
Markalar, satış danışmanlarının en etkili influencer’lar olduğunu keşfediyor!
Markalar, müşterilerle doğrudan temas halinde olan mağaza çalışanlarının, pazarlama stratejilerindeki en değerli içerik üreticileri arasında olduğunu keşfediyor… Bu yeni trend, organik etkileşim ve güvenilirlik arayışındaki markalar için yepyeni kapılar açıyor.
Aerie’nin (American Eagle Outfitters’ın sahibi olduğu bir giyim ve yaşam tarzı perakendecisi ve alt markası) 292 bin takipçili TikTok hesabında düzenli olarak mağaza içi içerikler paylaşılıyor. “Associate Picks” (çalışanların seçimleri) adlı seri kapsamında perakendeci, çalışanlarının en son favori ürünlerini sergiliyor. Aerie’nin CMO’su Stacey McCormick, “Onlara mikrofonu verip yeni gelen ürünler hakkında konuşmalarını istiyoruz. Mezuniyet partisinde, bir randevuda veya arkadaşlarıyla kahvaltıda giymekten hoşlandıkları şeyleri anlatıyorlar” diyor.
Her geçen gün daha fazla marka, mağaza çalışanlarını sosyal medya platformlarında öne çıkarıyor ya da kendi platformlarında marka içeriği oluşturmaları için teşvikler sunuyor. Zira ürünleri en iyi tanıyanlar da en iyi anlatabilecek olanlar da onlar…
Aerie’de içerik, markanın sosyal medya ekibi tarafından mağaza içinde üretiliyor. Mağaza çalışanları gönüllü olarak katılıyor; finansal bir teşvik ya da hediye sunulmuyor. “Özellikle bizim gibi çok mağazası olan bir yer için organize olmak o kadar da kolay değil” diyen McCormick ve markanın çalışanlarını mağaza işlerinden uzaklaştırmaktan kaçındıklarını belirtiyor. Buna rağmen, çalışanların yer aldığı içerikler McCormick’e göre iş sonuçlarına olukça iyi yansıyor.
Mayıs 2024’te başlatılan Aerie’nin “Associate Picks” serisindeki TikTok videoları, markanın en çok izlenen 100 TikTok’unun 34’ünü oluşturuyor ve toplam 3 milyon görüntülenmeye ulaşmış durumda. Temmuz 2024’te bir mağaza çalışanının bir takımı denediği video, son bir yılın en çok izlenen üçüncü içeriği haline gelmiş ve 764 binden fazla izlenme almış. Normalde TikTok kullanıcıları sadece üç saniye sonra kaydırırken, Aerie bu serinin ilgiyi sekiz saniyeden fazla tuttuğunu tespit etmiş.
Çalışanları influencer’a dönüştüren program: “Macy’s Style Crew”
Macy’s gibi kimi perakendeciler, çalışanlarına şirketin sosyal içeriklerine katılımları karşılığında ayrıcalıklar sunuyor. Macy’s’in bu ayrıcalıkları kazanan mağaza çalışanlarına özel programı “Macy’s Style Crew” adını taşıyor. 2017’de başlayan program, başlangıçta yalnızca Macy’s’in kurumsal ve mağaza düzeyindeki çalışanlarını içerirken, zamanla etkileyicileri ve şirket dışı kişileri de kapsayacak şekilde genişlemiş.
Macy’s’in Sosyal Medya İçeriği ve Influencer Pazarlama Kıdemli Direktörü Andrea Port’a, Style Crew’in 300 üyesinin 25’inin Macy’s çalışanlarından oluştuğunu söylüyor. Programın üyeleri yıl ortasında değişirken, bazıları kalmaya devam ediyor.
Çalışanların başvurabilmesi için Instagram veya TikTok’ta en az 1.500 takipçiye sahip olması gerekiyor. Macy’s’in sosyal kanallarında kullanılan içeriklerde yer almaları karşılığında hediye kartları gibi farklı teşvikler sunuluyor.
Port, “Program, mağazalarımızda bulunan ürünler konusunda çalışma arkadaşlarımızı otorite olarak konumlandırmanın bir yoluydu” diyor.
Ulta Beauty’nin “Ulta Beauties” programı
Ulta Beauty de bu alanda “Ulta Beauties” adında bir programa sahip. Programın yöneticisi Stacy Coblentz, “Çalışanlarımız en güçlü etkileyicilerden bazıları ve müşterilerimizin günlük yaşamları üzerinde gerçek bir etki yaratıyorlar” diyor. McCormick ve Port gibi Coblentz de değerin müşterilerin mağaza çalışanlarının içeriğinde gördükleri otantiklik ve güvene dayandığına inanıyor. “Bu kişiler her gün markayı yaşıyor ve soluyorlar” diyor. Coblentz, programın başarısını etkileşim, kazanılan medya değeri ve Ulta Beauty tutkunlarına ulaşma yeteneği temelinde ölçtüklerini belirtiyor. Ayrıca program bir tür işe alım programı olarak da işlev görüyor diyor ve şöyle devam ediyor sözlerine: “Yetenek kazanımı ve büyümeyi başarı olarak görüyoruz. Güzelliğe tutkulu olan ve bunu kariyeri haline getirmek isteyenlere ilham vermek, Ulta Beauty’ye katılmaları için teşvik etmek istiyoruz. Ulta Beauties, mağazalarımızda, dağıtım merkezimizde veya kurumsal ofisimizde çalışmanın ve şirketimizle büyümenin nasıl bir şey olduğuna dair içeriden bir bakış sunuyor.”
Marka yöneticileri için kritik soru şu: Satış danışmanlarının gerçek ve samimi deneyimlerini içeren bu içerikler, profesyonel etkileyicilerin “makyajlı” gönderilerinden daha mı etkili? Veriler, tüketicilerin giderek daha fazla otantiklik aradığını ve mağaza çalışanlarının, markaların kullanabileceği en güçlü iç kaynaklardan biri haline geldiğini gösteriyor.
Kaynak: Digiday