
Popeyes Türkiye’nin “max nezaket”i KFC Kanada’ya ilham mı oldu?
Popeyes Türkiye’nin geçtiğimiz Ekim ayında yayınlanan “Biz Max Nezaket” reklam filmi yayınlandığı dönemde sıra dışı ve eğlenceli kurgusuyla dikkat çekmişti. Avangart bir atmosferde geçen ve geleneksel nezaket kurallarına meydan okuyan reklam filmi “Sizin nezaketinizi yerler” söylemiyle öne çıkıyordu… KFC Kanada’nın dün yayınlanan reklam filmi ise Popeyes Türkiye’nin filmini yeniden gündeme getirdi. İki filmin ortak bir içgörü üzerine kurulmuş olması, görsel dilinden müziklerine dek benzerlikleri “özgünlük” tartışmalarını da beraberinde getirdi. Gelin iki reklam filmini de birlikte izleyelim…
Popeyes Türkiye’nin ikiz kardeşlerin mürebbiyeleriyle sofra adabı dersi gördüğü sahnelerle başlayan filmi, Popeyes lezzetleri masaya geldiği anda görgü kurallarının bir kenara bırakılmasıyla doruğa ulaşmıştı. Herkesin tekrar “zarif” haline döndüğü final sahnesinde ise mürebbiyenin “Sizin nezaketinizi yerler” repliği akıllarda kalmıştı.
Ancak dün KFC Kanada’dan gelen yeni bir reklam filmi, bu hikâyeyi yeniden gündeme taşıdı.
“Sorry, Manners” başlıklı kampanya, sofra adabına tatlı-sert bir başkaldırı niteliğinde. “Finger Lickin’ Good” mottosunu merkeze alan film, kızarmış tavuğun kibarca değil, KFC usulü yani elle yenmesi gerektiğini esprili bir dille vurguluyor.
Ama dikkatli gözlerden kaçmayan bir detay var: İki kampanyanın da hem içgörüsü hem de görsel dili hayli benzer. Zarif sofralar, aniden kontrolden çıkan yemek ânı, eskiye dönüş ve ironiyle biten final… Üstelik KFC Kanada’nın filmini yöneten Martin Werner’in Türkiye’de de birçok reklam projesinde yer almış olması, “esinlenme” iddialarını daha da güçlendiriyor…
Bu noktada pazarlama dünyasında akıllara gelen soru şu: İlham mı alındı, tesadüf mü yaşandı yoksa bu sadece yaratıcı zihinlerin aynı sofrada buluşması mı?