11 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Moda dünyasına alternatif bir sahne: Dior defilesi bara taşındı
Haberler

Moda dünyasına alternatif bir sahne: Dior defilesi bara taşındı

Sena Tufan
23 saat önce
2 dk okuma

Dior’dan davet alamayan moda eleştirmeni Elias Medini, defileyi Paris’teki bir barda 300 kişiyle birlikte izledi. Sosyal medyadaki çağrısı, Paris Moda Haftası’na yepyeni bir pencere açtı.

Moda dünyasına alternatif bir sahne: Dior defilesi bara taşındı

Dior’un yeni Kreatif Direktörü Jonathan Anderson’ın merakla beklenen ilk defilesi geçtiğimiz ay Paris’te gerçekleşti. Les Invalides’in tarihi avlusundaki etkinliğe moda sektörünün önde gelen isimleri katıldı. Ancak Paris’in bir başka köşesinde, bambaşka bir moda deneyimi yaşanıyordu.

Dior’dan davet alamayan moda eleştirmeni Elias Medini, sosyal medya hesabından herkesi bir bara davet etti. “Evde yalnız izlemek istemedim,” diyen Medini, kendi televizyonunu getirerek Le Saint Denis adlı kafeyi bir geceliğine defile alanına dönüştürdü. Etkinlik beklenenden çok daha büyük ilgi gördü: Yaklaşık 300 kişi katıldı. Etkinliğe dair konuşan Medini, “Moda dünyasında herkes çok ciddi, çok mesafeli. Ben bunun aksini göstermek istedim” dedi.

Etkinlikte ne protokol vardı ne de seçilmiş bir davetli listesi. Öğrenciler, genç profesyoneller ve turistler hep birlikte defileyi izledi; alkışladı, eleştirdi, sevindi, şaşırdı.

“Defileye giremediysek, kendi alanımızı yaratırız”

Normandiya’nın küçük bir kasabasında büyüyen Elias Medini için moda, her zaman tutkuyla takip edilen ama uzakta kalan bir dünyaydı. Pandemi döneminde sosyal medyada paylaştığı dürüst yorumlarla dikkat çeken Medini, zamanla markalardan davetler almaya başladı. Ancak eleştirel tavrı nedeniyle geçen yıl Dior hakkında yaptığı bir yorum, davet zincirini kopardı. Medini, bu durumu bir fırsata çevirerek kendi izleme partisini organize etti. O gece, Paris Moda Haftası’nın “içeriden olmayanlar” için de bir alanı olduğunu kanıtladı.

Etkinliğe katılan gençlerin çoğu, defileleri genellikle YouTube ya da sosyal medyadan takip ettiklerini söyledi.

Bu gönderiyi Instagram'da gör

Lyas (@ly.as)'in paylaştığı bir gönderi

Kaynak: New York Times

Marka fabrikası İtalya’nın sırrı: Gelenekten geleceğe…

dior featured
1 Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
2 Zeren Group Holding, Alfemo’yu satın aldı...
Zeren Group Holding, Alfemo’yu satın aldı…
3 YouTube Premium'un "ücretsiz deneme" kampanyasına Reklam Kurulu'ndan ceza...
YouTube Premium’un “ücretsiz deneme” kampanyasına Reklam Kurulu’ndan ceza…
4 Yapay zeka Grok'a erişim engeli getirildi
Yapay zeka Grok’a erişim engeli getirildi
5 İş dünyasında haftanın atamaları (27 Haziran-4 Temmuz)
İş dünyasında haftanın atamaları (27 Haziran-4 Temmuz)
Güncel Haberler
EspressoLab'in yeni uygulaması: EslabFinder ya da "EslabTinder"!
EspressoLab’in yeni uygulaması: EslabFinder ya da “EslabTinder”!
Ferrero, kahvaltılık gevrek devi Kellogg'u satın alacak
Ferrero, kahvaltılık gevrek devi Kellogg’u satın alacak
Jane Birkin’in orijinal Hermès çantası 10 milyon dolara satıldı
Jane Birkin’in orijinal Hermès çantası 10 milyon dolara satıldı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Babalar Günü'nü kutlayan markalar!
Haberler
Babalar Günü’nü kutlayan markalar!
Sena Tufan
4 hafta önce
Didem Namver, Effie Europe final jürisinde görev alacak
Haberler
Didem Namver, Effie Europe final jürisinde görev alacak
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
TikTok'ta Morning Shed akımı: Güzellik için Hannibal Lecter'a dönüşmek...
Haberler
TikTok’ta Morning Shed akımı: Güzellik için Hannibal Lecter’a dönüşmek…
Sena Tufan
31 Mayıs 2025
Sosyal girişimciler görünmeyen etkiyi görünür kıldı: İşte yılın sosyal girişimleri
Haberler
Sosyal girişimciler görünmeyen etkiyi görünür kıldı: İşte yılın sosyal girişimleri
Marketing Türkiye
4 Haziran 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.