19 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Haberler

Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!

İrem Alimoğlu
4 Mayıs 2025
2 dk okuma

2024 yılı; giyim, aksesuar ve ayakkabı alışverişlerinde hem harcama alışkanlıklarının hem de ürün tercihlerinin yeniden şekillendiği bir dönem oldu. Yüksek enflasyonun etkisiyle tüketiciler daha hesaplı seçeneklere yönelirken, evde geçirilen sürenin artması ev giyimi gibi kategorilerin öne çıkmasına neden oldu. Ipsos Tekstil Paneli verileri, yıl boyunca değişen bu tüketici davranışlarını rakamlarla ortaya koyuyor. Verilere göre tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime, yüzde 19’unu ayakkabıya, yüzde 7’sini ise aksesuarlara ayırdı.

Ipsos Tekstil Paneli verilerine göre, 2024 yılında bireyler kendileri ya da yakınları için ortalama 44 parça giyim, aksesuar ve ayakkabı ürünü satın aldı. Bu alışverişler için kişi başı ortalama harcama tutarı 20 bin 294 TL olarak gerçekleşti. Yıl boyunca tüketiciler ayda yaklaşık iki kez alışveriş yaptı ve her alışverişte ortalama 746 TL harcama yaptı.

Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!

Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime, yüzde 19’unu ayakkabıya, yüzde 7’sini ise aksesuarlara ayırdı. Yapılan harcamaların yüzde 81’i fiziksel mağazalarda, yüzde 19’u ise online kanallar üzerinden gerçekleşti. Özellikle yılın son çeyreğinde düzenlenen indirim kampanyaları, online alışveriş adetlerinde gözle görülür bir artışa neden oldu.

Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!

2024 yılında giyim, aksesuar ve ayakkabı alışverişlerinde tercih edilen ürünlerin yüzde 43’ü siyah ve beyaz renklerden oluştu. Harcamaların yüzde 13’ü ise hediye amaçlı alımlara ayrıldı. Bu alışverişlerde en çok tercih edilen kategoriler üst giyim ve ayakkabı oldu.

2023 yılının ikinci yarısına kıyasla 2024 yılının ikinci yarısında satın alım adedi en çok artan kategoriler arasında ev giyim ve ev terliği kategorileri ilk sırada yer aldı.

Tüketiciler promosyon ve uygun fiyatlı ürün arayışında

2024 yılında giyim, aksesuar ve ayakkabı ürünleri için kişi başı ortalama 20 bin 294 TL harcandı. Ayda 2 kez alışveriş yapılırken, tek seferde ortalama 746 TL ödendi. 

Yüksek enflasyon sebebiyle, tüketiciler daha fazla promosyon, aktivite ve uygun fiyatlı ürün arayışı davranışını sadece günlük market alışverişlerinde değil, giyim, aksesuar ve ayakkabı pazarı harcamalarında da gösterdi. Özellikle büyük indirim kampanyalarının olduğu, yılın son çeyreğinde gördüğümüz alışveriş artışı da bu durumu destekledi. 

Son yıllarda yükselen bir trend olan evde daha çok zaman geçirme ve ev hayatının canlanması konusuna paralel olarak ev giyim ve ev terliği kategorileri adet olarak büyüyen kategorilerde ilk sırada yerini aldı. 

Aynı zamanda bu ürünlerin fiyat olarak görece düşük kategoriler olması da yüksek enflasyon ortamında büyüme için kolaylaştırıcı bir etken oldu.

Araştırmanın metodolojisi:

Ipsos Tekstil Paneli, Ocak – Aralık 2024 dönemini kapsamaktadır. Türkiye genelinde 15 yaş ve üzeri, yılda en az iki kez giyim, aksesuar veya ayakkabı alışverişi yapan bireyleri temsil eden 5.000 kişilik örneklem üzerinden gerçekleştirilmiştir. Temsiliyet, cinsiyet, yaş, sosyo-ekonomik statü ve bölgesel dağılıma göre sağlanmıştır.

Evlenecek çiftler için seferberlik başladı: Hangi marka ne kadar indirim yapacak?

ev giyimi featured
1 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
2 "LEGO ödeneği" yan hak oldu!
“LEGO ödeneği” yan hak oldu!
3 Marka danışmanı Turgay Adıyaman hayatını kaybetti
Marka danışmanı Turgay Adıyaman hayatını kaybetti
4 Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
5 Karaca pazaryeri platformuna dönüştü!
Karaca pazaryeri platformuna dönüştü!
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (13-19 Haziran)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (13-19 Haziran)
En iyiler Brandverse Awards'da Grand Prix'ye uzandı. İşte o kampanyalar...
En iyiler Brandverse Awards’da Grand Prix’ye uzandı. İşte o kampanyalar…
Cannes Lions'un üçüncü gününde Grand Prix'ler sahibini buldu
Cannes Lions’un üçüncü gününde Grand Prix’ler sahibini buldu
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

LEGO yaratıcılıkta vites yükseltti: F1 pilotları LEGO araçlarla yarıştı...
Haberler
LEGO yaratıcılıkta vites yükseltti: F1 pilotları LEGO araçlarla yarıştı…
Marketing Türkiye
7 Mayıs 2025
Dar gelirli gıda harcamalarını kıstı!
Haberler
Dar gelirli gıda harcamalarını kıstı!
Sena Tufan
2 hafta önce
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (25 Nisan-1 Mayıs)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (25 Nisan-1 Mayıs)
Sena Tufan
1 Mayıs 2025
AI çağında liderlik: Problem çözmekten problem tasarlamaya
Haberler
AI çağında liderlik: Problem çözmekten problem tasarlamaya
Marketing Türkiye
20 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.