3 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Küresel çapta, akıllı saatlerin satışları ilk kez düştü!
Haberler

Küresel çapta, akıllı saatlerin satışları ilk kez düştü!

Sena Tufan
12 Mart 2025
2 dk okuma

Pazar araştırma şirketi Counterpoint’in son raporuna göre pazar lideri Apple’ın akıllı saat satışları düşüşte… 2024 yılında bir önceki yıla göre yüzde 7 azalan akıllı saat sevkiyatları, Apple Watch’ın popülaritesindeki erozyonun da bir göstergesi. Counterpoint’a göre, Apple’ın yeni cihazlarında beklenen özelliklerin yer almaması ve üst düzey Ultra 3 modelinin piyasaya sürülmeyişi bu düşüşte etkili oldu.

Counterpoint raporuna göre, 2024 yılında bir önceki yıla kıyasla yüzde 7 daha az akıllı saate sevkiyatı yapıldı ve Apple Watch sevkiyatları da aynı dönemde yüzde 19 oranında düştü. Rapora göre bu düşüşün nedeni, Apple’ın piyasaya yeni sürdüğü cihazlarındaki yeni özelliklerin eksikliğini ve söylentilere göre üst düzey Ultra 3 modelinin satışa sunulmaması.

Counterpoint kıdemli araştırma analisti Anshika Jain, “Düşüşün en büyük itici gücü, Ultra 3’ün yokluğunun ve S10 serisindeki minimum özellik yükseltmelerinin tüketicilerin satın alımları ertelemesine yol açtığı Kuzey Amerika oldu” dedi. Apple ayrıca 2023’ün sonlarında ve 2024’ün başlarında ABD’de kanda oksijen seviyesinin izlenmesiyle ilgili tartışmalı bir patent nedeniyle satış ve ithalat yasaklarıyla da karşı karşıya kaldı. Jain’e göre bu da 2024 yılının ilk yarısında satış rakamlarının düşmesine yol açtı. Apple’ın bir önceki yıl yüzde 25 olan pazar payı 2024’ün son üç ayında yüzde 22’ye geriledi.

Akıllı saatlerde heyecan kalmadı

CCS Insight’ın baş analisti Leo Gebbie, “Akıllı saatin yeni ve heyecan verici bir araç olmaktan çıkıp istikrar kazanmaya başladığı bir dönemden geçtik. Yeni özellikler gelmiyor ve bu da satışları canlandırmıyor” değerlendirmesini yaptı.

Genel düşüşe rağmen, Xiaomi, Huawei ve Imoo gibi markaların Çin yapımı akıllı saatlerinin satışlarında geçen yıl büyük bir artış görüldü. Çin’deki satışlar da 2023’ün son çeyreğinden itibaren pazarın yüzde 19’undan yüzde 25’ine yükseldi. Counterpoint’e göre Çin ilk kez Hindistan ya da Kuzey Amerika’dan daha fazla akıllı saat satışı gerçekleştirdi.

2024 yılında akıllı saat pazarını büyütecek tek segment ise çocuklar için akıllı saatler olduğu düşünülüyor. Counterpoint’ten Balbir Singh, “Çocukların akıllı saat segmenti, ebeveynlerin çocuklarının güvenliğinden endişe duymaları ve çocuklarını takip etmek ve onlarla sürekli bağlantıda kalmak istemeleri nedeniyle ilgi görüyor” dedi.

Satışlardaki artışın, yapay zeka özelliklerinin giderek daha fazla benimsenmesi ve daha geniş bir sağlık verisi yelpazesi sağlamaya daha fazla önem verilmesinden kaynaklanacağını tahmin ediyor.

Kaynak: Oksijen

featured
1 İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
2 adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
3 Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
4 YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları...
YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları…
5 Yapay zeka: Yerimize mi, yanımıza mı oturacak?
Yapay zeka: Yerimize mi, yanımıza mı oturacak?
Güncel Haberler
Mariah Carey bu kez Sephora için “It’s Time!” dedi
Mariah Carey bu kez Sephora için “It’s Time!” dedi
Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
E-spor arenasında sürpriz gelişme: İlk Olimpik E-Spor Oyunları iptal edildi
E-spor arenasında sürpriz gelişme: İlk Olimpik E-Spor Oyunları iptal edildi
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

BMW logosunda sessiz dönüşüm
Haberler
BMW logosunda sessiz dönüşüm
Nafizcan Önder
19 Eylül 2025
Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
Haberler
Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
Ali SAYDAM
4 saat önce
Sağlık çalışanları güvende değil! Şiddet vakaları 122 bini aştı!
Haberler
Sağlık çalışanları güvende değil! Şiddet vakaları 122 bini aştı!
Marketing Türkiye
1 Ekim 2025
The Ordinary "Periodic Fable" ile güzellik endüstrisine meydan okuyor
Haberler
The Ordinary “Periodic Fable” ile güzellik endüstrisine meydan okuyor
Sena Tufan
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.