30 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Tablet pazarı 2025'e güçlü başladı: Zirvedeki marka değişmedi
Haberler

Tablet pazarı 2025’e güçlü başladı: Zirvedeki marka değişmedi

İrem Alimoğlu
15 Mayıs 2025
2 dk okuma

Küresel tablet pazarı, 2025 yılının ilk çeyreğinde güçlü bir performans sergileyerek geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 8,5 büyüdü ve toplamda 36,8 milyon adet satışa ulaştı. Canalys tarafından yayımlanan rapora göre, bu artışta özellikle Çin’de Ay Yeni Yılı döneminde artan harcamalar ile gümrük vergilerinin tetiklediği talep dikkat çekti.

Pazar liderliğinde ise değişiklik yaşanmadı. Apple, yıllık bazda yüzde 14’lük bir artışla 13,7 milyon adet satış gerçekleştirerek yüzde 37,3’lük pazar payıyla liderliğini korudu. Samsung ise satışlarında yüzde 5,2’lik bir düşüş yaşamasına rağmen yüzde 18’lik pazar payıyla ikinci sıradaki yerini muhafaza etti.

Tablet pazarı 2025'e güçlü başladı: Zirvedeki marka değişmedi

Çeyreğin en dikkat çeken markası ise Xiaomi oldu. Satışlarını yıllık bazda yüzde 56,1 oranında artırarak 3,07 milyon adede çıkaran şirket, yüzde 8,3’lük pazar payına ulaştı ve Lenovo’yu geride bırakarak üçüncü sıraya yükseldi. Çin’de güçlü bir performans sergileyen Huawei ise küresel ölçekte yaşadığı düşüş nedeniyle beşinci sıraya geriledi.

Rapora göre, 2025’in geri kalanında tablet satışlarında büyük bir artış beklenmiyor. Cihazların kullanım ömrünün uzaması ve ticari belirsizlikler, genel büyümeyi sınırlayabilir. Ancak eğitim kurumlarının gerçekleştirdiği toplu alımların, pazar üzerindeki olumlu etkisini sürdüreceği öngörülüyor.

Pandemi sonrası dönemde tablet yeniden popüler oldu

Tablet pazarındaki büyüme, tüketicilerin mobil cihaz tercihlerindeki değişimi yansıtıyor. Özellikle pandemi sonrası dönemde hibrit çalışma ve uzaktan eğitim uygulamalarının yaygınlaşması, tableti yalnızca bir eğlence aracı değil, aynı zamanda üretkenlik odaklı bir cihaz haline getirdi. Bu dönüşüm, Apple gibi premium markaların liderliğini korumasını sağlarken, Xiaomi gibi fiyat-performans odaklı markaların da hızla yükselmesine zemin hazırlıyor. Önümüzdeki dönemde kullanıcılar, daha uzun ömürlü, çok amaçlı ve ekonomik tablet çözümlerine yönelirken; markalar ise eğitim, iş ve günlük kullanım arasında denge kuran yenilikçi ürünlerle pazardaki konumlarını güçlendirmeye çalışacak.

KFC’den gastronomi sınırlarını zorlayan dondurma!

featured tablet
1 Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
2 ÖTV düzenlemesi Meclis'ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
ÖTV düzenlemesi Meclis’ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
3 Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
4 TGS ve RSF'nin verileriyle Türkiye'nin basın özgürlüğü karnesi...
TGS ve RSF’nin verileriyle Türkiye’nin basın özgürlüğü karnesi…
5 Ünlüler sosyal medyada çaresiz: "Sussan olmuyor susmasan olmaz..."
Ünlüler sosyal medyada çaresiz: “Sussan olmuyor susmasan olmaz…”
Güncel Haberler
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil...
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil…
Çin'de yapay zeka yeşil sahaya indi: Robotlar 3’e 3 futbol maçı yaptı
Çin’de yapay zeka yeşil sahaya indi: Robotlar 3’e 3 futbol maçı yaptı
Japon bebek bezi markası GOO.N, ekonomik gerekçelerle Türkiye'den çekildi
Japon bebek bezi markası GOO.N, ekonomik gerekçelerle Türkiye’den çekildi
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Yeni kararlarıyla Reklam Kurulu’ndan firmalara net mesaj: Tüketiciyi aldatamazsınız!
Haberler
Yeni kararlarıyla Reklam Kurulu’ndan firmalara net mesaj: Tüketiciyi aldatamazsınız!
Marketing Türkiye
19 Nisan 2025
İş dünyasında haftanın atamaları (12-18 Nisan)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (12-18 Nisan)
Nafizcan Önder
18 Nisan 2025
Kadın liderler kariyer yolculuklarını SheTalks’ta anlattı
Haberler
Kadın liderler kariyer yolculuklarını SheTalks’ta anlattı
Sena Tufan
16 Mayıs 2025
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (2-9 Mayıs)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (2-9 Mayıs)
Sena Tufan
9 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.