2 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Türkiye’deki Z kuşağı kadınların yüzde 88’i girişimci olmak istiyor
Haberler

Türkiye’deki Z kuşağı kadınların yüzde 88’i girişimci olmak istiyor

İrem Alimoğlu
8 Mart 2025
2 dk okuma

Mastercard, 2025 Dünya Kadınlar Günü’ne özel, kadınların girişimcilik ruhunun evrimini ve karşılaştıkları fırsatları incelediği küresel bir araştırma yayınladı. 41 ülkede 42 binden fazla katılımcıyla yapılan araştırmaya göre genç kadınlar girişimciliğe daha istekli. Türkiye’de kadınların yüzde 60’ı kendini girişimci olarak tanımlarken, Z kuşağında bu oran yüzde 88’e ulaşıyor.

Araştırmaya göre dünya genelinde kadınların yüzde 30’u, erkeklerin yüzde 37’si kendini girişimci olarak görüyor. Türkiye’de ise bu oran kadınlar için yüzde 60 olarak araştırmaya yansırken, EEMEA (Doğu Avrupa, Orta Doğu ve Afrika) ortalamasının da (yüzde 51) üzerinde yer alıyor. Genç nesillerde girişimcilik motivasyonu artarken, Z kuşağı kadınlarında oran dünya genelinde yüzde 71, Türkiye’de ise yüzde 88’e ulaşıyor.

Genç kadınlar girişimciliğe yöneliyor

Z kuşağı kadınlarının iş kurma motivasyonları arasında daha fazla gelir (yüzde 57), finansal bağımsızlık (yüzde 54) ve iş-yaşam esnekliği öne çıkıyor. Milenyum kuşağı kadınları için de benzer sebepler geçerli. Türkiye’de ise kadınların en büyük motivasyonu hayallerini gerçekleştirme arzusu (yüzde 62) olup, iş-yaşam dengesi ve esnek çalışma saatleri de önemli faktörler arasında.

Girişimciliğin önündeki engeller: Finansman ve destek eksikliği

Araştırmaya göre kadın girişimciler için en büyük engel finansman eksikliği. Türk kadınlarının yüzde 40’ı bu sorunu vurgularken, dünya genelinde de benzer oranlar görülüyor. En büyük destek ihtiyaçları ise finansman seçeneklerinin artırılması (yüzde 48), iş becerileri (yüzde 33) ve teknoloji eğitimi (yüzde 29) olarak öne çıkıyor.

Kadın girişimcilerin teknolojiye ilgisi artıyor. Türkiye’de kadın işletme sahiplerinin yüzde 42’si veri ve teknoloji desteği ararken, erkeklerde bu oran yüzde 26. Kadınların yüzde 40’ı yapay zekayı önemli bir beceri olarak görüp işlerinde daha yaygın kullanıyor. Ayrıca, siber saldırılar konusunda erkeklerden daha fazla endişe duyuyorlar (yüzde 52’ye karşı yüzde 30).

“Kadınların desteklendiklerinde fark yarattıklarını görüyoruz”

Türkiye’deki Z kuşağı kadınların yüzde 88’i girişimci olmak istiyor
Yasemin Bedir
Mastercard Doğu Avrupa Bölge Başkanı

Mastercard Doğu Avrupa Bölge Başkanı Yasemin Bedir, Mastercard’ın girişim hızlandırma programı Lighthouse Türkiye’nin 2024-2025 kazananının da bir kadın girişimci olduğunu belirterek şunları söylüyor: “Araştırmamızın da ortaya koyduğu gibi, bölgemiz içinde en büyük girişimcilik ruhuna sahip olan ülke Türkiye. Türkiye’deki kadınların, dünyada benzer zorluklarla mücadele etiklerini, amaçlarına ve hayallerine giden yolda ne kadar azimli olduğunu biliyoruz. Bu araştırma, kadın girişimcilerin kaydettiği ilerlemeye rağmen, hala var olan zorlukları da konuşmamız gerektiğini gösteriyor. Çünkü doğru ağa ulaştıklarında ve desteklendiklerinde kadınların zekalarıyla, cesaretleriyle parladıklarını, ekosistemlerinde fark yarattıklarını görüyoruz.”

Araştırmanın metodolojisi

Mastercard tarafından gerçekleştirilen çalışmanın saha araştırması Opinium tarafından yürütüldü. 16 Aralık 2024 – 3 Ocak 2025 tarihleri arasında 41 ülkede 42 bin 500 kişiyle çevrimiçi anket yapıldı. Girişimci veya kurucu pozisyonunda olan 4 bin 300 kişinin de katıldığı ankete Türkiye’den 500 genel katılımcı ve 100 girişimci dahil edildi. Ankete Avrupa, Asya-Pasifik, Kuzey ve Latin Amerika, Orta Doğu ve Afrika’dan ülkeler katıldı.

featured z kuşağı
1 Havalimanında Labubu operasyonu! 132 oyuncağa el konuldu
Havalimanında Labubu operasyonu! 132 oyuncağa el konuldu
2 Influencer'ların etkileşim oranları düşüyor. Peki neden?
Influencer’ların etkileşim oranları düşüyor. Peki neden?
3 OpenAI CEO'su Sam Altman uyardı: ChatGPT'ye dert anlatanlar, dikkat!
OpenAI CEO’su Sam Altman uyardı: ChatGPT’ye dert anlatanlar, dikkat!
4 Moda dünyasında "AI" krizi! Vogue'un Guess reklamı tartışma yarattı
Moda dünyasında “AI” krizi! Vogue’un Guess reklamı tartışma yarattı
5 Türkiye’ye 4. operatör geliyor!
Türkiye’ye 4. operatör geliyor!
Güncel Haberler
Üstün performansıyla fark yaratan 5 reklam filmi...
Üstün performansıyla fark yaratan 5 reklam filmi…
"Influencer Marketing"i en etkin kullanan markalar hangileri?
“Influencer Marketing”i en etkin kullanan markalar hangileri?
Sosyal medyada tepki çeken 11 reklam kampanyası...
Sosyal medyada tepki çeken 11 reklam kampanyası…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Labubu çılgınlığı Pop Mart’ın kârını yüzde 350 artırdı
Haberler
Labubu çılgınlığı Pop Mart’ın kârını yüzde 350 artırdı
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Yuvadan uçan fikirler ödüle dönüştü: Brandverse Awards Ödül Töreni 18 Haziran'da…
Haberler
Yuvadan uçan fikirler ödüle dönüştü: Brandverse Awards Ödül Töreni 18 Haziran’da…
Sena Tufan
10 Haziran 2025
İletişim ajansları kendi söküğünü dikebiliyor mu?
Haberler
İletişim ajansları kendi söküğünü dikebiliyor mu?
Marketing Türkiye
7 Haziran 2025
Unilever, dondurma kategorisini ayırdı, The Magnum Ice Cream Company resmen kuruldu
Haberler
Unilever, dondurma kategorisini ayırdı, The Magnum Ice Cream Company resmen kuruldu
İrem Alimoğlu
3 Temmuz 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.