18 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Her 5 aileden 1’i çocuklarıyla "asla" oyun oynamıyor!
Haberler

Her 5 aileden 1’i çocuklarıyla “asla” oyun oynamıyor!

Ferruh Altun
12 Kasım 2024
2 dk okuma

The LEGO Group’un 2024 tarihli “İyi Oyna Araştırması”nın verilerine göre tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de ebeveynlerin yüzde 86’sı, çocuklarıyla oynayarak geçirilen zamanın ailenin genel mutluluğunu artırdığını biliyor ama buna rağmen, her 5 aileden 1’i asla çocuklarıyla birlikte oyun oynamıyor. Araştırmaya göre dünya genelinde ebeveynlerin en büyük dertlerinden biri yüzde 40’ları geçen bir oranla, ailece oyun oynayacak uygun ve güvenli bir ortam bulamamak…

The LEGO Group’un araştırmasına göre tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de çocukların yüzde 91’i oyunun; öğrenmenin, kişisel gelişimin ve duyguları ifade etmenin en iyi yolu olduğunu düşünüyor. Diğer yandan Türkiye’de ebeveynlerin yüzde 98’i, oyunun zihinsel gelişime yardım edebileceğini söylerken, yüzde 91’i de oyunun çocukların yaratıcılıklarını ve iletişim becerilerini geliştirmelerine katkı sağladığını belirtiyor. Ebeveynlerin yüzde 90’ı ise oyun aracılığıyla olumlu teşvik alan çocukların hatalarından veya başarısızlıklarından daha kolay ders çıkarabildiklerini ve öğrenme sürecinin doğal bir parçası olan deneyimleme isteğini kolayca benimsediklerini vurguluyor.

Madalyonun Öteki Yüzü: Ev işleri ve dijital mecralar oyunu arka plana atıyor

İyi Oyna Araştırması’nın 2024 sonuçlarına göre Türkiye’de ebeveynlerin yüzde 79’u, ev işleri veya dijital mecralarda geçirilen zaman gibi diğer etkenlerin oyun oynamaya engel olması nedeniyle birlikte oynamanın her zaman mümkün olmadığını söylüyor. Diğer yandan, her 3 ebeveynden 2’si çocuklarıyla yeterince oynamadıkları için kendilerini suçlu hissediyor ve ailece yeteri kadar oyun zamanına sahip olmadıklarından endişe ediyor.

Her 5 aileden 1’i çocuklarıyla "asla" oyun oynamıyor!

The LEGO Group, “Oyun Senin Süper Gücün” kampanyasıyla tüm dünyada aileleri, oyunu yeniden gündemlerine almaya ve çocuklarıyla birlikte eğlenceli zaman geçirerek anlamlı bir bağ kurmaya davet ediyor. Şirkete göre bu bağı oluşturmak ve tüm aile fertlerini yeniden oyunun etrafında buluşturmak için gereken tek şey ise LEGO yapım parçaları.

1 Spor medyasının YouTube karnesi YouTube Rating Report’ta!
Spor medyasının YouTube karnesi YouTube Rating Report’ta!
2 Bir parça mutluluk: Türkiye’nin çikolata tercihleri
Bir parça mutluluk: Türkiye’nin çikolata tercihleri
3 Z kuşağı seçimini yaptı: İşte dünyanın en iyi şehirleri...
Z kuşağı seçimini yaptı: İşte dünyanın en iyi şehirleri…
4 TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
5 L’Oréal’in OnlyFans yıldızıyla iş birliği tartışma yarattı
L’Oréal’in OnlyFans yıldızıyla iş birliği tartışma yarattı
Güncel Haberler
Krispy Kreme’den "Seçmen Şapka" sürprizi: Tatlı bir ısırıkla Hogwarts evinizi bulun...
Krispy Kreme’den “Seçmen Şapka” sürprizi: Tatlı bir ısırıkla Hogwarts evinizi bulun…
Türkiye'nin sosyoekonomik haritası açıklandı! Sadece küçük bir kesim zirvede...
Türkiye’nin sosyoekonomik haritası açıklandı! Sadece küçük bir kesim zirvede…
Japonya'daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
Japonya’daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Türkiye, çikolatayla global pazarda vites yükseltti: İlk yarıda yüzde 61 artış
Haberler
Türkiye, çikolatayla global pazarda vites yükseltti: İlk yarıda yüzde 61 artış
İrem Alimoğlu
7 Temmuz 2025
Avrupa Kalite Lideri Ödülü ilk kez bir Türk yöneticinin oldu!
Haberler
Avrupa Kalite Lideri Ödülü ilk kez bir Türk yöneticinin oldu!
Marketing Türkiye
9 Temmuz 2025
Netflix ve Spotify, canlı yayın için güçlerini birleştiriyor
Haberler
Netflix ve Spotify, canlı yayın için güçlerini birleştiriyor
İrem Alimoğlu
3 Temmuz 2025
Türkiye'de en çok satılan otomotiv markaları belli oldu!
Haberler
Türkiye’de en çok satılan otomotiv markaları belli oldu!
Sena Tufan
2 Temmuz 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.