21 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Şubat ayında TV’de yayınlanan en başarılı reklam filmleri…
Haberler

Şubat ayında TV’de yayınlanan en başarılı reklam filmleri…

Nafizcan Önder
21 Nisan 2025
3 dk okuma

Reklam dünyasında Şubat ayında da markalar, yaratıcı yaklaşımlarla tüketiciyle buluştu. Ulusal televizyon kanallarında yayınlanan kampanyalar; gerek tematik bütünlükleri, gerekse hedef kitleye verdikleri duygusal ve işlevsel mesajlarla dikkat çekti. Adgager ise geliştirdiği reklam analiz teknolojisi AdQ ile markaların televizyon reklamlarını 10’dan fazla farklı kriter üzerinden değerlendirerek ayın en başarılı reklam filmlerini Marketing Türkiye için belirledi. Gelin Şubat ayının en başarılı işlerine birlikte bakalım…

Şubat ayında gerçekleştirilen ölçümde en fazla reklamı bulunan markalar Vodafone, Garanti Bonus, Shell, Turkcell, Korkmaz Porselen, Hasata, Etstur ve Akbank oldu. Ayrıca, Sahibinden.com, MediaMarkt, Arçelik, Doğanay, Finish, Elidor, Burger King, Getir, Domestos ve Coca-Cola gibi geniş kitlelere hitap eden markalar da bu ayın ölçümlerinde yer aldı. Şubat 2025 döneminde test edilen reklam filmlerinin Proje ADQ ortalaması 7.18 olarak verilere yansıdı.

Şubat 2025’in en yüksek AdQ Skoru’na sahip ilk 3 reklam filmi

1. Vodafone – Birlikte Mümkün (Proje ADQ: 8.2)

Ana Kategori: Telekom ve BİT (Şubat 2025 Ort.: 7.70)
Alt Kategori: Telekomünikasyon Hizmetleri

Vodafone’un birlik, umut ve teknoloji temalı kampanyası, ayın en yüksek Proje ADQ skorunu elde ederek zirveye yerleşiyor. Reklamda Malatya Orduzu’nun genç voleybolcuları, Vodafone 5.5G teknolojisi sayesinde idolleri olan Filenin Sultanları ile aynı sahada buluşuyor. Reklam, bir hayalin nasıl teknolojiyle birlikte mümkün hâle geldiğini anlatıyor.
Prodüksiyonunu Anima İstanbul’un üstlendiği VML Türkiye imzası taşıyan bu etkileyici kurgu, projeyi özellikle dikkat çekicilik, farklılık, marka uyumu, ikna edicilik ve aidiyet duygusu alanlarında öne çıkarıyor. “Önceden izlenme” oranının yüksekliği, reklamın daha önce izlenmiş ve hatırlanmış olduğunu gösteriyor. Marka algısında “Kahraman” konumlandırmasına hizmet eden proje AdQ Norm Skalası kapsamında “Başarılı Performans” seviyesinde karşılık buluyor.

2. Shell – Taşıt Tanıma Sistemi (Proje ADQ: 7.8) 

Ana Kategori: Toptan ve Perakende (Şubat 2025 Ort.: 7.36) 
Alt Kategori: Benzin ve Motorin

Shell, 1996’dan bu yana sunduğu Taşıt Tanıma Sistemi’ni, ünlü oyuncu Engin Akyürek’in yer aldığı mizahi ve sıcak bir anlatımla ekranlara taşıyor. BLAB & Concept imzalı reklam filminde, kullanıcıların araçtan inmeden kolayca ödeme yapabileceği bir sistem tanıtılsa da istasyonlara gelindiğinde “inmek için her zaman iyi bir sebep olduğu” mesajı veriliyor.
Kurgunun içten ve esprili tonu, farklılık, dikkat çekicilik ve marka uyumu gibi alanlarda projeyi öne çıkarıyor. Proje ADQ skoru, alt kategori ortalamasının 0.3 puan, ana kategori ortalamasının 0.44 puan ve Şubat genel ortalamasının 0.62 puan üzerinde yer alıyor. Ayrıca marka ortalamasının da 0.2 puan üzerinde performans sergiliyor. Reklamın daha önce izlenmiş olması, hatırlanabilirliğini güçlendiriyor. Marka algısında “Eğlenceli” algısı yaratan bu proje, “Başarılı Performans” norm skalasına yerleşiyor.

3. Sahibinden.com – Yepyeni Bi’Şey (Proje ADQ: 7.8)

Ana Kategori: Hizmet (Şubat 2025 Ort.: 7.60)
Alt Kategori: E-Ticaret (Alış-Satış)

Kullanıcı deneyimi ve dijital kolaylık mesajını öne çıkaran reklam filmi, sade dili ve sıcak anlatımıyla dikkat çekiyor. Rafineri imzası taşıyan proje ADQ skoru, alt kategori ortalamasının 0.6 puan, genel ortalamanın 0.62 puan ve marka ortalamasının 0.5 puan üzerinde. Ana kategori ortalamasının 0.2 puan altında kalmasına rağmen reklam filmi; “önceden izlenme” oranı, “beğeni düzeyi” ve “ikna edicilik” gibi alanlarda güçlü sonuçlar veriyor. Marka algısında “Hükümdar” konumlandırmasına hizmet eden kampanya, “Başarılı Performans” kategorisinde yer alıyor.

Şubat ayının en başarılı 10 reklam filmi sıralamasına giren diğer markalar alfabetik olarak şu şekilde sıralanıyor:

  • ETİ
  • Garanti Bonus
  • Halkbank
  • MediaMarkt
  • Pioli Porcelain
  • Sütaş
  • Tamek

İçten ve hedefe odaklı reklam dili güçlü iletişimin anahtarı

AdQ Pazar Araştırmaları ve İçgörü Uzmanı Alev Bayrak, Şubat 2025 ölçüm sonuçlarını şu sözlerle yorumluyor: “Bu ay ölçümlediğimiz kampanyalarda özellikle duygusal temasın, fark yaratan projelerde belirleyici olduğunu gördük. Özellikle toplumsal dayanışma duygusunun yükseldiği bu zamanlarda, duygusal içerikler hedef kitlenin gönlünde yer kazanıyor. Vodafone’un ilham veren hikâyesi, Shell’in samimi mizahı ve Sahibinden’in eğlenceli ve sade anlatımı, her biri kendi tonunda ama ortak bir netlikle izleyicide iz bırakmayı başardı. 
Bu projelerin ortak noktası; dikkat çekicilik, ikna edicilik, fark yaratma ve marka uyumu alanlarında gösterdikleri güçlü performans. Özellikle toplumsal temalara ve bireysel faydaya temas eden anlatımların, duygusal etkiyi artırarak izleyicide daha yüksek bağ kurduğunu görmek, iletişim kampanyaları açısından değerli içgörüler sunuyor. Reklamın yarattığı etkiyi yalnızca estetik ve mesaj gücüyle değil, hedef kitleyle kurduğu psikolojik temas üzerinden de değerlendirmek gerekiyor.”

Araştırmanın Metodolojisi

AdQ Endeks Raporları; reklam filmlerinin TRT 1, Kanal D, Show TV, Star TV, CNN TÜRK, TV8 gibi ulusal televizyon kanallarında yayınlandıktan 15 ila 30 gün sonra Adgager platformunda ölçülmesini esas alır.
Her reklam filmi, Adgager üyesi olan 200 farklı tüketici (Gager) tarafından, sesi açık olarak bir kez izlenir ve değerlendirilir. Ölçümleme süreci; hatırlanma, dikkat çekicilik, beğeni, ikna edicilik, marka uyumu gibi 10’dan fazla kriter üzerinden yapılır ve bu kriterlerden elde edilen sonuçlarla ağırlıklandırılarak toplam ADQ skoru hesaplanır. Reklamlar; Proje ADQ, Marka ADQ, Ana Kategori ADQ ve Alt Kategori ADQ skorları ile kıyaslanabilir hâle getirilir.

AdQ Norm Skalası

Skor AralığıSeviye İsmiTanım
9 – 10Yüksek EtkiHedef kitle üzerinde güçlü iz bırakan, hatırlanabilirliği ve marka etkisi çok yüksek reklam kampanyası.
7 – 8,99Başarılı PerformansHedeflere büyük ölçüde ulaşan, dikkat çeken ve marka mesajını net ileten reklam.
5 – 6,99Stratejik UyumMesajı yerinde, hedefle uyumlu. Etkisi yeterli düzeyde, ancak daha yaratıcı ya da duygusal dokunuşla geliştirilebilir.
4,99Düşük PerformansMesajın iletimi, marka uyumu ya da izleyici etkisi açısından belirgin zayıflıklar var.

Adgager AdQ featured
1 TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
2 Japonya'daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
Japonya’daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
3 İş dünyasında haftanın atamaları (9-15 Ağustos)
İş dünyasında haftanın atamaları (9-15 Ağustos)
4 TikTok icadı sözcükler Cambridge Sözlüğü’ne girdi: Skibidi, tradwife, delulu, mouse jiggler...
TikTok icadı sözcükler Cambridge Sözlüğü’ne girdi: Skibidi, tradwife, delulu, mouse jiggler…
5 Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı yol haritasını açıkladı: Tek kullanımlık plastiklere veda!
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı yol haritasını açıkladı: Tek kullanımlık plastiklere veda!
Güncel Haberler
Disney+, Londra metrosunu karakterleriyle ele geçirdi
Disney+, Londra metrosunu karakterleriyle ele geçirdi
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (15-21 Ağustos)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (15-21 Ağustos)
DMM, "Cumhur Reyonu" haberlerinin gerçeği yansıtmadığını açıkladı
DMM, “Cumhur Reyonu” haberlerinin gerçeği yansıtmadığını açıkladı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Aldatma, şantaj ve gizli planlar... Yapay zeka yoldan mı çıkıyor?
Haberler
Aldatma, şantaj ve gizli planlar… Yapay zeka yoldan mı çıkıyor?
İrem Alimoğlu
1 Temmuz 2025
Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
Haberler
Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
İrem Alimoğlu
28 Haziran 2025
Spotify, 2026’da İstanbul’da ofis açacak
Haberler
Spotify, 2026’da İstanbul’da ofis açacak
İrem Alimoğlu
1 gün önce
Epica Awards bu yılın Jüri Başkanını açıkladı...
Haberler
Epica Awards bu yılın Jüri Başkanını açıkladı…
Sena Tufan
2 Temmuz 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.