20 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
LinkedIn'de ilgi çekici gönderi nasıl yazılır?
Haberler

LinkedIn’de ilgi çekici gönderi nasıl yazılır?

Sena Tufan
8 Aralık 2024
2 dk okuma

Kuşkusuz LinkedIn profesyoneller için sadece bir sosyal medya platformu değil aynı zamanda fikirlerin ve fırsatların bir araya geldiği bir alan. İster mükemmel adaylar arayan bir işe alım uzmanı, ister kariyer değişikliği düşünen bir profesyonel, ister kendini kanaat önderi olarak konumlandırmak isteyen bir kişi olun… LinkedIn’de sesinizi duyurmak görünürlüğünüzü artırabilir ve sizi öne çıkararak yeni fırsatlara kapı aralayabilir.

Amerika merkezli dijital pazarlama ajansı Jalydew CEO’su Jen Dewar da bu noktadan hareketle LinkedIn hesabından, “LinkedIn akışında ilgi çekici bir gönderi nasıl yazılır?” konulu bir makale kaleme aldı. İşte o makaleden öne çıkan notlar…

Başarıya hazırlık

Çok iyi yazılmış bir LinkedIn paylaşımı bile, eğer bağlı bir topluluk oluşturmak ve uzmanlığınızı göstermek için çaba göstermediyseniz, beklenen etkiyi yaratmayabilir. Paylaşımlarınızın LinkedIn’de karşılık bulabilmesi için bu konuya odaklanmanız şart.

Profilinizi tamamlayın

Haftada iki kez paylaşım yapan LinkedIn üyelerinin profil görüntülemeleri 5 kata kadar daha fazla oluyor. Profilinizi tamamlayarak hem güvenilirliğinizi sergileyin hem de profilinizi ziyaret edenlerin sizi daha iyi tanımasına olanak tanıyın.

Önerilen LinkedIn profil bölümleri:

  • Profil fotoğrafı
  • Konum
  • Sektör
  • Eğitim
  • Pozisyon
  • Yetenekler
  • Özet

Paylaşım ayarlarınızı kontrol edin

LinkedIn, paylaşımlarınızın kimler tarafından görülebileceğini kontrol etmenize olanak tanır. Paylaşım ayarlarınızı herkesin paylaşımlarınızı görmesine ve yorum yapmasına izin verecek şekilde ayarlamak, erişiminizi artırır ve daha fazla etkileşim elde etme şansınızı yükseltir.

Ağınızı genişletin

LinkedIn ağınızı genişletmek, hem kişisel hem de profesyonel düzeyde tanıştığınız insanlarla iletişimde kalmanın etkili bir yoludur. Sizin paylaşımlarınız onların akışında görünürken onların paylaşımları da sizin akışınızda yer alacaktır. Bu durum, erişiminizi ve etkileşiminizi artırmak için harika bir fırsat sunar.

Topluluğunuzla etkileşim kurun

Karşılıklı etkileşim LinkedIn’de profesyonel ilişkiler kurmanın en iyi yollarından biri. Bağlantılarınızın paylaşımlarınıza ilgi göstermesini istiyorsanız, onların içerikleriyle de etkileşimde bulunmaya başlayın. Bu, karşılıklı ilişkilerinizi güçlendirmeye yardımcı olur.

Kendi sesinizi bulun

LinkedIn akışınızı incelerken, bağlantılarınızın ilgilendiği konulara, sordukları sorulara ve mevcut içeriklerin bu ihtiyaçlara nasıl yanıt verdiğine dikkat edin. Uzmanlığınızla ağınızın ilgileri arasında bir denge kurarak, LinkedIn topluluğuna değer katan kendi benzersiz sesinizi oluşturun.

Bilgi ve öneri paylaşın

Paylaşım yapmaya hazır olduğunuzda, bilgi birikiminizi, deneyimlerinizi ve bakış açınızı paylaşmaya odaklanın. İşte LinkedIn’de sıklıkla ilgi gören bazı popüler konu başlıkları:

  • Kariyer ipuçları veya deneyimlerinizi paylaşın: Kariyeriniz boyunca edindiğiniz önemli dersleri ve öğrenimleri paylaşarak özellikle yeni veya yükselmeyi hedefleyen yetenek profesyonelleri için değerli içgörüler sunabilirsiniz.
  • Sektör haberleri ve trendleri yorumlayın: Alanınızdaki önemli gelişmeleri yorumlayarak bunları başkaları için anlamlandırın.
  • Profesyonel haberlerinizi veya duyurularınızı paylaşın: Kişisel başarılarınızı veya gelişmelerinizi duyurarak, bu değişikliklerin ardındaki nedenleri ya da sonuçları açıklayabilirsiniz.
  • Şirket haberlerini açıklayın: Şirketinizde meydana gelen önemli değişiklikleri, neden önemli olduklarına dair yorumlarınızla birlikte paylaşın.

Yazım formatına dikkat edin

Doğru yazım formatı, iyi bir içeriği daha etkileyici bir paylaşıma dönüştürebilir.

  • Güçlü bir açılış cümlesiyle başlayın: Paylaşımlarınızın ilk iki satırı, okuyucuların dikkatini çekmek için kritik öneme sahiptir.
  • Kısa paragraflar kullanın: Mobil cihazlarda okunabilirliği artırmak için, bir ila üç cümlelik paragraflar kullanarak metninizi bölün.
  • İlgili etiketler ekleyin: Etiketler, içeriğinizin keşfedilebilirliğini artırabilir.
  • Kişileri ve şirketleri etiketleyin: Bir kişiyi veya şirketi etiketlemek, paylaşımlarınıza yorum yapılma olasılığını artırabilir.

Çeşitli içerik formatları kullanın

Her formatın kendine özgü avantajları vardır ve uzmanlığınızı paylaşmak, etkileşim sağlamak ve anlamlı sohbetler başlatmak için farklı yollar sunar.

  • Video: Videolar, LinkedIn’de diğer formatlara kıyasla yüzde 40 daha fazla etkileşim sağlar.
  • Görseller: Fotoğraflar ve grafikler, mesajınızı güçlendirmek için harika araçlardır.
  • Anketler: Hedef kitlenizle hızlı ve kolay bir şekilde etkileşim kurmak için anketler kullanabilirsiniz.
  • Belgeler: Sunumlar, PDF’ler ve veri raporları gibi dokümanlar paylaşarak detaylı içerikler sunabilirsiniz.

Sürekliliği sağlayın

Uzun vadeli etkileşim sağlamak için düzenli paylaşım yapmaya devam edin. Yorumlara yanıt verin, içerik fikirlerinizi sürekli not edin, yeni şeyler denemekten çekinmeyin ve başarılarınızı ölçerek stratejinizi geliştirin.

Kiralama trendinin önlenemeyen yükselişi!

1 Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
2 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
3 İş dünyasında haftanın atamaları (7-13 Haziran)
İş dünyasında haftanın atamaları (7-13 Haziran)
4 Z kuşağı daha az alkol tüketiyor! Peki neden?
Z kuşağı daha az alkol tüketiyor! Peki neden?
5 37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Güncel Haberler
Instagram’dan 8 yeni özellik
Instagram’dan 8 yeni özellik
Cannes Aslanlarının sahipleri belli olmaya devam ediyor: Grand Prix kazanan projeler hangileri?
Cannes Lions’da büyük ödüller sahiplerine ulaşmaya devam ediyor…
Güldem Berkman, Amgen Çin’in yeni Genel Müdürü oldu
Güldem Berkman, Amgen Çin’in yeni Genel Müdürü oldu
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Ofislerin görünmez kahramanları: "Work Mom"lar...
Haberler
Ofislerin görünmez kahramanları: “Work Mom”lar…
Sena Tufan
20 Nisan 2025
Artık molalar Kit Kat korumasında!
Haberler
Artık molalar Kit Kat korumasında!
Sena Tufan
8 Nisan 2025
Apple isim değişikliğine gidiyor! Her sene değişecek...
Haberler
Apple isim değişikliğine gidiyor! Her sene değişecek…
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
P&G Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Yönetim Kurulu Başkanlığı’na Oya Öngör atandı
Haberler
P&G Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Yönetim Kurulu Başkanlığı’na Oya Öngör atandı
Nafizcan Önder
8 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.