2 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Coğrafya yeni yıl hayallerinin de kaderi!
Haberler

Coğrafya yeni yıl hayallerinin de kaderi!

İrem Alimoğlu
1 Ocak 2025
2 dk okuma

Twentify Araştırma, yapay zeka destekli platformunu kullanarak Türkiye, Romanya, Hollanda, Kazakistan ve Birleşik Krallık’tan görüşme yaptığı 150 katılımcıya 2024’te yaşadıklarını ve 2025 beklentilerini sordu. Araştırma sonuçları “coğrafyanın” yeni yıl beklentilerini nasıl şekillendirdiğini de gözler önüne seriyor…

Araştırma sonuçları 2024’ün birçokları için adeta bir duygusal kasırga gibi geçtiğini gösteriyor. Araştırmanın yapıldığı ülkeler arasında yer alan Türkiye ve Kazakistan’da ekonomik zorluklar ve küresel krizlerin etkisi sonuçlarda kendini hissettirirken iki ülkede de sağlık sorunları yoğun şekilde dile getirildi. Araştırmanın Hollanda ve Birleşik Krallık ayağında ise kariyer odaklı ve kişisel gelişimle ilgili hikayeler ön planda. Romanya’da ise ailevi ilişkiler ve toplumsal değişimler sonuçlarda dikkat çekiyor. Veriler Romanya ve Birleşik Krallık’taki seçimler ve politik gelişmelerin insanların hayatını doğrudan etkilediğini gösteriyor. 

“2024 tam anlamıyla bir duygu seliydi, dalgalandıkça güçlendim!” (Türkiye, Kadın, 37)

“Hayat her gün bir sürpriz sundu ama biz de onları göğüslemeyi öğrendik!” (Kazakistan, Erkek, 36)

“Bazen bir süper kahraman gibi hissettim, bazen ise sadece battaniyeme sarılmak istedim.” (Romanya, Kadın, 29)

“Çocuklarımın mezuniyeti, müthiş bir mutluluk ve minnettarlık duygusu getirdi.” (Hollanda, Kadın, 60)

Sağlık, herkes için geçtiğimiz seneyi düşününce en başta geliyor. Bununla birlikte ailevi olayların, 2024 yılındaki duygusal yolculuklarda önemli bir rolü var. Yeni doğan çocuklar, mezuniyetler ve kayıplar, insanların hayatlarında derin izler bıraktı.

“Sağlık sorunlarım, hem iş hem de sosyal hayatımı etkiledi.” (Türkiye, Kadın, 37)

“Ailemin desteğiyle sağlık sorunlarımı aşmaya çalıştım.” (Kazakistan, Erkek, 41)

“Yeni doğan bebeğim, hayatımda yeni bir sayfa açtı.” (Kazakistan, Erkek, 44)

2025 için hayaller büyük!

2025’te Türkiye’de sağlık ve huzur arayışları ön planda; Kazakistan’da ise ekonomik istikrar beklentisi hakim. Romanya ve Hollanda’da aile bağlarına ve kişisel gelişime odaklanılırken, Birleşik Krallık’ta topluma katkıda bulunma isteği dikkat çekiyor.

“2025’te hayallerimin peşinden koşacağım, hatta belki biraz da uçacağım.” (Birleşik Krallık, Erkek, 33)

“2025’te sağlığıma odaklanmak ve huzurlu bir yıl geçirmek istiyorum.” (Türkiye, Kadın, 37)

“Bu yıl benim yılım olacak, kesin bilgi!” (Hollanda, Kadın, 41)

“Daha az stres, daha çok başarı ve biraz da yoga.” (Romanya, Kadın, 48)

Yılbaşı ritüellerinde “aile” başta

Yeni yıl kutlamalarında farklı kültürlerin renkli ritüelleri var. Türkiye’de aile buluşmaları, Romanya’da gece yarısı dilekleri, Kazakistan’da geleneksel yemekler ön planda. Hollanda’da meditasyonla dilekler içselleştirilirken, Birleşik Krallık’ta kişisel hedefler belirleniyor. Herkesin kendi sihirli anı var!

“Gece yarısı 12 üzüm yiyorum, şans getiriyor diyorlar. Denemekten zarar gelmez!” (Hollanda, Erkek, 24)

“Ailemle gece yarısı sandalyeden atlayarak dilek dileriz. Bu bizim için yeni yılın en eğlenceli anı!” (Türkiye, Kadın, 31)

“Bir dilek yazıp kağıt gemi haline getiriyorum ve suya bırakıyorum. Çok huzurlu bir an.” (Romanya, Erkek, 44)

2024 yılı, her coğrafyada farklı etkiler bırakan, sağlık, ekonomik zorluklar ve kişisel mücadelelerle dolu bir yıl olarak geride kaldı. İnsanların yaşadıkları deneyimler farklı olsa da geleceğe dair umut ve hayaller evrensel bir bağ oluşturuyor. 2025 ise, yeni başlangıçlar, kişisel hedefler ve toplumsal iyileşme için bir fırsat yılı olarak görülüyor.

2024 Temu’nun yılı oldu! Peki ama neden?

featured Twentify Araştırma yeni yıl
1 Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
2 İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
3 YouTube'dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
YouTube’dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
4 adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
5 Türk genci işin rotasını değiştiriyor: Artık kâr değil, fayda peşindeler...
Türk genci işin rotasını değiştiriyor: Artık kâr değil, fayda peşindeler…
Güncel Haberler
Z kuşağı, "doomscrolling"i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Z kuşağı, “doomscrolling”i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti...
Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Efsane reklamcı Piyush Pandey yaşamını yitirdi
Haberler
Efsane reklamcı Piyush Pandey yaşamını yitirdi
Sena Tufan
5 gün önce
Unilever Türkiye ve Arabistan Gıda Genel Müdürü Şirin Işık oldu...
Haberler
Unilever Türkiye ve Arabistan Gıda Genel Müdürü Şirin Işık oldu…
Marketing Türkiye
9 Eylül 2025
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Haberler
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Nafizcan Önder
3 hafta önce
Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti...
Haberler
Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti…
İrem Alimoğlu
12 saat önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.