayrıca hükümetin, mağazaların kapalı olduğu gün vergi gelirinden mahrum kaldığına dikkat çekildi.
Aktivizm Lush DNA’sının bir parçası
2024’te 102 milyon ürün üreten ve 690 milyon sterlin ciroya ulaşan Lush, 869 mağazasıyla dünyanın en bilinen kozmetik markaları arasında yer alıyor. Marka geçmişte de sosyal sorumluluk odaklı kampanyalarıyla gündeme gelmişti. “#Spycops” kampanyası, sosyal medya boykotları ve iklim hareketlerine verilen destek bunun öne çıkan örneklerinden bazıları.
Son olarak markanın, Gazze ve Batı Şeria’daki çocukların ruh sağlığı hizmetlerine destek olmak amacıyla satışa sunduğu “Watermelon Slice” sabunuyla topladığı bağış şirket tarihinin de en büyük projelerinden biri olmuştu.
Kaynak: Oksijen
Lahmacun Endeksi’nin Ağustos sonuçları açıklandı: O artık yeni lüks!