2 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Burak Ertaş: "Dijital reklamcılıktaki dönüşüm derinleşecek"
Haberler

Burak Ertaş: “Dijital reklamcılıktaki dönüşüm derinleşecek”

Marketing Türkiye
12 Ocak 2025
4 dk okuma
Burak Ertaş: "Dijital reklamcılıktaki dönüşüm derinleşecek"
Burak Ertaş
İnteraktif Reklamcılık Derneği (IAB) Yönetim Kurulu Başkanı

Dijital reklamcılığın hızla değişen dinamikleri sayesinde, 2025 heyecan verici bir yıl olacak. Yapay zeka, sürdürülebilirlik, yeni medya kanalları ve reklam modelleri, sektörümüzü bekleyen dönüşümde belirleyici faktörler olacak. Biz de IAB olarak, sektöre ve üyelerimize bu dönüşüme başarılı bir şekilde uyum sağlamalarında yardımcı olmak için çalışmalarımıza 2025’te de hız kesmeden devam edeceğiz.

2024, dijital reklamcılığın hızla dönüşmeye devam ettiği ve tek­nolojik gelişmelerin sektörü ye­niden şekillendirdiği bir yıl oldu. Yapay zeka teknolojilerinin hızla gelişmesi, çerezsiz dijital dünyaya geçiş süreci, sürdürülebilirlik odaklı yaklaşımlar ve yeni med­ya kanallarının yükselmesi, sektörü şekillendirdi. Bu yıl, dijital reklamcılığın geleceğine yön verecek pek çok yenilik ortaya çıktı ve sektör hızla dönüş­meye devam etti.

Türkiye’de Tahmini Medya ve Reklam Yatırımları Raporu’na göre dijital medya yatırımları 2024’ün ilk yarısında yüzde 168,5 artarak 66 milyar 340 bin TL’ye ulaştı ve toplam medya yatırımlarının yüzde 71,2’sini oluşturdu. Bu artış, pazarlama faaliyetlerinde ölçümlenebilir ve raporlanabilir dönüşüm beklentilerinin yükselmesi, performans odaklı reklam araçlarına yönelimin artması ve özellikle e-ticaretin büyümesiyle paralel gerçek­leşti. Ayrıca 2023 yılının ilk yarısındaki deprem ve ekonomik zorlukların etkilerinin geride kalma­sı, sektördeki büyümeyi olumlu yönde destekledi. İkinci yarıda bu etki ortadan kalkmış olsa da di­jital medya yatırımlarında Avrupa’da en hızlı bü­yüyen ülke olma konumumuzu 2024’ün sonunda da sürdüreceğimizi öngörüyoruz.

2024 dijital medya yatırımları içinde en büyük payı video, görüntülü reklamlar ve arama motoru reklamları aldı. Tüketici davranışlarındaki deği­şim ve teknolojik gelişmeler doğrultusunda, diji­tal ses, Connected TV (CTV), oyun içi reklamcılık ve dijital açıkhava ortalamanın üzerindeki büyü­me hızlarıyla öne çıkan mecraları oldu. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın verilerine göre Türki­ye’de, nüfusun yüzde 88’i yani yaklaşık 75 milyon kullanıcısı olan sosyal medya platformlarına ve sosyal medya etkileyicileri (influencer) pazarla­masına yapılan yatırımlar da toplam pasta içinde önemli bir yer aldı.

Dijital reklamcılıkta sürdürülebilirliğin önemi artıyor

Yapay zeka teknolojilerinin gelişimi, dijital rek­lamcılığın her aşamasında önemli bir rol oynama­ya başladı. İçerik üretimi, kişiselleştirme, hedef­leme ve optimizasyon gibi süreçlerde yapay zeka araçları, sektöre büyük yenilikler getirdi. Çerez­siz dünyaya geçiş süreci, sektörün veri yönetimi, hedefleme ve ölçümleme stratejilerini yeniden gözden geçirmesine neden oldu. Bu dönüşüm, sektördeki profesyonellerin yeni teknolojiler ve araçlarla uyum içinde çalışmasını gerektirdi.

Dijital reklamcılıkta sürdürülebilirlik, bu yılın en önemli gündem maddelerinden biri oldu. Reklam ve pazarlama iletişiminin çevresel etkileri daha fazla konuşulmaya başlandı. IAB Türkiye olarak biz de 2023’te imza attığımız IAB Avrupa Sürdü­rülebilirlik Ortak Taahhütnamesi doğrultusunda bu konuda farkındalık ve bilinçlendirme çalışma­ları başlattık.

IAB olarak, sektörümüzün gelişimine katkı sağla­mak amacıyla yıl boyunca düzenlediğimiz etkin­likler büyük ilgi gördü. Organize ettiğimiz fiziksel ve çevrimiçi etkinliklerde, dijital reklamcılığın en güncel trendlerini, tüketici içgörülerini, tek­nolojik gelişmeleri ve başarılı vaka örneklerini tartıştık. Ayrıca, sektör profesyonellerine yönelik eğitimlerimize ek olarak, 10 yıldır düzenlediği­miz UniChallenge+ ve UniChallengeTech eğitim kamplarımızla sektöre genç yetenekler kazandır­maya devam ettik.

Yapay zeka kişiselleştirmeyi artıracak

2025’e yönelik beklentilerimiz, dijital reklamcı­lığın çok daha derinleşen bir dönüşüm sürecine gireceği yönünde. Bahçeşehir Üniversitesi ile ger­çekleştirdiğimiz Türkiye’nin Pazarlama Liderleri Eğilimler Araştırması’na göre, pazarlama strate­jilerinin geleceğinde veri odaklı pazarlama, yapay zeka araçlarının yaygınlaşması, etkinlik ve öl­çümleme ön plana çıkacak. Sosyal medya, video, partner iş birlikleri, arama motoru reklamları ve sosyal medya etkileyicileri pazarlamasına yapı­lan yatırımların artması beklenirken, dijital ses, programatik açıkhava, perakende medya, CTV ve oyun içi reklamcılığın sektördeki paylarının bü­yümesi öngörülüyor.

Yeni medya kanalları ve teknolojiler, 2025’te di­jital reklamcılığın şekil almasına etki edecek. Ya­pay zeka, ajansların ve içerik üreticilerinin üret­kenliğini artırırken, daha kişiselleştirilmiş reklam deneyimleri sunmayı mümkün kılacak. Veri gizli­liği ve şeffaflık, daha sıkı düzenlemelerle ön plana çıkacak. Sosyal ticaretin yükselmesi, yapay zeka etkileyicileri, artırılmış gerçeklik (AR) ve sanal gerçeklik (VR) gibi teknolojilerle geliştirilen yeni reklam formatları, 2025’in en dikkat çeken trend­leri arasında yer alacak. Bu dönüşüm, markaların tüketicilerle etkileşim biçimlerini değiştirecek; yeni reklam fırsatları doğuracak ve sektördeki tüm paydaşların dijital reklamcılığa bakış açıları­nı yeniden şekillendirecek.

2025 heyecan verici bir yıl olacak

IAB olarak, 2025’te de dijital reklamcılık sektörü­nün daha da büyümesi ve gelişmesi için çalışma­larımızı sürdüreceğiz. Sektörün gelişimine katkı sağlamak için etkinlikler düzenlemeye, eğitim programları sunmaya ve dijital reklamcılığın en son trendlerini sektöre aktarmaya devam edeceğiz. 15. kez düzenleyeceğimiz MIXX Awards Türkiye yarışmamız, dijital reklamcılıkta yaratıcılık ve ino­vasyonun iş sonuçları da göz önüne alınarak ödül­lendirildiği bir platform olmaya devam edecek.

Ayrıca, IAB Avrupa ile iş birliği içinde, küresel dijital reklamcılık standartlarını takip etmeye devam edecek ve üyelerimizin bu standartlara uyum süreçlerine destek olacağız. 2025’te dijital reklamcılığın çevresel etkilerini ölçümleme ve iyi­leştirme konularına daha fazla ağırlık vereceğiz. Reklam ve Pazarlama İletişimi Derneği (REPİD) ve diğer sektör dernekleriyle iş birliği içinde sek­törümüzün ortak sorunlarına çözüm üreteceğiz.

Özetle, dijital reklamcılığın hızla değişen dina­mikleri sayesinde, 2025 heyecan verici bir yıl olacak. Yapay zeka, sürdürülebilirlik, yeni medya kanalları ve reklam modelleri, sektörümüzü bek­leyen dönüşümde belirleyici faktörler olacak. Biz de IAB olarak, sektöre ve üyelerimize bu dönüşü­me başarılı bir şekilde uyum sağlamalarında yar­dımcı olmak için çalışmalarımıza 2025’te de hız kesmeden devam edeceğiz.

Marketing Türkiye Almanak 2025 Özel Sayısı’nı okumak için TIKLAYIN!

dijital reklamcılık featured
1 Havalimanında Labubu operasyonu! 132 oyuncağa el konuldu
Havalimanında Labubu operasyonu! 132 oyuncağa el konuldu
2 Influencer'ların etkileşim oranları düşüyor. Peki neden?
Influencer’ların etkileşim oranları düşüyor. Peki neden?
3 OpenAI CEO'su Sam Altman uyardı: ChatGPT'ye dert anlatanlar, dikkat!
OpenAI CEO’su Sam Altman uyardı: ChatGPT’ye dert anlatanlar, dikkat!
4 Moda dünyasında "AI" krizi! Vogue'un Guess reklamı tartışma yarattı
Moda dünyasında “AI” krizi! Vogue’un Guess reklamı tartışma yarattı
5 Türkiye’ye 4. operatör geliyor!
Türkiye’ye 4. operatör geliyor!
Güncel Haberler
Sosyal medyada tepki çeken 11 reklam kampanyası...
Sosyal medyada tepki çeken 11 reklam kampanyası…
Yapay zekanın gözüne giren markalar
Yapay zekanın gözüne giren markalar
İş dünyasında haftanın atamaları (26 Temmuz-1 Ağustos)
İş dünyasında haftanın atamaları (26 Temmuz-1 Ağustos)
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Haberler
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
Marketing Türkiye
10 Haziran 2025
Markalar bu talebe kulak vermeli: Z kuşağı gerçek sahiplik istiyor...
Haberler
Markalar bu talebe kulak vermeli: Z kuşağı gerçek sahiplik istiyor…
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Yapay zeka Türkiye ekonomisine yüzde 1 katkı sunabilir
Haberler
Yapay zeka Türkiye ekonomisine yüzde 1 katkı sunabilir
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Haberler
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Nafizcan Önder
19 Haziran 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.