4 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Kanal farklı, senaryo aynı: İzleyici televizyon dizilerinden soğuyor!
Haberler

Kanal farklı, senaryo aynı: İzleyici televizyon dizilerinden soğuyor!

Nafizcan Önder
19 Temmuz 2025
2 dk okuma

Research İstanbul’un toplumun izleme alışkanlıklarını merkeze aldığı yeni araştırmasına yerli dizilere “özgünlük” eleştirisi damga vurdu. İzleyicilerin yarısı yeni yapımların konu çeşitliliğinden şikayetçi; üçte biri ise televizyon ekranını tamamen terk etmiş durumda. Yabancı dizilere yönelenlerin oranı hala düşük olsa da (her 10 kişiden 3’ü) yerli yapımlar için asıl alarm, izleyicinin taze hikaye beklentisini karşılayamamakta çalıyor…

Yerli dizi izleyicisinin “deja vu” hali büyüyor. Research İstanbul’un Temmuz 2025’te 2 bin kişiyle gerçekleştirdiği Türkiye temsili araştırma, izleyicinin ekrana bakışını ve içerik tercihini mercek altına aldı. Katılımcıların yarısından fazlası, son dönemde yayınlanan yerli dizilerin konu çeşitliliğinin az olduğunu düşünüyor. Daha da çarpıcısı: Her iki kişiden biri, artık dijital platform dizilerini televizyon yapımlarına tercih ediyor.

Kanal farklı, senaryo aynı: İzleyici televizyon dizilerinden soğuyor!

Öte yandan, tamamen dizi âleminden uzaklaşanların oranı da azımsanmayacak düzeyde: Katılımcıların üçte biri, artık televizyonu başka eğlenceler için terk ettiğini söylüyor. Her 10 kişiden yalnızca 3’ü yabancı dizileri yerli yapımlara göre daha fazla izlediğini belirtirken yerli yapımlar en çok özgün olmayan senaryoları nedeniyle eleştiriliyor.

Geçmişe kıyasla neden daha az yerli dizi izleniyor?

Araştırmaya göre “daha az yerli dizi izliyorum” diyenlerin sayısı da dikkat çekici düzeyde. Bu katılımcıların neredeyse yarısı, dizilerde “orijinal konu eksikliğini” başlıca gerekçe olarak gösteriyor. Uzayan bölümler ya da tekrar eden yüzlerden çok, aynı senaryoların yeniden ısıtılması seyirciyi uzaklaştırıyor.

Kanal farklı, senaryo aynı: İzleyici televizyon dizilerinden soğuyor!

En çok izlenen diziler…

Kanal farklı, senaryo aynı: İzleyici televizyon dizilerinden soğuyor!

Araştırmanın nostalji bölümünde de çarpıcı sonuçlar yer alıyor. Katılımcıların yarısı Cennet Mahallesi’ni, yüzde 45’e yakını Kurtlar Vadisi’ni, yüzde 40’ın üzerindeki bir kesim ise Bizimkiler ve Avrupa Yakası‘nı en az bir sezon izlemiş. Bu dizilerden hiçbirini izlememiş ya da bir sezonu tamamlamamış katılımcıların oranı ise sadece yüzde 13.

Kaynak: Susam Bülten, Research İstanbul

featured
1 YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları...
YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları…
2 Yapay zeka: Yerimize mi, yanımıza mı oturacak?
Yapay zeka: Yerimize mi, yanımıza mı oturacak?
3 Cumhuriyet vurgusu dijitalde artıyor, geleneksel medyada geriliyor!
Cumhuriyet vurgusu dijitalde artıyor, geleneksel medyada geriliyor!
4 Yılın en dikkat çeken Halloween kampanyaları...
Yılın en dikkat çeken Halloween kampanyaları…
5 Zen Pırlanta'nın marka elçisi Jennifer Lopez oldu
Zen Pırlanta’nın marka elçisi Jennifer Lopez oldu
Güncel Haberler
Genart Medya, yoluna Aleph olarak devam ediyor
Genart Medya, yoluna Aleph olarak devam ediyor
Kral Şakir geri döndü: “Dünyalar Karıştı” sinemalarda!
Kral Şakir geri döndü: “Dünyalar Karıştı” sinemalarda!
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Paşabahçe'nin sürdürülebilir yeni ambalajları şimdi raflarda
Haberler
Paşabahçe’nin sürdürülebilir yeni ambalajları şimdi raflarda
Advertorial
3 hafta önce
Meme kanserine dikkat çeken sokak sanatı: “Street Nipples”
Haberler
Meme kanserine dikkat çeken sokak sanatı: “Street Nipples”
Sena Tufan
2 Ekim 2025
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Haberler
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Nafizcan Önder
4 hafta önce
Türkiye’de kahve tüketim alışkanlıkları değişiyor, evde "barista" deneyimi öne çıkıyor!
Haberler
Türkiye’de kahve tüketim alışkanlıkları değişiyor, evde “barista” deneyimi öne çıkıyor!
Marketing Türkiye
10 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.