24 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
İzleyiciler Super Bowl reklamlarında ne bekliyor?
Haberler

İzleyiciler Super Bowl reklamlarında ne bekliyor?

Sena Tufan
8 Şubat 2025
2 dk okuma

Büyük bir ekonomi yaratan Super Bowl’un finali için 9 Şubat Pazar günü, tüm gözler ABD’de New Orleans’ta olacak. Final mücadelesi kadar merak edilen bir diğer konu ise Super Bowl’da yayınlanacak reklamlar! Yakın zamanda yapılan bir Harris Poll anketi, 2025 Super Bowl reklamverenlerine yönelik izleyici beklentilerini inceledi.

Ankete katılanların yüzde 72’si bu yılki büyük maçı izlemeyi planladıklarını belirtiyor; bu oran, geçen yıl maçı izleyen yüzde 67’lik kesimin üzerinde bir artışa işaret ediyor. Katılımcıların yüzde 75’i bu yılki reklamları izlemek için heyecanlı olduklarını ifade ediyor.

İzleyiciler Super Bowl reklamlarında ne bekliyor?

Pazar araştırma firması Numerator tarafından yapılan farklı bir ankete göre ise katılımcıların neredeyse yarısı (yüzde 44) özellikle Budweiser veya Bud Lite reklamlarını dört gözle bekliyor ve bu oran, diğer tüm markaların önünde yer alıyor.

Bud Lite, geçtiğimiz hafta sonu “Big Men on Cul-De-Sac” adlı reklamını yayınlamıştı.

Meta, Pringles ve Dunkin’ gibi bu yıl Super Bowl reklamlarında mizahı ön planda tutan markalar için iyi haber şu ki: Harris Poll’un Ocak ortasında yaklaşık 1.000 tüketiciyle yaptığı ankete göre, tüketicilerin yüzde 60’ı komik reklamlar istiyor. Tüketicilerin yüzde 40’ı ise farklı içerikte, daha önce yapılmamış reklamlar bekliyor.

Öte yandan izleyiciler, daha ciddi mesajlar içeren reklamlara pek sıcak bakmıyor. Harris Poll’un bulgularına göre, izleyicilerin yalnızca yüzde 19’u Super Bowl yayınında amaç odaklı reklamlar görmek istiyor. Yüzde 12’si ise ciddi reklamları tercih ediyor. Bu durum pek şaşırtıcı değil zira ciddi mesajlar veren markalar, eğlenceli ve ünlü dolu bir etkinlik olarak bilinen Super Bowl’da izleyicilerle bağ kurmakta zorlanıyor.

Örneğin, Nationwide’ın “Ölü Çocuk” reklamı, genç yaşta önlenebilir bir ev kazasında hayatını kaybeden bir çocuğun hayatı kaçırdığını gösteriyordu. Bu reklam, 10 yıl sonra bile hala kötü bir örnek olarak hafızalardaki yerini koruyor.

Harris Poll anketine katılan izleyicilerin neredeyse yarısı (yüzde 47), paketli gıda, içecek ve atıştırmalık şirketlerinin Super Bowl’da reklam vermesi gerektiğini düşünüyor. Bu yılki reklamverenlerin neredeyse bir düzinesi bu kategoride yer alıyor; Lay’s, Pringles, Totino’s Pizza Rolls ve Nerds gibi markalar bunlara örnek.

Benzer şekilde, tüketicilerin yüzde 45’i Uber Eats, Instacart ve DoorDash gibi yiyecek-içecek servisi ve yemek teslimat uygulamalarının reklam vermesi gerektiğini belirtiyor. Öte yandan, izleyicilerin yalnızca yüzde 16’sı fintech ve finans markalarının reklam vermesi gerektiğini düşünüyor.

Ankete katılanların neredeyse dörtte biri (yüzde 23) sigorta şirketlerinin Super Bowl’a reklam vermesi gerektiğini söylüyor. Bir zamanlar Super Bowl reklamcılığının büyük bir kategorisi olan sigorta sektörü, iklim değişikliği ve artan primler nedeniyle son yıllarda gerileme yaşadı. Bu yılın başlarında, pazar günü reklam vermeyi planlayan State Farm da, Los Angeles yangınlarından etkilenen müşterilerine odaklanmak için Super Bowl reklamını iptal ettiğini açıkladı.

Apple’dan davet uygulaması “Apple Invites”

featured
1 Japonya'daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
Japonya’daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
2 TikTok icadı sözcükler Cambridge Sözlüğü’ne girdi: Skibidi, tradwife, delulu, mouse jiggler...
TikTok icadı sözcükler Cambridge Sözlüğü’ne girdi: Skibidi, tradwife, delulu, mouse jiggler…
3 Krispy Kreme’den "Seçmen Şapka" sürprizi: Tatlı bir ısırıkla Hogwarts evinizi bulun...
Krispy Kreme’den “Seçmen Şapka” sürprizi: Tatlı bir ısırıkla Hogwarts evinizi bulun…
4 Zincir marketlere "Cumhur Reyonu" geliyor
Zincir marketlere “Cumhur Reyonu” geliyor
5 ChatGPT'den reklam hamlesi: Sohbetten alışverişe giden yol
ChatGPT’den reklam hamlesi: Sohbetten alışverişe giden yol
Güncel Haberler
Turizmin yeni rotası: Sessiz lüks...
Turizmin yeni rotası: Sessiz lüks…
Markaların iletişim derbisinde ilk yarı sona erdi: Peki, hangi markalar önde?
Markaların iletişim derbisinde ilk yarı sona erdi: Peki, hangi markalar önde?
Türkiye'de gezginlerin yüzde 40'ı seyahat planında yapay zekayı kullanıyor: Memnuniyet yüzde 95!
Türkiye’de gezginlerin yüzde 40’ı seyahat planında yapay zekayı kullanıyor: Memnuniyet yüzde 95!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Z Kuşağı “bakıyor” ama görmüyor!
Haberler
Z Kuşağı “bakıyor” ama görmüyor!
Sena Tufan
21 Temmuz 2025
Robot köpekler ABD'de teslimata başladı
Haberler
Robot köpekler ABD’de teslimata başladı
İrem Alimoğlu
3 Haziran 2025
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (20 Haziran-3 Temmuz)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (20 Haziran-3 Temmuz)
Sena Tufan
3 Temmuz 2025
Yapay zeka kullanan ürünler tedirgin ediyor
Haberler
Yapay zeka kullanan ürünler tedirgin ediyor
Sena Tufan
17 Temmuz 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.