21 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Amazon, Temu’ya meydan okuyor: Haul küresel pazara açılıyor
Haberler

Amazon, Temu’ya meydan okuyor: Haul küresel pazara açılıyor

Nafizcan Önder
4 Mart 2025
1 dk okuma

E-ticaret devi Amazon, düşük maliyetli ürünlere odaklanan alışveriş platformu Haul’u küresel çapta genişletme planını hızlandırıyor. Kasım 2023’te ABD’de kullanıma sunulan Haul’un, bu yıl içinde Avrupa ve Meksika pazarlarına açılması bekleniyor. Amazon’un bu hamlesi, uygun fiyatlı alışverişin son yıllardaki en büyük oyuncuları olan Temu ve Shein’e karşı stratejik bir hamle olarak değerlendiriliyor.

Haul: Amazon’un yeni rekabet kozu

Amazon, Haul’u düşük fiyatlı ürünleri tek bir çatı altında toplayan, erişimi kolay bir alışveriş platformu olarak tanımlıyor. Kullanıcılar yalnızca Amazon’un mobil uygulaması üzerinden Haul’a ulaşabiliyor ve çoğu ürün 20 doların altında fiyatlandırılıyor. Platformda, 1 dolarlık kirpik kıvırıcılar, 2,99 dolarlık zirkon yüzükler gibi son derece düşük maliyetli moda ve kozmetik ürünleri öne çıkıyor. Bu model, 2000’li yılların başındaki “bir milyoncu” mağazalarının dijital versiyonu olarak yorumlanıyor.

Amazon, Haul’un küresel büyümesini desteklemek için yeni yazılım mühendisleri ve ürün yöneticileri istihdam ediyor. Şirketin uzun vadeli hedefi, platformu daha geniş kitlelere ulaştırarak Temu ve Shein’in fiyat avantajına doğrudan rakip olmak.

Avrupa lansmanı ve sürdürülebilirlik dilemması

Amazon’un Haul’u Avrupa’ya taşıması, sürdürülebilirlik politikaları açısından bazı zorluklar doğurabilir. Şirket, 2023 yılında Avrupa pazarında plastik ambalaj kullanımını büyük ölçüde azaltarak, geri dönüştürülebilir kağıt ve karton ambalajlara geçtiğini açıklamıştı. Ancak Haul’daki düşük maliyetli ürünlerin büyük bir kısmının plastik ambalajlarla satıldığı biliniyor. Bu durum, Amazon’un çevresel taahhütleriyle nasıl bir denge kuracağı sorusunu gündeme getiriyor.

Amazon featured
1 TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
2 Japonya'daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
Japonya’daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
3 İş dünyasında haftanın atamaları (9-15 Ağustos)
İş dünyasında haftanın atamaları (9-15 Ağustos)
4 TikTok icadı sözcükler Cambridge Sözlüğü’ne girdi: Skibidi, tradwife, delulu, mouse jiggler...
TikTok icadı sözcükler Cambridge Sözlüğü’ne girdi: Skibidi, tradwife, delulu, mouse jiggler…
5 Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı yol haritasını açıkladı: Tek kullanımlık plastiklere veda!
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı yol haritasını açıkladı: Tek kullanımlık plastiklere veda!
Güncel Haberler
“Biz Varsak Herkes Tam”: Anadolu Efes’ten toplumsal eşitlik odaklı sosyal sorumluluk adımı
“Biz Varsak Herkes Tam”: Anadolu Efes’ten toplumsal eşitlik odaklı sosyal sorumluluk adımı
Zincir marketlere "Cumhur Reyonu" geliyor
Zincir marketlere “Cumhur Reyonu” geliyor
Sürpriz podyum gerçek ışıltı: Elidor Pembe Halı
Sürpriz podyum gerçek ışıltı: Elidor Pembe Halı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

YouTube Shorts'a yapay zeka destekli araçlar geldi
Haberler
YouTube Shorts’a yapay zeka destekli araçlar geldi
Sena Tufan
4 hafta önce
Online markette ilk adres: Migros Sanal Market
Haberler
Online markette ilk adres: Migros Sanal Market
Marketing Türkiye
9 Temmuz 2025
Krispy Kreme’den "Seçmen Şapka" sürprizi: Tatlı bir ısırıkla Hogwarts evinizi bulun...
Haberler
Krispy Kreme’den “Seçmen Şapka” sürprizi: Tatlı bir ısırıkla Hogwarts evinizi bulun…
İrem Alimoğlu
3 gün önce
Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
Haberler
Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
İrem Alimoğlu
9 Haziran 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.