20 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Türkiye’de çalışan bağlılığı alarm veriyor: Sadık çalışanların oranı sadece yüzde 14!
Haberler

Türkiye’de çalışan bağlılığı alarm veriyor: Sadık çalışanların oranı sadece yüzde 14!

Sena Tufan
23 Şubat 2025
3 dk okuma

Araştırmalara göre, 2024 itibarıyla Türkiye’de çalışan bağlılığı oranı yalnızca yüzde 14. Çalışanların yüzde 61’i “kopuk”, yüzde 25’i ise “tamamen kopuk” çalışıyor. Hal böyle olunca “Sessiz İstifa” da iş dünyasının en önemli gündemlerinden birine dönüşüyor. Bu kritik tablo, çalışan bağlılığını artıracak çözümlerin aciliyetini gözler önüne seriyor. Tam da bu noktada, 2025 İK trendleri, şirketlere bu zorluğun üstesinden gelmeleri için yol gösteriyor.

Son dönemde iş dünyasında sıklıkla gündeme gelen “sessiz istifa” kavramı, çalışanların görevlerini yerine getirirken ekstra sorumluluklardan kaçındığı, motivasyonlarının azaldığı ve işle duygusal bağlarının zayıfladığı bir durumu ifade ediyor. Fiziksel olarak iş yerinde bulunsa da zihinsel ve duygusal olarak işlerinden uzaklaşan çalışanlar, bağlılıkta ciddi bir düşüşün erken sinyalini veriyor. 

Türkiye’de çalışan bağlılığı alarm veriyor: Sadık çalışanların oranı sadece yüzde 14!
İpek Baylav
Edenred Türkiye CHRO’su

Edenred Türkiye CHRO’su İpek Baylav, şirketlerin sürdürülebilir başarısını tehdit eden bu durumun, aynı zamanda insan kaynakları stratejilerinin önemini bir kez daha vurguladığını belirterek, 2025’te fark yaratacak İK trendlerini ele aldı.

Çalışan bağlılığı, 2025 İK trendlerinde ilk sırada

Bağımsız araştırmalar, 2025 İK trendlerinde çalışan bağlılığı ve deneyiminin ilk sırada olacağını gösteriyor. Bunu sırasıyla geleceğin beceri setlerinin belirlenmesi, insan kaynakları dönüşümü, toplam ödüllendirme stratejisiyle iş gücü stratejisi ve analitiği takip ediyor.

“Büyük Kopuş”un ucunda sessiz istifa var

Gallup Küresel İşgücü Raporu’na göre, 2024 itibarıyla Türkiye’de çalışan bağlılığı oranı yalnızca yüzde 14. Çalışanların yüzde 61’i “kopuk”, yüzde 25’i ise “tamamen kopuk” çalışıyor. Her iki çalışandan biri aktif olarak iş arıyor ve işe giren her dört çalışandan biri kısa süre sonra ayrılıyor. Gallup bu durumu, “The Great Detachment” yani “Büyük Kopuş” olarak adlandırıyor.

Konuyla ilgili değerlendirmelerde bulunan İpek Baylav, “Bu sonuçlar, sessiz istifa kavramının iş hayatına gittikçe entegre olduğunu gösteriyor. Özellikle pandemi sonrası çalışma hayatının dinamikleri büyük ölçüde değişti. Çalışanlar artık iş-yaşam dengesi ararken yaşam kalitelerini artıracak çözümler talep ediyor. Dengelerin oldukça hassas olduğu bu dinamik ortamda, insan kaynakları profesyonellerinin sorumlulukları her geçen gün daha da artıyor ve çalışanların beklentilerine etkili bir şekilde yanıt verebilmek için yeni stratejiler geliştirmeleri gerekiyor” diyor.

Çalışan bağlılığını sağlamak yan haklarla başlıyor

Randstad 2024 İK Trendleri Raporu, çalışanların “Bir şirketi çekici kılan nedir?” sorusuna ilk sırada “rekabetçi maaş ve yan haklar” yanıtını verdiğini gösteriyor. Workmonitor’24 Araştırması ise çalışanların yüzde 93’ünün maaş ve yan hakları en önemli konu olarak gördüğünü ortaya koyuyor. Çalışanların yüzde 60’ı bir şirkette kalma ya da ayrılma kararını maaşın yanında yan haklara göre veriyor. Yan hakların mevcut ve yeni yetenekleri şirket bünyesinde tutunduran faktörlerde maaş ve kariyer beklentisinden sonra 3. sıraya yükseldiği görülüyor.

İpek Baylav, “Bu tablo yan hakların, şirketlerin insan kaynakları stratejisinin vazgeçilmez bir unsuru haline geldiğini açıkça ortaya koyuyor. Çalışanların motivasyonunu, mutluluğunu ve verimliliğini doğrudan etkileyen yan haklar, artık maaş kadar değerli. Ancak tercih edilen bir şirket haline gelmek ve mevcut çalışanların motivasyon ve bağlılığını artırma noktasında yan haklar kritik bir öneme sahip olsa da asıl fark yaratan kriter talepleri doğru karşılayan yan hakları sağlayabilmek” değerlendirmesinde bulunuyor.

Yan haklarda 2025 vizyonu; esneklik, çeşitlilik ve büyük yatırımlar

2025 yılında insan kaynakları yönetiminde bağlılık ve devir oranı metriklerinin daha farklı bir perspektifle ele alınması gerektiğini belirterek çalışan bağlılığının sadece mevcut sorunları çözmekle sağlanamayacağını vurgulayan İpek Baylav, tatmin edici maaş ve yan haklara daha fazla yatırım yapılmasının kritik olduğunu ifade ediyor ve sözlerini şöyle sürdürüyor: “2025’te şirketler için fark yaratacak olan, yalnızca yan hakları sunmak değil, çalışanların gerçek ihtiyaçlarına uygun çözümler üretmek olacak. Hem dünyada hem de Türkiye’de şirketleri yan haklar ile tanıştırmış bir kurum olarak, sunduğumuz esnek yan hak çözümleriyle şirketlerin bu bakış açısını değiştirmelerine yardımcı oluyoruz. Çalışanların ihtiyaçlarına ve beklentilerine paralel çözümler sunuyoruz. 30 yılı aşkın deneyimimizle şunu söyleyebiliriz ki, bu yıl Türkiye’de yan haklarla ilgili çok büyük yatırımlara şahit olacağız. Farklı izin türlerinin uygulanması ve esnek çalışma biçimi bu uygulamaların başını çekecek.”

Edenred Türkiye featured
1 Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
2 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
3 Z kuşağı daha az alkol tüketiyor! Peki neden?
Z kuşağı daha az alkol tüketiyor! Peki neden?
4 TEMU Türkiye pazarında!: “1 günde teslimat” dönemi başlıyor
TEMU Türkiye pazarında!: “1 günde teslimat” dönemi başlıyor
5 37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Güncel Haberler
Sanipak’ın sürdürülebilirlik manifestosu: Kadın, çevre ve hijyen
Sanipak’ın sürdürülebilirlik manifestosu: Kadın, çevre ve hijyen
Young Lions, Marketers kategorisinde Türkiye'ye ilk Altın ödül!
Young Lions, Marketers kategorisinde Türkiye’ye ilk Altın ödül!
Watsons Güzellik ve Kişisel Bakım Ödülleri, 11 yıldır tüketicide güven unsuru oluşturuyor!
Watsons Güzellik ve Kişisel Bakım Ödülleri, 11 yıldır tüketicide güven unsuru oluşturuyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Markaların yıldız haritası Google yorumlarında!
Haberler
Markaların yıldız haritası Google yorumlarında!
Marketing Türkiye
20 Nisan 2025
Bundle'ın dublajlı reklam filmi geri döndü!
Haberler
Bundle’ın dublajlı reklam filmi geri döndü!
Nafizcan Önder
18 Nisan 2025
Nike ve LEGO'dan çocukları oyuna ve spora davet eden iş birliği
Haberler
Nike ve LEGO’dan çocukları oyuna ve spora davet eden iş birliği
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Yılın mobil uygulama trendleri...
Haberler
Yılın mobil uygulama trendleri…
Nafizcan Önder
6 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.