
Sosyal medyanın lider markaları açıklandı!
Markalar, dijitalde öne çıkmak ve hedef kitleleriyle sürdürülebilir bir bağ kurmak için sosyal medyada daha stratejik ve yaratıcı adımlar atıyor. Etkileşim gücü yüksek içerikler üretmek, doğru zamanda doğru mesajı vermek ve topluluklarla çift yönlü iletişim kurmak artık dijital başarının temel taşları arasında. SocialBrands’in sunduğu performans verileri; kampanyaların etkinliğini artırmak, stratejileri optimize etmek ve pazarlama faaliyetlerini daha verimli hale getirmek isteyen markalar için güçlü bir yol gösterici niteliğinde. Peki, geride bıraktığımız ay sosyal medyanın zirvesinde hangi markalar yer aldı? Gelin birlikte inceleyelim…
SocialBrands, her ay Türkiye’nin en kapsamlı sosyal medya performans incelemesiyle en başarılı markaları belirliyor. Hesaplama algoritmasında takipçi sayısı, takipçi artışı, büyüme oranı, paylaşılan iletiler ve türleri, elde edilen etkileşimler ve türleri, ileti başına etkileşim, hayran sayısına oranla etkileşim, hashtag ve mention kullanımı gibi birçok farklı veri yer alıyor.
1–30 Haziran dönemine ait verilere göre; savunma sanayii alanındaki dijital iletişimini sürdüren Aselsan, tüm platformlarda sergilediği istikrarlı performansla SocialBrands Temmuz Ayı Top100 Listesi’nin zirvesinde yer aldı.
Baykar, teknolojik gelişmelerini yansıtan içerikleriyle sosyal medya kullanıcılarının ilgisini çekerek listenin ikinci sırasına yerleşti. Üçüncü sıradaki Roketsan ise, savunma sanayiine yönelik yenilikçi çözümlerini öne çıkaran paylaşımlarıyla yüksek etkileşim elde etti.
İşte SocialBrands Temmuz Ayı Top100 Listesi’nin ilk 10’unda yer alan markalar

Sosyal medyada en çok Babalar Günü iletişimi dikkat çekti
Markalar, her yıl olduğu gibi bu yıl da Babalar Gününü özel olarak kutladı. Babalar Günü hakkında SocialBrands hesaplamasında yer alan marka hesaplarından yapılan 7 bine yakın paylaşım toplamda 1 milyondan fazla etkileşim elde etti.
Boyner, Babalar Gününü, sürpriz yapan bir kızın babasıyla geçirdiği duygusal anları anlatan filmle kutladı. “Babalarımızın bir pazarı var” mesajıyla yayınlanan içerik, izleyenlere sıcak bir baba-kız anısı sundu.
DeFacto, Babalar Gününü, futbolcu Dries Mertens’in hem sahadaki hem de evdeki rollerine odaklanan samimi bir filmle kutladı. Evinde kaleci, stoper ve oyun kurucu olan Mertens’in oğlu Ciro’yla geçirdiği anlar üzerinden tüm babalara teşekkür eden film, “her rolü üstlenen süper babalar” mesajıyla izleyenlerin beğenisini topladı.
Kiğılı, Babalar Günü için Barış Arduç’un rol aldığı dinamik ve eğlenceli bir film yayınladı. Filmde hediye seçimi telaşına eğlenceli bir bakış atan marka, parfümden gömleğe birçok ürünle “Babalar Gününde ne alacağım?” sorusuna pratik ve şık çözümler sundu.
Araştırmanın Metodolojisi

SocialBrands temmuz ayı sonuçları için değerlendirme esnasında binlerce sosyal medya hesabı ve milyonlarca içerik mercek altına alındı.
1-30 Haziran döneminde markaların Facebook, X ve Instagram kanallarındaki takipçi sayıları, büyümeleri, paylaştıkları iletiler ve elde ettikleri etkileşimler gibi birçok farklı veri SocialBrands algoritması tarafından incelenerek en başarılı markalar belirlendi.