4 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Reklam sektöründe devrimsel bir adım: Arçelik’in artık bir ajansı yok, olmayacak da!
Haberler

Reklam sektöründe devrimsel bir adım: Arçelik’in artık bir ajansı yok, olmayacak da!

Marketing Türkiye
25 Aralık 2024
1 dk okuma

Marketing Türkiye Özel: Yılın son günlerine yaklaşırken deyim yerindeyse pazarlama sektörü için devrimsel bir adım attı Arçelik. Öyle ki dev markanın attığı bu adım istenilen sonucu verirse reklamveren-ajans ilişkileri açısından da yeni bir dönemin kapılarını aralayabilir.

Malum, sektörün en büyük reklamverenlerinden Arçelik… Hal böyle olunca bugüne kadar hep en büyük reklam ajanslarıyla uzun soluklu iş birlikleriyle kampanyalarını şekillendirdi. Ancak bu “uzun soluklu” iş birliklerinin sonu geldi! Zira Arçelik Türkiye, Kıdemli Pazarlama Direktörü Mehmet Tüfekçi’nin fikir babası olduğu yeni bir sürece giriyor ve bu yeni süreçte marka hiçbir ajansla “sürekli olarak” çalışmayacak. Marka bu cesur kararı tam da 70. yıl kutlamalarının arifesinde almış.

Uzun süredir birlikte çalıştığı Havas İstanbul ile yolları ayıran Arçelik yeni dönemde her yeni proje için dört ayrı ajanstan teklif alacak ve bu ajanslar arasından seçtiğiyle projeyi gerçekleştirecek.
Marka böylece tam da 2025 bütçelerinin konuşulduğu bugünlerde, proje üretmediği dönemler için ajansına fee ödemekten de kurtulmuş olacak.
“Her defasında farklı bir ajansla çalışmak strateji bütünlüğüne zarar verip marka açısından kişilik bölünmesine yol açmaz mı?” diyenleri duyar gibiyiz…

Ancak marka bu olası soruna da bir çözüm bulmuş. Ajanslarla proje bazlı çalışacak olan Arçelik iş stratejiye gelince Sharpcake ile uzun soluklu bir süreç için el sıkışmış.

Değişim ve dönüşümün merkezi konumunda olan pazarlama sektöründe her şey bu denli hızlı form değiştirirken reklamveren-ajans ilişkilerinde de bir kırılma bekleniyordu. Zira mevcut yapı yeni dönemin ihtiyaçlarını karşılamaktan hayli uzak.

Elbette proje bazlı çalışma yeni bir uygulama değil, ancak Arçelik gibi bir devin de proje bazlı çalışmaya geçmesi sektördeki dengeleri değiştirecek nitelikte…

Ancak çözüm Arçelik’in izlediği yol mu olacak, bunu hep birlikte göreceğiz…

Sektöre hayırlı olsun…

1 Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
2 İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Haziran)
İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Haziran)
3 Beyaz yakalının sessiz çığlığı: "Tükenmişlik"ten kaçış var mı?
Beyaz yakalının sessiz çığlığı: “Tükenmişlik”ten kaçış var mı?
4 Çalışanlar, yapay zeka kullandığını yöneticilerinden neden gizliyor?
Çalışanlar, yapay zeka kullandığını yöneticilerinden neden gizliyor?
5 Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Güncel Haberler
Orman yangınları yükselen yeni küresel risk 
Orman yangınları yükselen yeni küresel risk 
Yaz tatili hava trafiğini canlandırdı: En yoğun havalimanı Sabiha Gökçen
Yaz tatili hava trafiğini canlandırdı: En yoğun havalimanı Sabiha Gökçen
Meta’nın yapay zeka karakterleri cesur çıktı. İlk mesajı onlar atacak!
Meta’nın yapay zeka karakterleri cesur çıktı. İlk mesajı onlar atacak!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Inditex yaza durağan başladı: Satışlar düşüyor, küresel büyüme hedefi sürüyor!
Haberler
Inditex yaza durağan başladı: Satışlar düşüyor, küresel büyüme hedefi sürüyor!
Nafizcan Önder
3 hafta önce
RepMan ve FutureBright'tan stratejik iş birliği: İtibar araştırmalarında yeni dönem...
Haberler
RepMan ve FutureBright’tan stratejik iş birliği: İtibar araştırmalarında yeni dönem…
İrem Alimoğlu
20 Mayıs 2025
Tesla’dan “Robotaxi” hamlesi: İlk sürüşe geri sayım başladı
Haberler
Tesla’dan “Robotaxi” hamlesi: İlk sürüşe geri sayım başladı
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Siber saldırılar şirketlerin değerini yüzde 27 oranında düşürebiliyor!
Haberler
Siber saldırılar şirketlerin değerini yüzde 27 oranında düşürebiliyor!
Sena Tufan
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.