
YouTube’un zirvesine “kamp kuranlar” belli oldu
Marketing Türkiye ile MTM Medya Takip Merkezi iş birliğinde hazırlanan “YouTube Rating Report” serisi, bu kez doğaseverlerin favorisi olan içerikleri inceliyor! “Gezi ve Seyahat Kanalları”ndan sonra sırada “Çadır, Kamp ve Karavan Kanalları” var. Peki, YouTube’da macera tutkunları en çok hangi videolara tıklıyor? Zirvede hangi içerik üreticileri yer alıyor? En çok izlenen kamp videoları ve platformun öne çıkan istatistikleri “YouTube Rating Report”ta sizi bekliyor!
Kamp hayatı, kimileri için bir kez deneyimledikten sonra büyük bir tutkuya dönüşüyor. Kimileri kendini karavanla yollara vuruyor, koy koy geziyor, kimileri çadırıyla birlikte doğanın içerisinde kendine kısa süreli yaşam alanları oluşturuyor. Bu tutkunun kameraya yansıyan halleri de YouTube’da izleyicilerle buluşuyor.
Çadır, Kamp ve Karavan Kanalları’nın YouTube izlenmelerine baktığımızda Atik Ailesi’nin kelimenin tam anlamıyla zirveye de kamp kurduğunu söylemek mümkün. Aylık 15 milyona yakın izlenme alan Atik Ailesi, toplam izlenme sayısı 1 milyarı aşan tek kanal konumunda.
Çadır, Kamp ve Karavan Kanalları kategorisinde toplam izlenme sayısına göre ilk 10 kanal sıralandığında 10 kanalın tamamının da çiftler tarafından yönetildiği görülüyor. “Güneşin Peşinde” içerikleri bir kadın tarafından üretilen tek kanal olarak dikkat çekerken aylık abone artışı (2.967) ve aylık izlenme (712.619) listelerinde ilk 9 arasında yer alıyor.
En çok aboneye sahip olan kanalları incelediğimizde Cemal Açar 914 bin aboneyle listenin ikinci sırasında yer alırken 365 Gün Doğadayız kanalı da 627 bin takipçiyle üçüncü sırada karşımıza çıkıyor.
Video başına en çok izlenen kanallar arasında ise 843 bin izlenmeyle Seyyarhane, Atik Ailesi’nin ardından ikinci sırada gelirken Ramble Soul 657 bin izlenmeyle üçüncü oluyor.
İşte “YouTube Rating Report: Çadır, Kamp ve Karavan Kanalları” sonuçları







Araştırmanın Metodolojisi
Marketing Türkiye için MTM – Medya Takip Merkezi’nin gerçekleştirdiği Tüm Zamanlar Çadır, Kamp ve Karavan Kanalları YouTube Rating Report’ta; yalnızca YouTube’ta çadır, kamp ve karavan deneyimlerine odaklanan kanallar esas alındı. 30 Nisan 2025 ve öncesinde Türkiye’deki kullanıcıları hedefleyen ve dili Türkçe olan kanallar değerlendirilirken kanalın basın meslek ilkeleri ve kanunlara uygun nitelikte olunması gözetildi.
Rapora ilişkin detaylı analize MTM – Medya Takip Merkezi’nden ulaşabilirsiniz…