7 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Persil'den regl lekesi tabusunu yıkan kampanya: "Her leke oyunun bir parçası olmalı"
Haberler

Persil’den regl lekesi tabusunu yıkan kampanya: “Her leke oyunun bir parçası olmalı”

İrem Alimoğlu
22 Mart 2025
2 dk okuma

Persil, yeni kampanyasında genç kızların spor yapmaktan çekinmesine neden olan bir sorunu ele aldı: “Regl lekesi damgası”. Arsenal Kadın Futbol Takımı ile iş birliği yapan Persil ve reklam ajansı MullenLowe UK, regl lekelerini normalleştirerek bu algıyı kırmayı hedefleyen cesur bir kampanya başlattı. “Her Leke Oyunun Bir Parçası Olmalı” adlı kampanya, regl lekelerini sahada görülen diğer lekelerle – toprak, çimen ve ter – aynı düzeyde değerlendirerek, bu tür izlerin çoğu zaman adanmışlık ve azmin sembolü olarak öne çıktığını vurguluyor. Kampanya, bu şekilde geleneksel kalıpları geride bırakmayı ve kızları, her ne zaman olursa olsun, oyuna devam etmeye cesaretlendirmeyi amaçlıyor.

Persil’in araştırmasına göre, 15-18 yaş arasındaki genç kızların yüzde 78’i regl nedeniyle spor yapmayı bırakıyor. Bu kızların yüzde 60’ı, sızıntı ve lekeler konusunda endişe duyduğunu belirtiyor. Ayrıca, yüzde 74’ü spor yaparken regl lekelerinden utandığını, neredeyse yarısı ise bu durumun kaygıya yol açtığını ifade ediyor. Bu korkular, birçok genç kızın sporu tamamen bırakmasına neden olarak, regl dönemiyle fiziksel aktiviteyi engelleyen bir kısır döngüyü pekiştiriyor.

Kampanya kapsamında Arsenal oyuncuları Beth Mead, Leah Williamson, Katie McCabe ve Kim Little’in yer aldığı 50 saniyelik bir filmi de çekildi. Filmde, kadın sporcuların aksiyon anları ve bu süreçte topladıkları farklı lekeler –kan, kir, çimen ve ter– gösteriliyor. Bu, regl lekelerinin neden farklı şekilde değerlendirildiğine dair bir soru ortaya koyuyor.

Arsenal Kadın Takımı’nın desteğiyle güç kazanan kampanya, 16 Şubat 2025’teki Kuzey Londra Derbisi öncesinde Emirates Stadyumu’nda düzenlenen etkinliklerle geniş kitlelere ulaştı. Kampanya kapsamında LED panolarda mesajlar yayımlandı. Persil, bu inisiyatifi ülke çapında Kadınlar Süper Ligi stadyumları, okullar ve spor kulüpleri gibi farklı alanlarda sürdürmeyi planlıyor.

Persil'den regl lekesi tabusunu yıkan kampanya: "Her leke oyunun bir parçası olmalı"
MullenLowe UK

“Her Leke Oyunun Bir Parçası Olmalı” kampanyası, regl döneminin bir sporcunun deneyiminin doğal bir parçası olarak kabul edilmesini ve bunu, kenara çekilmek için bir sebep değil, aksine oyuna devam etmek için bir fırsat olarak görülmesini amaçlayan kültürel bir değişimi teşvik ediyor. Marka, bu konuda eğitici atölyeler ve çevrimiçi kaynaklar sunarak, antrenörler, ebeveynler ve öğretmenlerin genç kızlar için daha kapsayıcı bir spor ortamı yaratmalarına yardımcı olmayı hedefliyor.

Kaynak: DesignTaxi

featured regl
1 Z kuşağı, "doomscrolling"i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Z kuşağı, “doomscrolling”i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
2 Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
3 Sektörün dilemması: Yapay zeka mı, insan dokunuşu mu?
Sektörün dilemması: Yapay zeka mı, insan dokunuşu mu?
4 Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti...
Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti…
5 Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Güncel Haberler
LÖSEV, lösemi farkındalığına müzik ve dansın gücüyle dikkat çekti
LÖSEV, lösemi farkındalığına müzik ve dansın gücüyle dikkat çekti
İş dünyasında haftanın atamaları (1-7 Kasım)
İş dünyasında haftanın atamaları (1-7 Kasım)
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

"Çocuk kozmetik markaları"nın sayısı artıyor. Sektörün yenisi: Yes Day
Haberler
“Çocuk kozmetik markaları”nın sayısı artıyor. Sektörün yenisi: Yes Day
Sena Tufan
23 Eylül 2025
Her 5 sepetten 2’sinde atıştırmalık var!
Haberler
Her 5 sepetten 2’sinde atıştırmalık var!
Sena Tufan
3 hafta önce
Google, 2025’in “Holiday 100” listesini açıkladı: Bu yılın en çok aranan hediye trendleri belli oldu!
Haberler
Google, 2025’in “Holiday 100” listesini açıkladı: Bu yılın en çok aranan hediye trendleri belli oldu!
İrem Alimoğlu
1 gün önce
Golden Drum 2025 finalistleri belli oldu! Türkiye'den çıkan yaratıcı işler 12 kategoride finale kaldı
Haberler
Golden Drum 2025 finalistleri belli oldu! Türkiye’den çıkan yaratıcı işler 12 kategoride finale kaldı
Nafizcan Önder
1 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.